اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

تفاهم نامه مشترک سازمان فاوا شهرداری با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان

تفاهم نامه مشترک سازمان فاوا شهرداری با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان؛طی تفاهم نامه مشترک، قرار است در خصوص توسعه و حمایت از شهر یادگیرنده و ارائه خدمات موثر تر به شهروندان در شهر و استان اصفهان اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا کمک به ثبت پروژه شهر یادگیرنده در اتحادیه مخابرات آسیا و اقیانوسیه، همکاری در پروژه سامانه تعاملی دولت الکترونیک بر بستر شهر یادگیرنده و همکاری مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال شهروندی و حمایت از کسب و کارهای نوپا از دیگر موضوعات مورد توافق در این توافق مشترک می باشد.

سید حمیدرضا ابطحی همچنین به همکاری در اشتراک گذاری زیرساخت های ارتباطی با اپراتورهای ارتباطی نیز اشاره کرد و  افزود: در این تفاهم نامه مشترک قرار است ضمن همکاری در ایجاد تجمیع کننده اینترنت اشیا جهت ایجاد خدمات و زیرساخت های شهر هوشمند، محتواهای آموزشی مرتبط نیز در این حوزه تخصصی تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

وی در خصوص شهر یادگیرنده توضیح داد:  شهر یادگیرنده مفهومی بین المللی است که سازمان جهانی یونسکو به جهت ایجاد ارزش افزایی از مشارکت گروهی شهرهای با این هدف شبکه ای ایجاد کرده است و در جهت تحقق اهدافی مانند دستیابی به شهر خلاق و هوشمند پایدار، افزایش کارافرینی نقش آفرینی کند.

ابطحی افزود: در این راستا قرار است در سامانه شهر یادگیرنده اصفهان به نشانیLCITY.IR ، بیست و شش حوزه عمومی و تخصصی مورد نیاز شهروندان آموزش داده شده و سواد کاربردی فناوری اطلاعات شهر ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در پایان ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مهندس مطلب زاده، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان به جهت همراهی و همفکری در این همکاری مشترک، ابراز امیدواری کرد تا با هم‌افزایی و استفاده از توانمندی های داخلی در هر دو حوزه، زمینه توسعه خدمات به مردم عزیز اصفهان و تحقق شهر یادگیرنده و هوشمند بیش از پیش فراهم گردد.

شایان ذکر است سامانه شهر یادگیرنده به صورت مشارکتی بین سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان و شرکت دانش بنیان پیشرو اندیشه پرداز سی پل مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان در بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x