اجتماعی استان اصفهان جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی

رشد ۴ برابری جذب پلیس افتخاری در اصفهان/ ارائه پاداش ویژه به پلیس های افتخاری برای شناسایی مجرمان

رشد ۴ برابری جذب پلیس افتخاری در اصفهان/ ارائه پاداش ویژه به پلیس های افتخاری برای شناسایی مجرمان

پایگاه خبری احوال نیوز ،  فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آغاز تحولی بزرگ در استفاده از مشارکت مردم در جهت افزایش ضریب امنیت استان ، از رشد ۴ برابری سهمیه این فرماندهی برای جذب پلیس افتخاری در سال جاری خبر داد.

سردار” محمد رضا میرحیدری” در حاشیه گردهمایی توجیهی و تجلیل از پلیس های افتخاری نمونه فرماندهی انتظامی استان اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به اینکه ماموریت های نیروی انتظامی دارای تعدد، تنوع و گستردگی فروان بوده و از طرفی هم ناجا با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه است به همین جهت ساختاری تحت عنوان پلیس افتخاری با هدف استفاده از بسیج عظیم مردمی در این نیرو تعریف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: هرچند براساس قانون پلیس به عنوان محور کلیدی در حفظ امنیت و ارزش های جامعه محسوب می شود اما مطمئناً به تنهایی نمی تواند این بار مسئولیت را به دوش بکشد و باید همه مردم و دستگاه ها در تولید امنیت نقشی مفید و سازنده داشته باشند.

سردار میرحیدری به حدیث معروف «کُلکم راع و کُلکم مسئول» اشاره کرد و افزود: بایستی همه خود را در ارتباط با امنیت جامعه مسئول بدانیم و متفاوت تر از گذشته با همت بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن با برنامه ای هدفمند و با استفاده از اجماع معاندان به دنبال ایجاد هرج و مرج، بی نظمی و نا امنی در کشور ما است.

وی افزود: در چنین شرایطی برخی از مسئولان با کوتاهی و کم کاری خود باعث بروز مشکلاتی برای مردم و ایجاد نارضایتی در جامعه می شوند و اگر ما هم در خصوص این مسایل بی تفاوت باشیم نسبت به انقلاب و آیندگان ظلم کرده ایم.

این مقام ارشد انتظامی بیان اذعان کرد: باید بدانیم که اگر انسجام، اتحاد و همبستگی بین مردم ما با قوت بیشتری شکل بگیرد اهداف دشمن برای به هرج و مرج کشاندن کشور هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، یکی از مزیت های تشکیل پلیس افتخاری را آشنایی توده مردم با مشکلات و سختی های کار در نیروی انتظامی و آسیب هایی که در جامعه وجود دارد برشمرد و اظهار داشت: وقتی یک پلیس افتخاری در مجموعه پلیس آگاهی همکاری می کند متوجه می شود مردم چگونه در معرض جرم قرار می گیرند و چه فرصت هایی را در اختیار مجرمان می گذارند و ماموران چه زحماتی باید بکشند تا این مجرمان را شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: یک فرد پلیس افتخاری که در پلیس امنیت اخلاقی ما همکاری می کند خواهد دید که برخی جوانان چگونه به انحطاط کشیده می شوند و ما با چه مشقتی در مراقبت از آنان و عدم گرایش سایرافراد به سمت آنان عمل می کنیم یا آن پلیس افتخاری که در حوزه پلیس راهور مشغول بکار می شود می بیند که چه کجروی هایی در این حوزه وجود دارد و امنیت ترافیکی ما را تحت الشعاع خودش قرار می دهد.

سردار میرحیدری گفت: هم اکنون در بین پلیس های افتخاری از استاد دانشگاه و پزشک گرفته تا دانشجو و طلبه و افراد معتمد و مشهور جامعه را در اختیار داریم که اگر از این ظرفیت درست استفاده کرده و به خوبی آن ها را  مدیریت کنیم بسیاری از مشکلاتی که در جامعه است را می توانیم به حداقل برسانیم.

وی در ادامه به نقش بسیار مفید و مؤثر پلیس افتخاری در کمک به افزایش ضریب امنیت عمومی جامعه اشاره کرد و گفت:پلیس های افتخاری در حقیقت ایثارگرانی هستند که با انگیزه پاک و خالص، با حس دلسوزی نسبت به جامعه و بدون هیچ گونه چشم داشتی، احساس مسئولیت و تکلیف کرده و وارد صحنه شدند و برای همکاری با نیروی انتظامی اعلام آمادگی کردند که باید قدر این عزیزان را بدانیم و زحمات آنان را ارج بنهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: باید بدانیم که ارزش کار آن ها بالاتر ازحتی کار خود ما است و باید این افراد را شناسایی کرده و ان شاء الله با حداکثر امکانات و اختیاراتی که می توانیم به این عزیزان بدهیم آن ها را سازماندهی کنیم و در کنار همکاران خود از وجود آن ها بهره لازم را ببریم.

سردار میرحیدری سپس از آغاز تحولی بزرگ در مجموعه پلیس اصفهان برای جلب مشارکت مردم در حفظ و ارتقای امنیت جامعه خبر داد و گفت: با رایزنی هایی که صورت گرفته امسال سهمیه فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای جذب پلیس افتخاری ۴ برابر شده و ان شاء الله در هر کلانتری و پاسگاه از ۵۰ پلیس افتخاری استفاده خواهیم کرد .

وی افزود: مطمئناً وجود چند عنصر با تفکر بسیجی و روحیه جهادی در هر واحد ما می تواند یک حرکت و شتابی را به اجرای ماموریت های ما بدهد و ان شاء الله شاهد افزایش ضریب امنیت در استان  و موفقیت بیشتر همکاران خود در اجرای ماموریت هایشان خواهیم بود .

فرمانده انتظامی استان اصفهان از ارائه پاداش ویژه به پلیس های افتخاری فعالی که نقش اساسی در شناسایی مجرمان از جمله سارقان، محتکران کالاهای اساسی، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر  و محل های توزیع مواد افیونی داشته باشند خبر داد و گفت: اولویت اول استخدام در ناجا با پلیس های افتخاری است و  هر پلیس افتخاری که در یکی از رده های انتظامی فعالیت مستمر دارد، در صورتی که عملکردش مثبت باشد، فرمانده اش از او را ضی بوده  و دستگاه های نظارتی ما تائیدش کنند، در صورت داشتن شرایط سنی و تحصیلی  در اولویت استخدام ناجا قرار می گیرد.

وی افزود:معتقدم این مردم ما هستند که برای کشور ما امنیت آوردند و این شهدای ما بودند که برای نظام ما اقتدار آفریدند چون ترسی که آمریکا از ما دارد به خاطر تجهیزات و نفرات ما نیست بلکه از رشادت ها ، همبستگی و پایداری است که این ملت در عرصه های مختلف از خود نشان داده و همان باعث تزلزل روحی و فکری آن ها شده است.

سردار میرحیدری خاطر نشان کرد: امیدوارم با نیت پاک و انگیزه های الهی که در پلیس های افتخاری وجود دارد همکاری خود را با نیروی انتظامی افزایش داده و در ماموریت های ناجا حضوری مؤثری داشته باشند و با قوت بیشتر به ارتقای نظم و امنیت جامعه کمک کنند و ان شاء الله این زحمات، باقیات و صالحاتی برای آنان خواهد شد و رستگاری آن ها در روز رستاخیز را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x