اجتماعی استان جنوب فارس

حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان: آموزش و پرورش در ایجاد روحیه جهادی پیشگام باشد

حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان: آموزش و پرورش در ایجاد روحیه جهادی پیشگام باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان در جلسه هماهنگی دفاع مقدس گفت: ایجاد روحیه جهادی در بین دانش آموزان باید رویکرد همگانی باشد و در این میان آموزش و پرورش باید پیشگام این امر شود .

جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان استهبان با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه، فرماندار شهرستان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، بخشداران مرکزی و رونیز و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش دریافتی از روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛ حجه الاسلام و المسلیمن خاوری امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و خاطره شهدا در آن دوران گفت: نباید بریدگی و فاصله بین نسل امروز و گذشته ایجاد شود که اگر چنین شود ما مسئولیم باید کار فرهنگی صورت گیرد تا جوانان امروز در شور و نشاط همان زمان قرار گیرند به خصوص چهلمین سالگرد که همه باید خودشان را مسئول بدانند. در این میان آموزش و پرورش می تواند در مدارس ستاد تشکیل دهد و از صحنه های دفاع مقدس ماکت تهیه کند.

در ادامه فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به اینکه امروز روحیه شهادت طلبی کشور را در برابر حوادث مختلف بیمه کرده است تصریح کرد: هفته دفاع مقدس از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و لذا تمامی دستگاه‌ها و ادارات باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای یادآوری و تداعی آن روزها و رشادت‌ها برنامه ریزی نموده و با در نظر گرفتن شرایط شیوع کرونا در ارائه برنامه های در خور نام هفته دفاع مقدس مشارکت نمایند.

فرماندار استهبان تصریح کرد : برنامه های هفته دفاع مقدس باید به گونه ای کیفی و گسترده طراحی و اجرا شود تا زوایای بیشتری از ایثار، پایداری و استقامت رزمندگان ایران اسلامی بیان شود.

در این جلسه سرهنگ کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ضمن تشکر از ادارات ورزش – شهرداری ایج- بنیاد شهید از سایر ادارات نیز خواستند که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس نقش پررنگ داشته باشند. هر کدام از ادارات حداقل ۳-۴ برنامه محوری و قابل اجرا داشته باشند و ادارات بازدیدی از خانواده رزمندگان و شهدای اداری خود داشته باشند.

وی افزود : در هفته دفاع مقدس سپاه پاسدارن حدودا صد برنامه در سطح شهرستان خواهد داشت.

استفاده از ظرفیت رادیو استهبان و فضای مجازی در جهت تبیین نقش دفاع مقدس ،آذین بندی سطح شهر و ادارات دولتی ، ، گلباران قبور مطهر شهدا ، دیدار با خانواده های معظم شهدا و رزمندگان، تشکیل ستاد فرعی و اجرای برنامه های دفاع مقدس توسط بخشداریها در سطح بخش مربوطه و همکاری با حوزه های مقاومت بسیج برای برگزاری مراسم در مراکز دهستان ها ، از دیگر مصوبات این جلسه بود .

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x