اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

هشدار پلیس آگاهی / هشدار های پلیس آگاهی اصفهان برای پیشگیری از سرقت داخل خودرو

هشدار پلیس آگاهی/ هشدار های پلیس آگاهی اصفهان برای پیشگیری از سرقت داخل خودرو

پایگاه خبری احوال نیوز ،  پلیس آگاهی استان اصفهان ، به منظور سلب کردن فرصت های ارتکاب سرقت محتویات داخل خودرو توسط سارقان هشدارهایی برای شهروندان ارائه کرد.

عوامل زمینه ساز در سرقت محتویات داخل خودرو

عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، بی احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر و ترک خودوریی که مسافر داخل آن است،بی احتیاطی و سهل انگاری در بازگذاشتن در و شیشه خودرو ، تحریک سارقان با قرار دادن وسایل با ارزش بر روی صندلی های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی آن و رها کردن خودرو در محل های ناامن بدون رعایت اصول امنیتی را می توان از جمله عوام زمینه ساز در جرم سرقت محتویات داخل خودرو عنوان کرد.

چگونه از بروز سرقت محتویات داخل خودرو جلوگیری کنیم؟

 

شهروندان با رعایت چند نکته ساده اما بسیار مهم می توانند فرصت های ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز این گونه سرقت ها، قبل از هر چیز خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد گیر، سوئیچ مخفی و … مجهز کنید.

نصب دزدگیر و ساخت کلید یدکی خودرو را به افراد متفرقه و ناشناس واگذار نکنید. از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید . هنگام خارج شدن از خودرو یا ترک آن، نکات ایمنی را رعایت کنید. از پارک کردن خودروی خود در مکان های ناامن، کم تردد، خلوت و تاریک خودداری کنید. همیشه در حال رانندگی درهای خودرو را قفل کنید و سوئیچ خودروی خود را به افراد ناشناس یا غیرمطمئن نسپارید.

حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهید و از گذاشتن آن بر روی باربند اجتناب کنید. پیش از سپردن خودرو به تعمیرگاه، اموال با ارزش داخل داشبورد، رادیوپخش های کشویی یا پانل دار و وسایلی از این قبیل را بردارید. هنگام سوار کردن مسافر احتیاط کنید

هنگام مواجهه با نزاع های خیابانی، تصادف یا اتفاقاتی از این قبیل، تا حدامکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، درها را قفل کنید.

در صورت وقوع سرقت محتویات داخل خودرو چه کار باید بکنیم؟

هر چه سریعتر با شماره تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و ماموران پلیس را در جریان سرقت قرار دهید. محل و زمان دقیق سرقت را به ماموران پلیس اطلاع دهید. فهرست کامل اموال به سرقت رفته و در صورت وجود، کپی اسناد سرقت شده را در اختیار پلیس قرار دهید. تلفن و نشانی خود را به پلیس بدهید تا ماموران به شما دسترسی داشته باشند.

 اداره اجتماعی و آموزش همگانی پلیس آگاهی استان اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x