اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

اقدام جدید هند، اروپا را به وحشت انداخت !!! / هند در واکنش به شیوع جهانی ویروس کرونا

اقدام جدید هند، اروپا را به وحشت انداخت !!! / هند در واکنش به شیوع جهانی ویروس کرونا

هند در واکنش به شیوع جهانی ویروس کرونا، صادرات تعدادی داروی اساسی از جمله پاراستامول و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل ازجام نیوز، این تصمیم موجب ایجاد «وحشت» در بازار اروپا شده است که به گفته یکی از گروه‌های صنعتی، ۲۶ درصد از داروهای اساسی‌ را از هند وارد می‌کند.

دولت هند دلیلی برای این تصمیم خود نیاورده است و فقط اعلام کرده است که صادرات ۲۶ ماده اولیه دارویی فعال و داروهایی که محصول این مواد‌ند «بدین‌وسیله تا اطلاع ثانوی محدود و این قانون بلافاصله اجرا خواهد شد.»

ولی هند خود از میان این ۲۶ ماده اولیه فعال دارویی، ۱۳ ماده را از استان هوبِیِ چین، کشوری که منشأ ویروس کرونا بوده است، تأمین می‌کند. بدین ترتیب، به احتمال زیاد هند می‌خواهد ملت خود را از کمبود احتمالی دارو در امان نگه دارد.

دینش دووا، رئیس شورای ترویج صادرات دارویی هند (فارمکسیل)، به خبرگزاری رویترز گفت: «اگر ویروس کرونا مهار نشود، ممکن است با کمبود شدید داروهای لازم در این زمینه مواجه شویم.»

دووا گفت: «تماس‌های زیادی از اروپا دارم، چون از لحاظ دارویی بسیار به تولیدکنندگان هندی وابسته‌اند… معلوم است خیلی ترسیده‌اند.»

تا بحال ۳۰ مورد مبتلا به ویروس کرونا از جمله ۱۶ توریست ایتالیایی در هند شناسایی شده اند.

دولت هند می گوید قصد ایجاد مراکز آزمایش کرونا در تک تک ۷۳۲ بخش این کشور را دارد و نارندا مودی نخست وزیر بازدید از بروکسل برای اجلاس سران هند-اتحادیه اروپا که قرار بود روز ۱۳ مارس انجام شود را عقب انداخته است.

وزیر بهداشت هندوستان، هارش واردان، گفت که غربالگری را سختگیرانه‌تر اجرا خواهند کرد و شرایط همه مسافرانی را که از طریق فرودگاه‌ها وارد هند می‌شوند، بررسی خواهند کرد. او پیش‌تر گفته بود که فقط وضعیت سلامت مسافران ورودی از ۱۲ کشور بررسی می‌شود.

در آستانه برگزاری جشنواره معروف هولی در هند در هفته آینده، مقامات این کشور از شهروندان خواسته‌اند در مورد برگزاری گردهمایی‌های بزرگ عجولانه تصمیم نگیرند. در جشن هولی، خانواده‌ها و همسایگان گرد هم می‌آیند و با پرتاب رنگ و پخش غذا، این مناسبت را جشن می‌گیرند.

نخست وزیر هند، نارندرا مودی، گفت روز ۱۰ مارس که به مناسبت این جشن تعطیل رسمی است، در هیچ مراسمی شرکت نخواهد کرد. مودی در توییتی نوشت: «متخصصان سراسر جهان توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از شیوع ویروس از تجمع‌های بزرگ خودداری کنیم. من هم امسال تصمیم ندارم در این جشن شرکت کنم.»

مقام های دهلی کلیه مدارس ابتدایی را تا پایان ماه مارس بسته اند که شامل حال حدود دو میلیون کودک می شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x