اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر خراسان رضوی دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر سرابی«پاتولوژیست فرهنگ و هنراستان اصفهان» / دکتر سرابی مدیری از جنس خصوصیات یک مدیریت توانمند فرهنگی

دکتر سرابی « پاتولوژیست فرهنگ و هنر استان اصفهان» / دکتر سرابی مدیری از جنس خصوصیات یک مدیریت توانمند فرهنگی

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری احوال نیوز ، در قاموس بهار و موسم شادی و‌نشاط طبیعت اما در وانفسای روزهای منحوس کرونایی شاید بهترین خبر برای فرهنگ و هنر اصفهان کهن دیار فرهنگی و تاریخی ایران زمین، انتصاب مردی از جنس فرهنگ به مسند مدیریت فرهنگی و هنری استان به عنوان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی بود.

اما چرا بهترین خبر؟!

اصفهان که روزی پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده چه فوایدی حاصل جامعه فرهنگ وهنراستان داشته و آیا خروجی تمام برنامه های فرهنگی مراسم ویژه نقشی اساسی در پیشبرد اهداف فرهنگی داشته است؟

امروزه نقش یک مدیر توانمند در تمام عرصه های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و ‌اجتماعی برای مردم مشخص و مهم است.

هر امری که مدیر توانمند مسند آن را به دست گرفته قطعا نتایج خاص و عام المنفعه در بر داشته است.
با توجه به اهمیت فرهنگ که در تار و پود اجزای یک جامعه جریان دارد و باعث موجبات به سامانی و تعالی را فراهم می نماید اندیشه لزوم یک مدیریت فرهنگی توانمند را در ذهن ما تداعی می کند.اندیشه ای که اگر با کیفیت از عهده مسولیتش برآید باعث ارتقا سطح فعالیت های اجتماعی،اقتصادی جامعه نیز خواهد شد.
مدیریت فرهنگی که فرایند رهبری و هدایت مدبرانه،نظارت کیفی و کمی خوب، ترویج و تکامل اهداف فرهنگی هنری رایج،ساماندهی فعالیتها و باید ها و نباید های فرهنگ و هنر یک جامعه در دستور کار قرار دهد بدون شک جامعه ای پویا و پر تکاپو در حوزه فرهنگ و هنر و به دنبال آن ترویج سبک زندگی عالی را می توان به عینیت دید.
چون ابزار فرهنگ چون روح برای جسم انسان است.امنیت روحی روانی هنرمندان مستلزم توجه خاص مدیران فرهنگی است چراکه بی توجهی و غفلت از این موضوع جامعه ای افسرده و بیمار را به ارمغان خواهد داشت.
پس اهتمام ویژه و مساعی ارزشمند یک مدیر توانمند فرهنگی با ایجاد فضایی صمیمی بین خود و هنرمندان،تقویت سطح دانش خود،شور و مشورت تخصصی امور،شفافیت در عملکرد و… باعث جلوگیری از آسیب های روحی روانی و بعدا جسمی مردم و اقشارمختلف جامعه خواهد شد.
مواردی چون افزایش سطح خلاقیت های هنرمندان،ارتقای توسعه اجتماعی،جلوگیری از بی عدالتی فرهنگی،فراهم کردن زیرساخت های صحیح برای فعالیت های فرهنگی هنری.پرهیز از تمرکز زدایی،احقاق حقوق فرهنگی مردم و…قطعا پیروزی و موفقیت یک جامعه را در زمینه های مختلف تضمین خواهد کرد.
در عین حال با تمام تفاسیر فوق و گفته ها و بعضا ناگفته ها تبیین ابعاد یک انتصاب فرهنگی را به لحاظ پیچیدگی کار و‌ حساسیت بالا دلیل و ‌برهانی داشت که عرض می کنم.
آسیب شناسی فرهنگی که فقط به فقط به یک متخصص نیاز دارد.متخصصی دلسوز و اهل فن با سابقه مدیریت فرهنگی مثبت با نگرش گستردگی و‌ارتباطات و دستاوردهای فرهنگی.
دکترسید سعید سرابی مدیری از جنس خصوصیات یک مدیریت توانمند فرهنگی که نیازهای روحی و ‌معنوی هنرمندان را شناخته و باعث شد تا به عنوان یک مدیر شایسته در حوزه فرهنگ و هنر مطرح گردد.عامل فرهنگی که با درایت وزیر معزز فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ورود پایه های فرهنگ در معیارها و استانداردهای لازم فرهنگ یک جامعه می شود.
دکترسید سعید سرابی با کوله باری از تجربه گرانبها در مدیریت فرهنگی هنری خراسان پایتخت فرهنگی جهان اسلام،مهد شعر و ادب جهان،قطعا بانفوذ و شناخت عمیق باورها،اعتقادات،آداب و سنن اخلاقی و ‌اجتماعی و فرهنگی مردم اصفهان پا به عرصه مدیریت مجدد ارشاد گذاشته و بزودی با مقاومت وحساسیت وکارامدی عناصر متخصص شاهد تغییرات مثبت و ‌مفید در امور فرهنگی هنری اصفهان خواهیم بود.استان اصفهان با توجه به عوامل زیستی،تاریخی،فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی دارای ظرافت های خاص و‌مورد توجه در تمام عرصه های بین المللی است.امید دارم با حضور یک مدیر توانمند فرهنگی و مشارکت مدنی هنرمندان چیره دست حیات مجددفرهنگ و هنر اصفهان را شاهد باشیم.
حمید عشقی – دبیر منتخب انجمن های ادبی خراسان رضوی
الهه کمالی
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x