اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اثر نفیس و به یادماندنی دکتر فائزه تقی پور استاد دانشگاه اصفهان در ارتباط با تئاتر و سینما منتشر شد

اثر نفیس و به یادماندنی دکتر فائزه تقی پور استاد دانشگاه اصفهان در ارتباط با تئاتر و سینما منتشر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، اثر نفیس و به یادماندنی دکتر فائزه تقی پور در ارتباط با تئاتر و سینما منتشر شد. دکتر فائزه تقی پور دارای دکتری تخصصی علوم ارتباطات و استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ( خوراسگان ) می باشند. این استاد فرهیخته و علاقمند به حوزه ی نشر در رسانه و سینما این بار اقدام به نشر کتاب ئاتر و سینما در ایران و جهان نمودند، که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. دکتر تقی پور  برای تهیه این کتاب چهار سال به جمع‌آوری داده و اطلاعات پرداخته اند.

این کتاب ارزشمند با داوری که از هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (خوراسگان) ، انجام شده است برای تدریس در مقاطع کارشناسی و دکتری نیز در نظر گرفته شده است .ناشر این کتاب دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که در قطع وزیری و به تعداد ۴۴۸ صفحه و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه  به وزین طبع آراسته شده است.

دکتر فائزه تقی‌پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نویسنده کتاب «تئاتر و سینما در ایران و جهان» در معرفی این اثر زیبا و به یاد ماندنی بیشتر به حجم مطالب مرتبط با تاریخ تئاتر در ایران و گستردگی و تنوع این موضوع در سراسر ایران، پرداخته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر تقی پور در این کتاب به «بررسی تاریخ و زمینه‌های شکل‌گیری تئاتر و سینما در ایران و جهان پرداخته است.

این کتاب در ۱۲ فصل تنظیم و به نگارش در آمده است و در نگارش و تدوین آن، بیشتر تلاش شده است آن دسته از مطالبی که بیش از سایر موارد با فرهنگ ارتباط وثیق و مستقیم دارند، مورد اشاره قرار دهند. دکتر فائزه تقی‌پور نویسنده کتاب «تئاتر و سینما در ایران و جهان» در معرفی این اثر زیبا و به یاد ماندنی بیشتر به حجم مطالب مرتبط با تاریخ تئاتر در ایران و گستردگی و تنوع این موضوع در سراسر ایران، پرداخته است. در کتاب ئاتر و سینما در ایران و جهان اثر دکتر فائزه تقی پور به ترتیب فصول به این موضوعات زیبا پرداخته است ، که قابل نوجه می باشد.

در فصل اول این کتاب با عنوان «تئاتر در جهان» علاوه بر اشاره‌هایی به خاستگاه‌های تئاتر در نقاط مختلف جهان، به صورت مجزا به بیان ریشه‌ها و خاستگاه‌های هنرهای نمایش در ادوار مختلف تاریخ در نقاط و کشورهای متعدد پرداخته شده است.

فصل دوم کتاب به معرفی «انواع نمایش‌های ایرانی و برخی آیین‌های مربوط به تقلید» و فصل سوم نیز به معرفی «برخی آیین‌های مربوط به عزاداری محرم» اختصاص یافته است. در فصل چهارم، موضوع «رقص‌ها و حرکات فیزیکی و نمایشی» و در فصل پنجم، موضوع «برخی آیین‌های مربوط به سوگ در ایران» مورد توجه قرار گرفته است. فصل ششم کتاب به معرفی انواع «نمایش‌های فردی» از جمله معرکه‌گیری، نظم‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، نقالی و دیگر نمایش‌های فردی اختصاص یافته است. فصل هفتم، در برگیرنده‌ معرفی انواع «بازی‌های متداول در ایران» و فصول هشتم و نهم کتاب نیز شامل «هنرهای نمایشی مرتبط با اقوام و مناسبت‌های ملی- محلی» و «تئاتر نمایشی» است. در ادامه و در فصل دهم کتاب، «تاریخ سینما در جهان»؛ در فصل یازدهم «تاریخ سینما در ایران» و در فصل پایانی کتاب نیز موضوع «مباحث علمی مرتبط با سینما» پرداخته شده است.

لازم به یادآوری است که این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ( خوراسگان ) تا به حال آثار و کتاب‌هایی همچون «واکاوی‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی» (با همکاری عباس زمانی) و «مطالعه قوم‌نگارانه‌ی فرهنگ نامگذاری» (با همکاری با نگین فروغی) را به بازار نشر عرضه کرده است. پایگاه خبری احوال نیوز ، موفقیت این استاد فرهیخته و خوش ذوق و پژوهشگر عرصه علوم ارتباطات و روزنامه نگاری را به جامعه علمی و به خصوص به اعضای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ( خوراسگان ) تبریک عرض می نماییم و موفقیت بیشتر این استاد عزیز را از خداوند منان خواستاریم.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرزاد

استاد ارجمند خانم دکتر فائزه تقی پور؛ از شنیدن پیروزی های پیاپی شما بسیار خرسندم. بر بلندای آسمان دانش و فرهنگ ایران زمین درخشان ببینیمتان. پیشرفت امروزم را وام دار کمک های بزرگوارانه شما هستم.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x