اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر فریده روشن : کار آفرینی زنان در بخش اجتماعی بابت توزیع متعادل درآمد ، اشتغال زایی و بیشتر از لحاظ اقتصادی رشد کرده است

دکتر فریده روشن : کار آفرینی زنان در بخش اجتماعی بابت توزیع متعادل درآمد ، اشتغال زایی و بیشتر از لحاظ اقتصادی رشد کرده است

 

نقش زنان کار آفرین در تولید  

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز ، رشد بانوان در سالهای اخیر خصوصا مباحث کار آفرینی ،  رشد چشمگیری داشته است . و هر ساله بر این رشد افزوده می  شود در حالیکه  کم لطفی سازمانها نه ، تنها گره گشا نخواهند بود . بلکه سد راهی برای رسیدن ، دورتراز آنچه که به نظر می آید .

این سخن را بارها از زنان موفقی شنیده ائم که کم لطفی سازمانها را ناشی از نگرش جامعه و،  فرهنگ کشور می دانند .

این جلسه روز ۲۰ بهمن ماه با همکاری شهرداری ، مرکز بانوان آفتاب و،  حضور مهندس قاسمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزارشد.

در این راستا دکتر سیما فردوسی ، دکترای روانشناسی به خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز گفت :

با سه محور:

– زندگی  کار آفرین ،

-ویژگیهای  کار آفرین ،

-شخصیت سالم ،

را بررسی می کنیم. زندگی کار آفرینی سبکی از زندگی است که در یک مسئله  خلاصه نخواهد شد این زندگی از انظباط عملی برخوردار است

تحقیقات نشان داده که کار آفرینی به صورت ارث و ژنتیک نخواهد بود بلکه به یاد گیری اشاره میکندمیل به موفقیت برای افرادی که بدون  تلاش در جستجویی  موفقیت هستند ثمری نخواهد داشت و برای کار آفرینان مسیر مشخص خواهد بود زیرا او  عهده دار مسئولیت هایی است که شکست دارد وموفقیت راازهمین شکستها تجربه می کند تا  رسیدن به موفقیت از آن استفاده می کند.

 

دکتر فردوسی  رسیدن به کسب ویژگیها را اینگونه توضیح دادند : ادراک و شناخت برای کسب ویژگیها لازم است و یکی از مهمترین مهارت کسب ویژگی ارتباط داشتن و انعطاف پذیری ، به معنای قدرت سازگاری و انطباق بامحیط خواهد بود .

وی ادامه داد: شخصیتهای  سالم از زندگی رضایت نسبی  دارندوافراد ناسالم از زمین و زمان ناراضی هستندو هیچگاه احساس رضایت نخواهند کرد. افراد سالم فکر می کندو بلافاصله عمل می کنند ونتیجه آن قابل اعتماد و اتکا خواهد بود زیرا حرف و عمل آنها یکی است و این افراد تنظیم هیجان و هیجان پذیری را کاملا بلد هستند .

سلامت روانی و بهداشت روانی یکی از نکات مهم کار آفرین است پس می توان بهداشت روانی را در ۳ بخش عنوان کرد :

سطح اولیه ،

سطح ثانویه ،

بعد ثالث ،

در سطح اولیه آگاهی و دانش را بالا ببریم تا آن را عملیاتی کنیم .

بعد ثانویه :  تشخیص به موقع و اقدام فوری  به گونه ائی که زمان از دست نرود .

بعد ثالث : اگر مشکلی به وجود آمد با زندگی ادامه دهیم و  ازحد اقل های  توانائیها حد اکثر استفاده را بکنیم .

دکتر سیما فردوسی در پایان ضمن بیان علتها افزود : رفتار و روان دو عنصر منفک نیستند بلکه روی هم اثر می گذارند چون رفتار انسان تابع رفتار جسم و روان است .

دکتر فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد : کار آفرینی زنان در بخش اجتماعی بابت توزیع متعادل درآمد ، اشتغال زایی و بیشتر از لحاظ اقتصادی رشد کرده است .

در این راه موانع زیادی برای زنان وجود دارد بگونه ائی که در نیمه راه فعالان اقتصاد ، اجتماعی ، سیاسی ، ناامیدکننده و از اهداف بلند مرتبه در خصوص انگیزه آنها را منصرف می کنندکه عدم و موانع  مشارکت زنان را می توان اینگونه بیان  کرد :

وجود اندیشه هاوعدم فرهنگ سازی در جامعه،

شاید عاطفی بودن و اعتماد به نفس نداشتن یا صحبتهای کلیشه ائی ، عوامل حقوقی درتدوین قوانین زنان نقش کمرنگی دارند و بیشتر به سمت جنسیتی پیش رفته و انگیزه زنان ما را کمتر کرده است .اگر چه امروزه مشارکت اجتماعی  زنان  قوی و بخش اقتصادی ضعیف و شاهد کمتر مشارکت کردنشان  در این بخش هستیم .

از دید دکتر روشن یکی از عوامل منصرف کننده فقدان مدیریت که عنوان کرد :

نقش فقدان مدیریتی در زمینه های اجرایی ، سیاست گذاری و تصمیم گیری است  که ،  نقش زنان بیشتر در عرصه سیاست گذاری و تصمیم گیری می باشد و حضور آنهارا در عرصه مدیریت اجرایی باید  کمک شود وعدم مشارکت در عوامل آموزشی است و بخش تحصیل زنان که تعداد بسیار از تحصیل کردگان درجامعه هستند .

مصوبه تحت عنوان توسعه کار آفرینی بحث آموزشی حدود ۵۰ هزار ساعت آموزش است که سعی می کنیم به ۱۰۰ ساعت آموزش هم برسد .

خبرهای خوش دکتر روشن :

در بودجه امسال مرکز مهارت افزایی زنان بودجه ۵- ۶ میلیاردی به این بخش تخصیص یافته است .

مرکز کودک و مادر که ابعادی وسیع تر دارد تا بستر برای ظرفیت های و پتانسیل ها زنان در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x