اجتماعی استان جنوب فارس

خبرنگاران استهبانی تجلیل شدند / کمالی سروستانی: خبرنگاران نقش مهمی در عبور از مشکلات کرونا دارند

پنج شنبه سی ام مردادماه با حضور و همکاری فرمانداری استهبان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت  معدن تجارت، و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه وطی آیینی که در محل فرمانداری استهبان برگزار شد  از خبرنگاران و فعالان خبری استهبانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛  فرماندار استهبان با گرامیداشت ۱۷مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: روز خبرنگار فرصت مناسبی برای تقدیر و تشکر از کسانی است که با خلوص نیت و در نهایت صداقت و شفافیت در این راه پرفراز و نشیب گام برمی‌دارند.

احمد رضا کمالی سروستانی به انسجام بین قشر خبرنگار و مسئولین اشاره و تصریح کرد : همدلی و در کنار هم بودن مسئولین و خبرنگاران سدی است در مقابل برخی افراد سودجو. در صورت همکاری این افراد می توان با ارایه تصویری واقعی از اتفاقات جامعه کنونی، در پس زدن افراد معاند نقش موثری داشت.

نماینده دولت با توجه به در پیش بودن هفته دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در هفته دولت امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا در برگزاری مراسم‌ها و افتتاحیه‌ها و شرایط خاص موجود و هم‌زمانی هفته دولت با دهه اول ماه محرم، تحریم‌ها نیز موجب بروز مشکلات مالی برای دولت و مردم شده است، بنابراین برگزاری برنامه‌های این هفته باید با رویکرد صرفه‌جویانه همراه شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در عبور از مشکلات کرونا دارند و در کنار آن با امیدبخشی تحلیل‌های درست ارائه و افق‌های بلندمدت را ترسیم کنند.

فرماندار استهبان ادامه داد: خبرنگاران در دوران کرونایی با هدایت افکار عمومی علاوه بر اینکه نقش محوری و بسزایی در آگاهی بخشی  و ایجاد موج همدلی  ایفا کردند، در برابر ویروس دیگری به نام شایعات نیز مبارزه می‌کنند تا استرس و اضطراب را از مردم دور نموده و بر آرامش جامعه بیافزایند..

سرهنگ پاسدار حسن کریمی فرمانده سپاه ناحیه استهبان هم در این آیین گفت: داشتن روحیه مطالبه گری مردم از مسئولان یک خواسته به حق است و خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند..

فرمانده سپاه ناحیه استهبان ادامه داد: خبرنگاران نباید به دنیال دو قطبی کردن جامعه باشند چرا که دو پارچه شدن جامعه کمکی به حل مشکلات نمی کند و جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و امیدبخشی نیازمند است…

وی گفت.: از خبرنگاران میخواهیم ظرفیت شان را بیش از گذشته در خدمت ارزش های نظام و انقلاب اسلامی بکار بگیرند چرا که  توجه به این امر میتواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد.

امید کیامرث مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان در ادامه گفت: سرعت دقت و صحت در اطلاع رسانی، اصلی ترین شاخصه های کاری خبرنگاران است و لازم است جدی تر گرفته شود چرا که توجه به این اصول افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشته باشد.

کیامرث گفت: خوشبختانه خبرنگاران استهبانی عملکردی قابل قبول دارند اما  با توجه به مشکلات فعلی کشور انتظار داریم نقش آنها به دمیدن هر چه بیشتر روحیه امید در جامعه کمک کند چرا که حفظ روحیه امید در اجتماع یک اصل بنیادین است..

جمشید اسماعیلی مدیر اداره ورزش و جوانان استهبان نیز گفت: خبرنگاران ستون و مرکز ثقل یک جامعه هستند بنابراین لازم است با درنظر داشتن موقعیت خطیر خود، به پوشش  اخبار و رویدادها بپردازند..

وی افزود: خبرنگاران باید حمایت شوند هر چند این پشتیانی و حمایت، معنوی باشد..

مدیر جهادکشاورزی استهبان هم در ادامه گفت: استهبان ظرفیت بسیاری ویژه ای در بسیاری از حوزه های کشاورزی دارد و انعکاس این ظرفیت ها تاثیر بسیار زیادی در معرفی هر چه بیشتر این شهرستان به همگان ایفا خواهد کرد..

اعیان منش اضافه کرد: برجسته ترین ظرفیت استهبان در بحث تولید انجیر است و اطلاع رسانی بیش از پیش در این زمینه لازم است و توجه به آن رونق اقتصادی در پی خواهد داشت.

سهراب قدم زن مدیر  اداره صنعت معدن و تجارت استهبان نیز آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی را  رسالت خطیر  خبرنگاران دانست و گفت: یک جامعه مادامی به سمت پویایی حرکت میکند که رسانه هایی فعال داشته باشد، رسانه هایی که صحت اخبار و امیدبخشی اولویت کاری آنها باشد.

وی خواستار تعامل هر بیشتر ادارات و نهادهای دولتی با خبرنگاران و رسانه های جمعی شد.

در  این مراسم خبرنگاران به طرح دیدگاه و مشکلات خود پرداختند و با اهداء لوح تقدیر، از آنها تجلیل به عمل آمد…

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x