اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی

فوری / حسن روحانی هشدار بیماری جدید و خطر ناکتر از کرونا از همسایگان کشور ایران را به ملت ایران گوشزد کرد.

فوری / حسن روحانی هشدار بیماری جدید و خطر ناکتر از کرونا از همسایگان کشور ایران را به ملت ایران گوشزد کرد.

خبر حسن روحانی از یک بیماری خطرناک جدید

آفتاب یزد: این اولین سالی است که ورود به فصل پائیز تا این اندازه با ترس و نگرانی همراه است.پائیزی که تاپیش از این یکی از زیباترین فصل‌های سال بود حالا با ویروس منحوسی همراه است که هر لحظه غفلت ممکن است تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

پایگاه خبری احوال نیوز ، حالا هر چه به پائیز نزدیک‌تر می‌شویم نگرانی مردم و مسئولین بیشتر می‌شود. با همه این اوصاف اما روز گذشته رئیس جمهور درباره موضوعی صحبت کرد که ترس و نگرانی‌ها را برای شروع پائیز بیشتر کرد. رئیس جمهور از شیوع بیماری دیگری پرده برداشت که بدتر از کرونا است و در یکی از کشور‌های همسایه افرادی را مبتلا کرده است! این در حالی که متخصصان عفونی هیچ اطلاعی از شیوع این بیماری ندارند و در سایت سازمان بهداشت جهانی هیچ نشانی از آن وجود ندارد! تنها ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفتگو با آفتاب یزد اعلام کرد که درحال بررسی موضوع هستیم.

> بیماری خطرناک‌تر از کرونا!

روز گذشته رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: «باید مراقبت بهداشتی را در فصل پائیز بیشتر کنیم. یک نوع بیماری هم در همسایگی ما ایجاد شده که شبه ذات الریه است و شنیدم از کرونا خطرناکتر است.»

وی اظهار داشت: «در دوران کرونا و پس از کرونا سرمایه‌گذاری‌ها شکل متفاوتی به خود گرفته است و امروز هم ما باید همین کار را باید انجام دهیم. امروز سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و بهداشت، اقتصاد دانش بنیان و در زمینه اقتصادی دولت الکترونیک را باید تشدید کنیم.»

رئیس جمهور در مورد زمان اجرای سبک زندگی بهداشتی در کشور تصریح کرد:« مردم گاهی می‌گویند تا چه زمانی ماسک باید بزنیم و کمتر به سفر برویم؛ فاصله‌گذاری اجتماعی را تا چه زمانی ادامه دهیم؟ بی‌حوصلگی را باید کنار بگذاریم این سبک زندگی در میان مدت و بلندمدت و یا باید تمام امسال و حتی ممکن است سال آینده نیاز باشد همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم.»

روحانی گفت: «حتی اگر واکسن هم در دسترس قرار گیرد باید سبک زندگی بهداشتی ادامه یابد برخی از استان‌ها افرادی بستری هستند که چند ماه پیش در همانجا بستری بود یعنی کسی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بعد معالجه شده وترخیص شده چند ماه از بهبود او گذشته دوباره مبتلا شده است. ما نمی‌دانیم آثار واکسن چه مقدار است و چه مدتی ایمنی ایجاد می‌کند لذا حتی اگر واکسن رسید باید اصول بهداشتی را رعایت کنید.»

رئیس جمهور با اشاره به دوگانه‌های ایجاد شده در جامعه اظهار داشت: «برخی دوگانه‌های جان و نان، جان و مسائل دینی، جان و آموزش مطرح می‌شود. هم جان باید باشد هم نان، هم باید پروتکل‌ها رعایت شود و هم مسائل آموزشی ادامه یابد. تعدادی نگران بودند و به ما نامه می‌نوشتند که یک سال جوانان کشور از تحصیل عقب بماننداما دیده شد که همه چیز به خوبی پیش رفت.»

روحانی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنکور هیچکس مبتلا به کرونا نشده است، گفت: «آمار ارائه شده

از سوی وزارت بهداشت نگران‌کننده است. رعایت مردم از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد رسیده است. مردم در همه‌جا اصولی که تاکید شده مورد توجه قرار دهند. علائم را برای مردم بیشتر و ملموس‌تر توضیح دهید. اولین نشانه بیماری را کووید در نظر بگیرید.»

موضوع بیماری خطرناک‌تر از کرونا خیلی زود صدر اخبار فضای مجازی را به خود اختصاص داد و با واکنش‌های زیادی مواجه شد. در واقع سخنان رئیس جمهور ترس و نگرانی جامعه را افزایش داد.

> از خود رئیس جمهور بپرسید

برای بررسی بیشتر این موضوع با مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته مقابله با کرونا تماس گرفتیم. او در این خصوص به آفتاب یزد گفت:« من هیچ اطلاعی از این بیماری ندارم، از خود رئیس جمهور بپرسید که این بیماری چیست؟ مسئولین باید بگویند پشتوانه حرف‌هایی که می‌زنند، چیست؟ شما به سایت سازمان جهانی بهداشت بروید و ببینید اصلا چنین چیزی وجود دارد؟ این‌ها میخواهند با مطرح کردن چنین مسائلی کسی نپرسد چرا دلار تا این اندازه گران شده است.»

گفتنی است به سایت سازمان جهانی بهداشت نیز رجوع کردیم اما در آنجا هم اطلاعاتی نتوانستیم کسب کنیم.

> من اطلاعی ندارم

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و دیگر عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم تماس گرفتیم، او در پاسخ به آفتاب یزد گفت:« من هیچ اطلاعی راجع به این موضوع ندارم. کدام بیماری؟ این موضوع را چه کسی عنوان کرده است؟ من نمی‌دانم!»

>جزئیات را اعلام می‌کنیم

در پی پیگیری‌های انجام شده ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در این خصوص به آفتاب یزد گفت:«اجازه بدهید کمی ابعاد آن مشخص شود بعدا اعلام می‌کنیم.» خبرنگار از او پرسید وقتی ابعاد این ماجرا مشخص نشده است چطور رئیس جمهور اطلاع‌رسانی می‌کنند و او در پاسخ به این موضوع گفت:« ابعاد آن در همین حدی مشخص شده که آقای رئیس جمهور اعلام کرده اند. اطلاعات بیشتری در این خصوص داریم اما در حال بررسی بیشتری هستیم.» خبرنگار پرسید پس چرا در سایت سازمان بهداشت جهانی در این خصوص هیچ چیزی عنوان نشده است و حریرچی در پاسخ گفت:« لازم نیست که در سایت سازمان بهداشت جهانی عنوان شود. مگر حتما باید در سایت سازمان بهداشت جهانی باشد؟! خبرهای مستندی به دست ما و آقای رئیس جمهور رسیده است و در ستاد مقابله با کرونا مطرح شده و همین اندازه هم اعلام شده است. به محض اینکه نیاز باشد اطلاعات بیشتری اعلام شود حتما آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.» این در حالی است که پیش از این آفتاب یزد با دو نفر از اعضای ستاد مقابله با کرونا در رابطه با این موضوع صحبت کرده بود و هر دو از این بیماری ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند!

> این بیماری چیست؟

زمان شیوع بیماری کرونا اطلاعات زیادی از چین منتشر می‌شد، ویدئو‌هایی که از مبتلایان به این بیماری منتشر شده بود، جامعه جهانی را متوجه یک بیماری ناشناخته کرده بود. به همین دلیل هم نگرانی‌هایی در این خصوص وجود داشت و هر لحظه بیم این موضوع می‌رفت که این بیماری ناشناخته در کشور دیگری قربانی بگیرد. اما حالا هیچ خبری از بیماری دیگری منتشر نشده است، هیچ ویدئویی از مبتلایان به بیماری خطرناک‌تر از کرونا نیست و کشور‌های همسایه هیچ اطلاعی از شیوع یک بیماری دیگر نداده‌اند و این طور که مشخص است حسن روحانی تنها کسی است که از این بیماری اطلاع دارد.

سازمان جهانی بهداشت: آمار قربانیان کرونا به طور غیر قابل قبولی بالاست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شمار فوتی های بیماری کووید-۱۹ در جهان به طور غیر قابل قبولی بالاست. به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت همزمان با نزدیک شدن مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در جهان به رقم یک میلیون نفر اعلام کرد: جان باختن حدود ۵۰ هزار نفر در مدت یک هفته بر اثر ابتلا به این بیماری به طور غیر قابل قبولی بالاست. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: اگرچه میزان موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس جدید به جای افزایش نمایی به وضعیتی بدون تغییر یا با نوسان ناچیز رسیده اما آمارهای جهانی در واقع موارد رو به رشد در سطوح منطقه‌ای و محلی را پنهان کرده است. بیماری تنفسی کووید-۱۹ از زمان شیوع کروناویروس جدید در چین به مرگ نزدیک به یک میلیون نفر منجر شده و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند.مایکل رایان رئیس فوریتهای پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: هر هفته حدود ۱.۸ تا دو میلیون مورد جدید ابتلا در جهان و به طور میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ هزار فوتی گزارش میشود. اگرچه آمار موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در سطح جهانی به وضعیت پایداری رسیده، این حقیقت را که در سطوح منطقه ای و محلی در برخی از کشورها با افزایش چشمگیر موارد ابتلا و فوتی روبرو هستیم، پنهان کرده است. بنا بر این گزارش، رئیس فوریتهای پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: تا پایان همه گیری بیماری کووید-۱۹ مسیر طولانی‌ای باقی است و اگرچه درصد موارد فوتی میان مبتلایان به این بیماری به دلیل بهبود روشهای درمانی کاهش پیدا کرده اما ثبت حدود ۵۰ هزار مورد فوت در مدت یک هفته قابل قبول نیست.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x