اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

استاندار اصفهان :تا کنون ۲۱۵ واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند/ ممانعت از ورود ۶۷۲ مسافر نوروزی به اصفهان

استاندار اصفهان :تا کنون ۲۱۵ واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند /  ممانعت از ورود ۶۷۲ مسافر نوروزی به اصفهان

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  استاندار با بیان اینکه مسافران نوروزی در صورتی که دارای علائم بیماری کرونا باشند به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری و پس از بهبودی به شهرهای خود فرستاده می شوند از ممانعت ۶۷۲ مسافر نوروزی به استان اصفهان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “عباس رضایی” در حاشیه بازدید میدانی از طرح غربالگری رانندگان و سرشنیان خودروها در ورودی های اصلی استان اصفهان ضمن تبریک سال نو گفت: ما با تمام وجود و افتخار در خدمت مردم عزیز هستیم و به همین منظور لازم دانستم در جمع  نیروهای پلیس، داوطلبان هلال احمر، عوامل اورژانس، تیم های بهداشت و درمان، اعضای بسیج، سپاه و ارتش که این روزها دور از خانواده خود مجاهدانه وارد میدان شده تا به مقابله با بیماری کرونا کمک کنند حضور یابم و هم  به این عزیزان خداقوت گفته و سال نو را تبریک بگویم و هم از نزدیک شاهد نحوه اجرای طرح توسط این عزیزان باشم.

وی با بیان اینکه، اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: از همه هموطنان می خواهم به خاطر سلامتی خودشان و خانوادهایشان امسال به استان ما سفر نکنند.

استاندار اصفهان با اشاره به ممانعت از ورود ۶۷۲ مسافر نوروزی دارای نشانه بیماری کرونا به اصفهان طی روزهای اخیر گفت: در خصوص سلامتی مردم با هیچ کس تعارف نداریم و هرکس که دارای علامت بیماری کرونا باشد در کمال ادب و احترام به مدت ۱۴ روز در محل های قرنطینه نگهداری و پس از بهبودی به شهرهای خود فرستاده می شوند.

رضایی، با بیان اینکه طرح غربالگری مسافران نوروزی در ۶۳ مبدأ ورودی و خروجی استان اجرا می شود گفت: ۱۴ نقطه از این مبادی اصلی و بقیه فرعی هستند و حتی این طرح در نقاطی که احساس می کنیم بر اساس عادت سالیان قبل مسافری در آن جا حضور می یابد نیز اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که راه های استان اصفهان ترانزیتی و چهار راه اتصال شمال به جنوب و غرب به شرق و بالعکس است به همین جهت نمی توانیم راه های این استان را ببندیم اما بیشتر خودروها که مقصد آن ها جنوب یا غرب و شرق کشور است راهنمایی می شوند که از کمربندی ها به مسیرهای خود بروند و وارد شهر اصفهان نشوند.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه براساس گزارش پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تردد خودروهای دارای پلاک استان های دیگر در سطح شهر اصفهان بسیار کم است و هیچ گونه نگرانی برای مردم استان وجود ندارد.

رضایی با بیان اینکه چراغ گردشگری نوروز امسال اصفهان خاموش است گفت: با عرض شرمندگی باید اعلام کنم که کلیه مراکز خدماتی، تفریحی، گردشگری و هتل ها تعطیل است، هیچ کمپی برای چادرزدن مسافران وجود ندارد، هیچ مدرسه، ورزشگاه، مهمانسرا و زائرسرایی در اختیار مسافران قرار نمی گیرد و حتی نیروهای انتظامی از ورود افراد به پارک ها هم ممانعت خواهند کرد و بنابر این از همه هموطنان می خواهم که به اصفهان سفر نکنند.

استاندار اصفهان از برخورد شدید با افرادی که منازل شخصی خود را به مسافران نوروزی اجاره بدهند خبرداد و تصریح کرد:تاکنون ۳۰ نفر کلید به دست توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند و اگر باز هم افراد کلید به دستی در خیابان دیده شوند که در این وضعیت منازل شخصی خود را به مسافران نوروزی اجاره می دهند دستگیر و با استفاده از ضوابط قضائی به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

رضایی با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی تمامی مراکز خرید، پاساژها و فروشگاه ها بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی به غیر از نانوایی ها و فروشندگان مواد غذایی تا ۱۴ فروردین تعطیل بوده و با هر واحد صنفی که از این مصوبه تمرد کند با برخورد قانونی مواجه می شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: تا کنون ۲۱۵ واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند توسط ماموران انتظامی استان پلمب شدند و از مردم هم می خواهم اگر با عدم رعایت بهداشت در واحدهای صنفی مواجه شدند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس اطلاع دهند تا برخوردهای قانونی با این واحدها صورت گیرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x