اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر رضا اسماعیلی : زل زدن و با دقت نگاه کردن به چشمان همسر حس محبت و صمیمیت را افزایش می دهد

دکتر رضا اسماعیلی : زل زدن و با دقت نگاه کردن به چشمان همسر حس محبت و صمیمیت را افزایش می دهد 


درک زبان بدن همسر و رمزگشایی آن
مدیریت تعارض در خانواده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر رضا اسماعیلی ، جامعه شناس و استاد دانشگاه ، و  پژوهشگر مسائل اجتماعی در گفتگویی در گفتار نهم به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز گفت : با سلام و آرزوی تندرستی

در زندگی مشترک و خانوادگی ، مواقعی زوجین فراتر از زبان گفتاری و بیان کلمات و با زبان بدن با یکدیگر سخن می گویند و ارتباط غیرکلامی برقرار می کنند . زبان بدن همسر نوعی بروز احساس و بیان اندیشه از طریق حرکات بدن است . یک لبخند همسر می تواند موجی از احساساتِ خوب مثل شادمانی و آرامش را در طرف مقابل به وجود آورد و سیستم ایمنی بدن شریک زندگی خود را تقویت کند .
ظاهر صورت و چهره می تواند تأثیر زیادی بر روابط عاطفی همسران داشته باشد.  چهره ی شادمان فرد و نگاه های عاشقانه به همسر خود موجب پایداری روابط مشترک خانوادگی می شود . لبخند زدن و خندیدن ملیح موجب آرام سازی تنش ها ، بهسازی روابط ، رفع کدورت ها و ناراحتی های پیشین می گردد . اشاره کردن با سر و واکنش نشان دادن با استفاده از سر به صحبت های همسر بیانگر تصدیق افکار اوست . وقتی که همسر از مسئله ای یا گفت و گویی ناراحت است لازم نیست طرف مقابل محیط خانه را ترک کند بلکه با ابراز احساس و تغییر ظاهری در چهره و صورت ، همسر خود به خود متوجه می شود که بهتر است وضعیت را تغییر دهد . عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و مؤلف کتاب تحکیم خانواده ادامه داد : گرفتن دستان همسر باعث ترشح هورمون اُکسی توسین معروف به هورمون عشق در مغز می شود این هورمون موجب آرامش و ایجاد حس اعتماد و اطمینان عمیق در طرفین می گردد ، همچنین در دست گرفتن دستان همسر سبب ترشح و افزایش سطح هورمون دوپامین در بدن می شود ، تراوش این هورمون شادی آفرین منجر به انجام دادن رفتاری آرام و سرشار از شادمانی در زوجین می شود .
قدم زدن با هم و شانه به شانه راه رفتن همسران نشانگر همراهی و همگامی است. زن و شوهر می توانند از طریق زیر نظر گرفتن حرکات بدن و تعقیب یکدیگر به وسیله نگاه های عاشقانه موجب تحکیم روابط خانواده شوند . زل زدن و با دقت نگاه کردن به چشمان همسر حس محبت و صمیمیت را افزایش می دهد .
نگاه کردن به چشمان همسر به معنای آن است که او هنگام حرف زدن حواسش به شریک زندگیش می باشد .
نکته پایانی آن که در زندگی مشترک باید به زبان بدن همسران توجه کرد و آنها را به درستی رمزگشایی کرد و در روابط زناشویی خود برای تحکیم روابط خانواده از آنها استفاده کرد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x