اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان/ ۳۰ مبتلا و ۲ نفر فوت شده‌اند

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان/ ۳۰ مبتلا و ۲ نفر فوت شده‌اند

پایگاه خبری احوال نیوز ، اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان را اعلام کرد.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان گفت : آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون ۸ مورد جدید به این آمار اضافه شده است، تصریح کرد: این آمار مربوط به نمونه گیری هایی است که در داخل اصفهان انجام شده  است.

وی ادامه داد: آمار اعلام شده از سوی تهران ۱۱ مورد جدید است،زیرا  چند مورد که در تهران نمونه گیری شده نیز جزء این آمار حساب شده است.

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان ۹ شهرستان این استان شامل مبارکه، گلپایگان، نطنز، فلاورجان، خوانسار، خمینی شهر، نجف آباد، لنجان و سمیرم درگیر این بیماری هستند و موارد قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون ۳ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان ترخیص و ۲۵ نفر بستری هستند.

وی افزود: تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری تغییری نکرده است.

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر را درگیر کرده و بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از ۵۰ کشور را آلوده کرده است و در ایران از حدود ۱۰ روز پیش اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد که براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، ۹۷۸ تشخیص قطعی کرونا در کشور ثبت شده که ۵۴ نفر نیز به دلیل ابتلا به این

بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیماری کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. پس از آن ۶ مورد ابتلای دیگر ثبت و روز بعد از آن تعداد کل مبتلایان به کرونا در اصفهان به ۱۸ تن رسید که یک نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داد.در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۳۰نفر به این ویروس مبتلا شده که ۲نفر جان خود را از دست داده اند.

اقدامات حمایتی دولت، وزارت بهداشت و سایر ارگان ها کماکان ادامه دارد. وزارت بهداشت به مردم هشدار می دهد که هیچ جا امن تر از خانه‌ها و شهرهای خودمان برای مقابله با کرونا نیست. با کاهش ترددها و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی احتمالا تا ۸۰ درصد زنجیره انتقال قابل حذف خواهد بود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x