اجتماعی استان جنوب دسته‌بندی نشده

رئیس جدید دادگستری استهبان معرفی شد

رئیس جدید دادگستری استهبان معرفی شد

 با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس و جمعی دیگر از مسئولان آیین معارفه ریاست جدید دادگستری استهبان برگزار و یعقوب رزاقی به عنوان ریاست جدید دادگستری استهبان معرفی شد.

به گزارش احوال نیوز و به  نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛ حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان در این آیین گفت: با توجه به کیفیت  زندگی مردم ، ایجاد امنیت توسط مسؤولان امنیتی زمینه ساز کارها و پیشرفت است و مملکتی که دچار هرج و ناامنی شود در گام دوم انقلاب نمی تواند به جلو برود. ودر این باره دستگاه قضائی در جایگاه ویژه ای قرار دارد .

در ادامه دکتر قربانی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: دوره های دستگاه های قضائی بعد از انقلاب ، اولین و مهمترین دوره انتقال دستگاه قضائی از طاغوتی به انقلابی و اجرای اساسی ترین حکم حدود الهی است .

قربانی افزود:  دوره تحول دستگاه قضائی یکی از مهمترین ویژگی های برنامه محور  است و ویژگی برجسته تحول دستگاه قضائی مبتنی بر اصول فقهی و قرآنی است و از منطق حقوقی و قضائی برخوردار است.

وی سه اولویت احساس عدالت برای مردم ، احیای حقوق عامه در تمام عرصه ها ،حمایت از آزادی مشروع و شفافیت در عملکرد را سر لوحه دستگاه قضائی عنوان کرد .

در این جلسه کمالی سروستانی فرماندار استهبان اظهار داشت:  در سطح شهرستان جهت ارتقای امنیت و حفظ حقوق شهروندی و همچنین در رونق تولید ، جلو گیری از تخریب و تصرف اراضی ، آسیب های اجتماعی تعامل بسیار بالایی بین حوزه قضایی و دستگاه اجرایی برقرار بوده و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد  که قابل تقدیر است.

وی همچنین مولفه های قانون صحیح،قانون گرایی،شایسته سالاری و.پیوند مردم با حکومت ومردمی بودن مسئولین را از راهکارهای ایجاد عدالت درجامعه ودوری ازتبعیض دانسته و افزود: جامعه ای که از مولفه های مذکور دورویی اعتناباشدبه تدریج از عدالت دورخواهد شد وچنین جامعه ای به مصداق الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم  درادامه حیات خود دچارمشکل خواهد شد..

لازم به توضیح است  در این مراسم ابتدا حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی عملکرد سه ساله خود در شهرستان  استهبان را تبیین ودر پایان نیز   طی حکمی از طرف رئیس کل دادگستری استان فارس ، یعقوب رزاقی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان استهبان منصوب و از زحمات حجت الاسلام علی خورشیدی در دوران تصدی ریاست دادگستری استهبان  قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x