اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب سیاسی مرکزی

حاج علی شانظری اصلی‌ترین رقیب حاجی دلیگانی شد

حاج علی شانظری اصلی‌ترین رقیب حاجی دلیگانی شد

حاج علی شانظری اصلی‌ترین رقیب حاجی دلیگانی شد
خبرنگار شاهین‌شهری گفت: می‌توان مردم را امیدوار کرد که بهتر از آقای حاجی دلیگانی نیز در این عرصه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری اخوال نیوز ، ار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال مدنی طی یادداشتی با عنوان «حاج علی شانظری اصلی‌ترین رقیب حاجی دلیگانی شد» آورده است؛ عصر امروز ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ اسامی نهایی ۱۲ کاندید حوزه انتخابیه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار برای تصدی یک کرسی مجلس یازدهم در دوم اسفند به شرح زیر اعلام شد.

نامزدها، آقایان؛ جهان‌شاه جهانگیری پور (کد ۱۴۹)، حسین‌علی حاجی دلیگانی (کد ۱۵۲)، سیدعلی حسینی (کد ۱۵۶)، باقر حیدری (کد ۱۵۷)، بهنام خدادوست (کد ۱۵۸)، سید میلاد سیدشمالی (کد ۱۶۹)، علی شا‌نظری (کد ۱۷۱)، اسماعیل شاه‌نظری (کد ۱۷۲)، احمدرضا شیرانی بیدآبادی (کد ۱۷۵)، علیرضا عبدالهی (کد ۱۸۲) ‌، مهدی نیرومند (کد ۲۱۷) و خانم آمنه سادات طباطبایی (کد ۱۸۱) است و در ادامه فردا ۲۴ بهمن نیز آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود.

با هم بخوانیم..! خلاصه بعد از مدت‌ها تحلیل و گمانه‌زنی‌های مختلف سیاسی مشخص شد که رقبای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده کنونی مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی چه کسانی هستند.

اگر به سراغ فرمایشات روز ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری برویم، بدون شک نکات مهمی را می‌توان از لابه‌لای حرف‌های معظم له استخراج کرد. که در این نوشته به آن‌ها خواهم پرداخت و در پایان قضاوت را به دست شما مردم دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار خواهم سپرد.

اولاً؛ حضرت آقا انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را از بُعد کلی، اساسی‌ترین مسئله کشور دانستند و افزودند: اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت علمی و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است اما اساس همه این مسائل انتخابات است چراکه اگر انتخابی عمومی، قوی و درست انجام شود، همه مشکلات به‌تدریج حل خواهد شد.

ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه‌ساز در زمینه انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این‌همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردکننده آن را از رونق انداخت.

رهبر معظم انقلاب انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی‌شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.

ایشان با ابراز تعجب از سخنان برخی که به‌وسیله انتخابات به‌جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به موضوع «شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و افزودند: فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.

وی متذکر شد: «مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.

ثانیاً؛ اگر بخواهیم با قلم صادقانه با مردم سخن گفت با باید به‌عنوان یک روزنامه‌نگار اعلام کنم که بررسی‌های میدانی از فضای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در دو شهرستان یاد شده به اعتقاد بسیاری از فعالین فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی سرد می‌باشد و چراکه این شور انتخاباتی قرار بود به‌واسطه علیرضا بصیری جزی فرماندار سابق شهرستان شاهین‌شهر و میمه در رقابت با حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده کنونی ایجاد شود که با احراز نشدن صلاحیت آقای بصیری جزی و چند کاندید شاخص دیگر این اتفاق عملاً نمی‌افتاد.

ثالثاً؛ بسیاری از فعال مدنی و حتی حلقه اطرافیان آقای حاجی دلیگانی در دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار با قاطعیت تمام بر این اعتقاد هستند که رفتن آقای حاجی دلیگانی به مجلس یازدهم با این اتفاق پیش‌آمده تثبیت شد و آقای حاجی دلیگانی دیگر رقیبی ندارد که در مقابل او عرض‌اندام کند.

اما من به‌عنوان یک خبرنگار ضمن احترام به همه این فرضیه‌ها و تحلیل‌ها همه آن‌ها را کنار می‌گذارم و به سراغ شخصیتی در بین این کاندیداها به نام علی شانظری گرگابی معروف به «حاج علی» می‌روم که اگر مردم دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار به صحنه بی آینده که انشاءلله خواهند آمد بدون شک وی یکی از رقبای اصلی آقای حاجی دلیگانی خواهد بود.

داستان رفاقت من و حاجی علی یادگار هشت دوران دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب (س) از آنجایی شروع شد که یک روز بعد از اعلام اولیه تائید شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت حضور در این صحنه به سراغ من آمد.

تا آن زمان به‌واسطه رفتارهای تبعیض‌آمیزی که از سوی عبدالله حق‌شناس گرگابی رئیس دفتر آقای حاجی دلیگانی و دامادش حمید حق‌شناس گرگابی در مدت‌زمان همکاری من با دفتر آقای حاجی دلیگانی که قبلاً به‌اختصار به آن‌ها اشاره‌کرده بودم شده بود، چندان دل‌خوشی از بچه‌های شهر گرگاب نداشتم و صادقانه بگوییم همه را به یک‌چشم می‌دیدم؛ اما از زمانی که با حاج علی شانظری آشنا شدم ابتدا به ساکن دروغ نگفته باشم در دل خودم  به حاج علی خندیدم که تو با این سادگی و قیافه کشاورز گونه چگونه جرات به خود کرده‌ای و رقیب مهره قدرتمندی همچون آقای حاجی دلیگانی با این‌همه خدم و حشم شده‌ای، اما وقتی به حرف‌ها و دردل های دلسوزانه وی گوش دادم این نگاه و این تفکر که از گذشته به ارث برده بودم نزدیک به ۳۶۰ درجه عوض شد. (با خودم گفتم حاج علی بی‌ادعا کجا و حاج عبدالله و دامادش کجا)

به صراحت عرض می کنم، تا حالا چنین شخصیت بزرگی را ندیده بودم که چنین افتاده و خاکی و از روی صداقت، دغدغه و پیگیر رفع مسائل و مشکلات مردم را داشته باشد.

حاجی علی منتقد فعالیت‌های هم‌رزمش آقای حاجی دلیگانی نبود اما به‌شدت معتقد بود که آقای حاجی دلیگانی در این دو دوره هر چی در توانش داشته برای مردم انجام داده است و باید آقای حاجی دلیگانی چه بخواهد و چه نخواهد اجازه دهد شخصیت یا چهره جدیدی در این حوزه انتخابیه به مردم خدمت کند(ساکن بهارستان شود).

حاجی علی از همرزمان آقای حاجی دلیگانی و همشهری اش حاج عبدالله حق‌شناس گرگابی معروف به غضنفر در دوران هشت سال مقدس بوده است، با همان لهجه شیرین اصفهانی گفت؛ در مقابل شخصیت دفاع مقدس این عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورم اما برای من ملاک حال فعلی افراد است.

وی دامنه نارضایتی‌های به‌عمل‌آمده در بسیاری از فعالیت‌های آقای حاجی دلیگانی و قول‌هایی که داده‌شده به آن‌ها جامعه عمل پوشانده نشده است در بین خواص و عوام این حوزه انتخابیه را بالا توصیف کرد و گفت؛ اولاً امیدوارم مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار با الهام از «فکری نو، انتخابی نو، سرنوشتی نو» در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و اگر بنده حقیر را به‌عنوان خادم خود انتخاب کنند، به‌هیچ‌عنوان نه قولی می‌دهم و نه قراردادی منعقد خواهم کرد که حتماً مشکلات آن‌ها را حل خواهم می کنم، چراکه مردم آگاهی و فهیمی داریم و به‌خوبی می‌دانند چه کسی نیت خدمت صادقانه به آن‌ها را دارد و چه کسی نیز به آن‌ها دروغ می‌گویید.

حاج علی ادامه داد؛ که شعار من، عملکرد من خواهد بود و بر روی مشکلات اقشار مختلف این دو شهرستان در حوزه‌های مختلف مطالعاتی انجام داده‌ام که در نظر دارم همان‌طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد در محور مقاومت و دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) علیه السلام با دشمنان این مرز و بوم به مبارزه پرداختم، در مجلس یازدهم نیز با تمام توان در حوزه قانون‌گذاری، نظارت بر قانون و پیگیری مطالبات به‌حق آن‌ها از طریق دولت و سایر نهادها این تکلیف را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به سرمنزل مقصود برسانم و در این نیز به یاری و لطف خداوند متعال تاکنون وام‌دار هیچ‌گونه جریان سیاسی خاصی نبوده‌ام و کاملاً انقلابی و مستقل پا به عرصه رقابت گذاشته‌ام چرا مردم دیگر از دست این جریانات سیاسی به‌شدت خسته‌اند و انتظار یک خدمت گذار راستین را با خود می‌کشند.

خلاصه بعدازآنکه متوجه شدیم هدف حاج علی از آمدن به این عرصه چیست و در خصوص وی نیز تحقیقات میدانی به عمل آوردیم به این نتیجه رسیدیم که اگر از حاج علی در مقابل آقای حاجی دلیگانی حمایت‌های لازم صورت بپذیرد. می‌توان مردم را به دور از هر گونه تقسیم بندی های سیاسی به این امر مهم امیدوار کرد که بهتر از آقای حاجی دلیگانی نیز در این عرصه وجود دارد هر چند در انتخاب هیچ اجباری نیست چراکه انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است.

و اما نکته پایانی و مهم این هست، افرادی که کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شده‌اند اگر در مقابل حریف اصلی که همان آقای حاجی دلیگانی باشد به اتحاد و یک وحدت برسند بدون شک منتخب آن‌ها در مقابل نماینده فعلی دارای شانش پیروزی بیشتری خواهد بود و مردم نیز از این اتحاد و وحدت به وجود آمده استقبال خواهند کرد تا شاهد و نظاره‌گر تحول و پیشرفت در حوزه انتخابیه‌شان باشند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x