اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مسابقه عکاسی رنجنامه / «رنجنامه» قصد دارد تا با به تصویر کشیدن رنجهای جامعه فضایی قابل تامل را برای دانشجویان و علاقه مندان ترسیم کند

مسابقه عکاسی رنجنامه / «رنجنامه» قصد دارد تا با به تصویر کشیدن رنجهای جامعه فضایی قابل تامل را برای دانشجویان و علاقه مندان ترسیم کند

مسابقه «عکاسی رنجنامه»
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، کانون یارگران از سال ۷۶ در دانشگاه صنعتی شریف در حال فعالیت بودهاست. این کانون به سهم خود، سعی در ایجاد بستری مناسب برای رشد تمام دانشجویان و ارتقا دانش اعضا دارد و دغدغه‌مند کردن آن‌ها نسبت به معضلات اجتماعی روز را یکی از اهداف خود می‌داند. این کانون که تمرکزش بر آموزش قشر در معرض آسیب، کودکان کار و مهاجر، کودکان بد سرپرست، تک سرپرست و بی سرپرست است برای دومین بار تصمیم به برگزاری مسابقه ی عکاسی با عنوان «رنجنامه» گرفت.
«رنجنامه» قصد دارد تا با به تصویر کشیدن رنجهای جامعه فضایی قابل تامل را برای دانشجویان و علاقهمندان ترسیم کند.
این مسابقه در راستای کدام یک از اهداف کانون است؟
موضوع اصلی این فراخوان آسیبهای اجتماعی موجود در بستر جامعه هست. آگاهی در خصوص آسیبهای اجتماعی، تقویت فرهنگ جامعه دوستی و نوعدوستی، به تصویر کشیدن عینی و مستند آسیبهای اجتماعی و ارائهی ایدههای نو و خلاقانه جهت حل معضلات اجتماعی از اهداف اصلی این برنامه میباشد. در کنار پرداختن به مسائل اجتماعی، کانون یاریگران قصد دارد بستری مناسب به منظور به وجود آمدن فضای رقابت سالم ایجاد کند تا در طی آن به شناسایی عکاسان جوان و باستعداد هم کمک کند.
مراحل مختلف این مسابقه و زمانبندی آن چگونه است؟
فراخوان این مسابقه از تاریخ شانزدهم بهمن ماه در سایت و کانال کانون منتشر شد و تا تاریخ پنجم اسفند از تمامی عکاسان (چه حرفهای چه آماتور) دعوت میکنیم تا آثار خود را جهت رونق و بهبود این فضا طبق قوانین درج شده در سایت ارسال کنند.
پس از دریافت و جمعآوری آثار، با نظر و داوری هیئت داوران طبق معیارها واستانداردهای لازم، آثار برتر برگزیده شده و ازآن ها تقدیر میشود.
هیئت داوران متشکل از ابراهیم عرب‌بیکی -عضو اصلی انجمن عکاسان ایران، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران، مدرس عکاسی، احسان رافتی -مدیرعامل آژانس عکس دوربین‌نت، مدیر آژانس عکس تهران، مدرس عکاسی- و فرهود نصیری-عضو اصلی انجمن عکاسان ایران، سفیر پروژه ۲۴ ساعت (بین‌المللی)، مدرس عکاسی- میباشد.
پس از مشخص شدن نتایج، از تاریخ از هفدهم تا بیست و سوم اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف نمایشگاه عکاسی «رنجنامه» با گزیدهای از آثار برپا میشود.
نحوهی ارسال آثار به چه صورت انجام میشود؟
مشخصات فنی عکسها، مقررات، اطلاعات دقیقتر این مسابقه و نحوه ارسال آثار در سایت کانون به نشانی http://yarigaran.sharif.ir/ranjname در دسترس میباشد.
درآمد حاصل از این برنامه صرف چه اموری میشود؟
نمایشگاه عکس رنج‌نامه یک رویداد خیریه است و تمامی درآمد حاصل از فروش آثار به همراه سایر وجوه جمعآوری شده در طول پروسه برگزاری مسابقه و نمایشگاه صرف امور خیریه در زمینه کودکان میشود.
تهیه‌کننده خبر: فرناز نصیری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x