اخبار اقتصادی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی از بررسی مجدد تمامی مشمولان و معترضان طرح کمک معیشت خبر داد و گفت: کمک معیشت فروردین به تمامی مشمولان اسفند پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، ازفکارنیوز،  حسین میرزایی در خصوص واریز کمک معیشت در فروردین، اظهار داشت: تاریخ واریز را سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقط مسئول شناسایی مسئولان است.

وی گفت: افرادی که در لیست مشمولان کمک معیشت در اسفندماه بودند در لیست فروردین ماه نیز قرار می‌گیرند و هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است، از سال گذشته که نرخ بنزین با اصلاح قیمت همراه شد و سهمیه‌بندی بنزین به اجرا درآمد دولت برای حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه اقدام به پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر ایرانی کرد.

پرداخت این یارانه که مصوبه هیئت دولت است، بسته به تعداد نفرات خانوارها متفاوت است.

بررسی اعتراضات در خردادماه سال جاری

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به اینکه افرادی که نسبت به عدم دریافت کمک معیشت معترض بوده و در سامانه ثبت نام کرده بودند بررسی درخواست آنها در خرداد ۹۹ انجام می‌شود، افزود: اگر این افراد مشمول باشند بعد از خرداد تعیین تکلیف می‌شوند. بنابراین انتظار نداشته باشند که در فروردین ماه در لیست مشمولان کمک معیشت قرار بگیرند.

۶۰میلیون ایرانی یارانه کمک معیشتی می گیرند

میرزایی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ میلیون نفر کمک معیشت دریافت می‌کنند، ادامه داد: این افراد شامل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ خانوار می‌شوند.

به گفته وی، تمامی مشمولان و همچنین معترضان مجدداً در خردادماه مورد بررسی قرار می‌گیرند و ممکن است افرادی اضافه و یا کم شوند.

میرزایی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار به عدم دریافت کمک معیشتی اعتراض کرده بودند که یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار کمک معیشت را گرفتند، اظهار داشت: مابقی معترضان که حدود ۲ میلیون خانوار می‌شوند اعتراضشان در خردادماه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توصیه میرزایی به دریافت کنندگان یارانه معیشتی

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، به جامعه هدف و مشمولان توصیه کرد که قبل از واریز کمک معیشت اطمینان حاصل کنند که حساب بانکی شأن مشکلی نداشته باشد.

تاکنون چهار دوره از بسته معیشتی دولت به مردم پرداخت شده است و قرار است پنجمین مرحله از کمک‌های معیشتی ساعت ۲۴ یک شنبه ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

گفتنی است؛ مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت به خانوار‌های یک نفره ۵۵ هزارتومان، دونفره ۱۰۳ هزارتومان، ۳ نفره ۱۳۸ هزارتومان، ۴ نفره ۱۷۲ هزارتومان و ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزارتومان است و به نفر ششم و بیشتر هر خانواده بسته معیشتی تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام/*