اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

خبر فوری/ اعلام قانون سخت‌گیرانه برای مقابله با کرونا در ایران؛ از توقیف یک ماهه خودرو تا جریمه چندصد هزار تومانی و مسافرت ممنوع

فوری/ اعلام قانون سخت‌گیرانه برای مقابله با کرونا در ایران؛ از توقیف یک ماهه خودرو تا جریمه چندصد هزار تومانی و مسافرت ممنوع

رانندگان خودرو‌هایی که قصد رفتن به شهر‌ها را دارند و تخلف کنند و وارد شهر‌های دیگر شوند خودرو‌های آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی- انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری امروز:

🔹اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی‌توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم و آمار نشان از کاهش مبتلایان نمی‌دهد.

🔹در نهایت طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع تمام دستگاه‌ها بود و دیشب هم به تأیید رئیس جمهور رسید.

🔹 در این طرح صرفا به افراد ساکن اجازه ورود داده می‌شود.

🔹کسانی که الان در مسافرت هستند سریعا به خانه‌های خود برگردند، کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند، کسانی که مسافر هستند بدون ورود به شهر‌های در مسیر به مقصد اصلی برود.

🔹کد ملی، پلاک خوردو و بیمه افراد ملاک شناسایی است، برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند؛ استانداری‌ها در این خصوص تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

🔹هر طرحی برای محدودیت قاعدتا مشکلاتی دارد و ما پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم، محدودیت‌هایی هم در حمل و نقل خطوط ریلی، هوایی و زمینی اعمال می‌شود.

🔹برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می‌شود.

🔹رهبر انقلاب هم با توجه به تاکیدات بر رعایت مسائل بهداشتی که داشتند سفر به مشهد را لغو کردند.

🔹 تعداد بسیاری از کارمندان دولت مانند آمورش و پرورش تعطیل هستند.

🔹رانندگان خودرو‌هایی که قصد رفتن به شهر‌ها را دارند و تخلف کنند و وارد شهر‌های دیگر شوند خودرو‌های آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

🔹محور دیگر طرح تعطیلی ادارات، پارک‌ها و بوستان ها است؛ هر نقطه‌ای که محل تجمع باشد باید بسته شود.

🔹سه گروه برای اصناف درنظر گرفته شده است، گروه اول که خدمات برای مردم هستند باید فعال باشند و محدودیت زمانی ندارند و مردم برای خدمات ضروری خود نگران نباشند.

🔹گروه دوم اصناف باید تا پایان طرح تعطیل باشند.

🔹گروه سوم اصناف با نظر استانداری‌ها فعالیت خواهند کرد، تمام اصناف و مراکزی که فعالیت دارند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x