اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

هشدار پلیس!! کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی / برداشت از حساب با شگرد نرم افزار جعلی نذری یاب در ایام محرم

هشدار پلیس!! کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی / برداشت از حساب با شگرد نرم افزار جعلی نذری یاب در ایام محرم

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یکی از ابزارهایی که راه خود را به برخی گوشی‌ها باز کرده، نرم‌افزارهای نذری‌یاب است که این روزها و در ایام ماه محرم می‌تواند سوژه هدف کلاهبرداران باشد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار نذری‌یاب هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزارهای جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: اگرچه شاید این ایده‌ در نوع خود جالب باشد که با دانلود کردن یک اپلیکیشن، افراد بتوانند بر اساس روزها و مناسبت‌هایی مانند تاسوعا، عاشورا، اربعین و غیره محل‌های مختلفی که اقدام به پخش غذای نذری می‌کنند را مشاهده کنند، اما همین موضوع به شگردی برای برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان مبدل شده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، ‌مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود، همچنین سازنده اینگونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را خورده و هنگام دانلود این برنامه‌ها احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x