اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

ابتکار دانشجویان صنعتی شریف برای دانش آموزان کشور/ کلاس های اینترنتی از اول ابتدایی تا دانشگاه

ابتکار دانشجویان صنعتی شریف برای دانش آموزان کشور/ کلاس های اینترنتی از اول ابتدایی تا دانشگاه

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی استارت آپی اینترنتی زمینه جبران عقب ماندگی های ناشی از تعطیلی های اخیر مدارس کشور را فراهم کردند.
مدیر پروژه مکات با بیان اینکه تعطیلی های نظام آموزشی دانش آموزان را از لحاظ علمی آسیب پذیر می کند، گفت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران و بالاخص دانشگاه صنعتی شریف تصمیم گرفتند که با استفاده از امکانات موجود، زمینه برگزاری کلاس های آنلاین را فراهم کنند.
وحید فرامرزی افزود: در شرایط کنونی امکان برگزاری هیچ کلاسی در سطح کشور وجود ندارد و کلاس های خصوصی و کلاس های عمومی مدارس همگی تعطیل هستند، لذا بر آن شدیم که با ایجاد یک استارتاپ اینترنتی، کلاس های دانش آموزان را به صورت آنلاین برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه این سیستم به گونه ای طراحی شده که دانش آموزان بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: ما تصمیم گرفتیم که با استفاده از شبکه های اجتماعی موجود که در دسترس همگان است، کلاس های تصویری آنلاین برگزار کنیم و پیچیدگی های خاصی را در مجموعه کار به وجود نیاورده ایم.
این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: آموزش های وزارت آموزش و پرورش در شبکه آموزش نمی توانست نیاز دانش آموزان به کلاس را رفع کند لذا ما کلاس های تک نفره در بستر ارتباط اینترنتی طراحی کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم تا برگزاری کلاس های مدارس بخشی از نیاز دانش آموزان و دانشجویان کشور را برطرف کنیم.
فرامرزی عنوان کرد: این استارتاپ که مکات به معنای مشاوره، کلاس آنلاین و تدریس، نام گرفته است، از اول ابتدایی تا برخی سطوح دانشگاهی را پوشش می دهد و مجوز فعالیت اینترنتی که شامل نماد اعتماد الکترونیک و نماد ساماندهی است را نیز کسب کرده ایم.
وی در خصوص نحوه استفاده از آموزش های مکات نیز گفت: دانش آموزان یا والدین آنها با مراجعه به سایت mekat.ir بخش رزرو کلاس ها، کلاس مورد نظر با استاد دلخواهشان رزرو می کنند و با ثبت شماره تلفن این امکان را فراهم می سازند که استاد در ساعت مشخص شده با آنها تماس تصویری می گیرد و کیفیت و شکل کلاس نیز دقیقا شبیه کلاس های حضوری خواهد بود.
مدیر پروژه مکات تاکید کرد: داشتن گوشی هوشمند یا لپ تاپ برای استفاده از این کلاس ها کافی است و شبیه یک تماس تصویری است و امکانات دیگری برای استفاده از کلاس مورد نیاز نیست.
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x