آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بهداشت بوشهر بین الملل تصاویر تهران جنوب چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر حوادث خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان ورزشی یزد

فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در جهت حمایت از بانوان مسلمان یک دسته وزنی به اوزان خود اضافه کرد .

اوزان مسابقات فدراسیون جهانی پاور لیفتینگ بانوان تغییر کرد

💢به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز
فرشید سلطانی عضو اجرایی هیئت رییسه و رییس  فدراسیوان پاورلیفتینگ آسیا اعلام کرد :
این پروسه زمانی جهت تصمیم تغییر اوزان محصول تصمیم گیری سریع و بدون تفکر نبوده و طی چنین سال گذشته و بررسی پیشنهاد متفاوت به یک نتیجه گیری قطعی رسیده است .

💢روند تغییر اوزان بانوان که از سال ۲۰۱۸ میلادی پیشنهاد شده بود و در مجمع عمومی سال ۲۰۱۹ نیز با ظرفیت ۸ ورزشکار خانم (شرط حضور دو ورزشکار در یک وزن و تعداد مجموع ۸ ورزشکار )عنوان شده بود ، وارد مرحله جدیدتری شد .

💢طی چندین جلسه انلاین اعضای اجرایی هیئت رییسه فدراسیون پاورلیفتینگ IPF این ظرفیت که قبلا از ۷ ورزشکار خانم به ۸ ورزشکار تبدیل شده بود وارد مرحله تازه ای شد و دسته وزنی ۷۲ کیلوگرم حذف و دسته های وزنی ۶۹ کیلوگرم و همچنین ۷۶ کیلوگرم جایگزین گردید.
بنابراین دسته های وزنی در بانوان از اول ژانویه ۲۰۲۱ به شرح ذیل خواهد بود :

کیلوگرم ۴۷ ، ۵۲ ، ۵۷ ، ۶۳ ، ۶۹ ، ۷۶ ، ۸۴ ، +٨۴

البته در رده سنی نوجوانان و جوانان کما فی السابق وزن ۴۳ کیلوگرم به اوزان فوق اضافه خواهد شد.

حال رده سنی بانوان نیز همانند آقایان دارای ۸ وزن متفاوت میباشد و یکی از دلایل این تصمیم گیری ، استقبال بانوان همانند آقایان در سطوح بین المللی میباشد.

💢شایان ذکر است لباس بانوان مسلمان در سال ۲۰۱۵با پیگیری مستمر اقای مهندس سلطانی ریاست فدراسیون پاورلیفتینگ اسیا به ثبت رسید این در حالی بود که مسئولین اسبق فدراسیون هیچ تمایلی برای ورود به این عرصه و حمایت از بانوان پاور کار نشان ندادند

مهدی وزیریه خبرنگار احوال نیوز

انتهای پیام/+

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x