اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

هشدار سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان: کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی

هشدار سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان: کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی

کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی

کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می کرد خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهار شاکی پس از درج آگهی فروش تلفن همراه در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار تماس گرفته و درخواست شماره حساب جهت واریز وجه می کند، سپس با مراجعه به آدرس وی و با نمایش رسید واریز وجه در تلفن همراه خود گوشی تلفن همراه را دریافت می کند.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: با بررسی های به عمل آمده مشخص گردید متهم از طریق برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشنده کالا کرده که با اقدامات فنی و شگردهای پلیسی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان توصیه کرد: شهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x