اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی

سرهنگ مرتضوی : نوجوانان مراقب شگرد کلاهبرداران به بهانه ثبت نام اینترنتی کلاس های تابستانه باشند

سرهنگ مرتضوی : نوجوانان مراقب شگرد کلاهبرداران به بهانه ثبت نام اینترنتی کلاس های تابستانه باشند

پایگاه خبری احوال نیوز ،  رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان به متقاضیان بخصوص نوجوانان هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با بررسی‌های انجام شده از پرونده‌های واصله در این پلیس مشاهده شد که طی چند روز گذشته چند پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی اتفاق افتاده است .

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد متقاضیان از طریق سایت های درج آگهی یا شبکه های اجتماعی مبالغی بابت ثبت نام کلاس یا دوره های آموزشی پرداخت کرده که بعد از واریز وجه خبری از ارائه خدمات یا شخص آگهی دهنده نیست.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و تمایل خانواده برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود، کلاهبرداران را بر این داشته با طراحی آگهی‌های اغوا کننده و با ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع ارائه خدمات مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان اقدام به تبلیغات گسترده اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند .

سرهنگ مرتضوی از شهروندان اظهار داشت: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت های واسطه گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق موسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x