اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بزرگداشت همای بلند آشیان فرهنگ و ادب توسط انجمن شاعران جوان استان اصفهان

چو خواهی که نامت رود در جهان//// مکن نام نیک بزرگان نهان 

مدیر اجرایی انجمن شاعران جوان استان اصفهان محمدرضا لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز عنوان نمود: که انجمن شاعران جوان استان اصفهان در چهلمین سال درگذشت همای بلند آشیان فرهنگ و ادب استاد جلال الدین همایی با افتخار میزبان شخصیت های فرهنگی ‌و بزرگان شهر اصفهان و دوستداران آن علامه بزرگوار بود.

دکتر مهرناز آزاد موسس و رئیس انجمن شاعران جوان استان اصفهان
محمدرضا لطیفی مدیر اجرایی انجمن شاعران جوان استان اصفهان

وی در ادامه گفت: این جلسه میزبان دکتر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر نفیسه روشن عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، استاد نادرقلی نادری رارانی از دوستان استاد و مفاخر فرهنگی کشور، مهندس شهبازی شهردار منطقه ۱۰ و جمعی از همکاران ایشان، مهندس معرک نژاد مسئول مرکز فرهنگی مذهبی تخت فولاد و خانم وکیل زاده معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۶ و مهندس مشفقی مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ و جمعی از شاعران و فرهنگ دوستان بود.

ایشان درادامه افزود: در روز شنبه ۲۸ تیر ماه ۹۹ گرد هم آمدیم تا در کنار مزار استاد همایی یاد و نامش را گرامی داریم. 

دکتر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

در این نشست مسئولان استانی حاضر در جلسه در ارتباط با شخصیت و زندگی و آثار استاد جلال الدین همایی به ایراد سخن پرداختند و دوستان و مریدان و شاگردان استاد جلال الدین همایی از مسئولان فرهنگی استان خواستند تا بنای یادبودی که در شان استاد باشد بر سر مزارشان احداث گردد و جایگاه رفیع علمی و فرهنگی ایشان هرساله به نحو شایسته ای تبیین و توسط مسئولان فرهنگی استان برای مردم تشریح گردد.

در انتها دکتر مهرناز آزاد موسس و رئیس انجمن شاعران جوان استان اصفهان میزبان جلسه با اظهار خرسندی از برگزاری چهلمین سال درگذشت جلال الدین همایی که از افتخارات و بزرگان شهر اصفهان و فرهیختگان ایران و جهان می باشد، ضمن تشکر از حضور مسئولان استان در این جلسه اعلام نمود که در نظر دارد، با توجه به مقام بلند این ادیب بزرگ، پس از این هر سال بزرگداشتی توسط انجمن شاعران جوان  برای ایشان در روز ولادت یا وفاتشان برگزار بنماید و از مسئولان حاضر خواست با حمایت از این حرکت فرهنگی ارزشمند بیشتر و بهتر جلال الدین همایی را به ایران و جهان معرفی کنند و با تاکید و تایید احداث بنای یادبودی بر سر مزار ایشان شرایطی فراهم شود تا این ادیب و شخصیت فرهنگی بزرگ اصفهان به درستی به مردم معرفی گردد.

مهرناز آزاد در بخش دیگری از سخنانشان اظهار امیدواری کردند که برای برگزاری بزرگداشتی درخور شخصیت استاد جلال الدین همایی توسط انجمن شاعران جوان استان اصفهان به حمایت  علاقمندان و اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان استان در این خصوص نیاز می باشد.
در پایان رئیس انجمن شاعران جوان اضافه نمود که امسال این جلسه به علت وجود بیماری کرونا و محدودیت های اعلام شده توسط مسئولان بهداشتی به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر  این بیماری به صورت محدود و بدون  اطلاع رسانی و فراخوان عمومی برگزار گردید. 
امیدواریم در سال های آینده بتوانیم با یک فراخوان عمومی جمعیت بیشتری از دوستداران این شخصیت برجسته را در جمع خود داشته باشیم.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x