اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حکایت اولین جلسه آموزشی شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان برای همشهریان این منطقه / سلامتی + شادی = سلامت شو

حکایت اولین جلسه  آموزشی شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان برای همشهریان این منطقه / سلامتی + شادی = سلامت شو

 

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سلامتی یکی از مهمترین نعمت های است که ،  دور از دغدغه ها زندگی نبوده و ،نیست.  درحالیکه بی توجه هایمان  نسبت به این نعمت خاص ویژه   باعث بروز مشکلات بسیار خواهد شد. پس بیایم  بهتر و بیشتر به سلامتی خودو دیگران  ارزش گذاریم .

 

 

روز ۱۵ بهمن در خانه معلم شماره ۳ شهر اصفهان ، شهرداری منطقه ۱۰ و حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری این منطقه اولین جلسه سلامت شو را  با حضور دکتر بهنام حق پناه متخخصص و جراح استخوان و مفاصل و ، جمعی از شهروندان این منطقه برگزار کردند .

 

در این راستا حمیدرضا رضا شهبازی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان به خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز گفت : در این منطقه جهت گیری و برنامه ها حول محور سلامت می چرخد و خانه های سلامت گواه این تلاش هستندتا شما ضرورت موضوعات زندگی شخصی و اجتماعی  همشهریان را ببینید .

دکتر بهنام حق پناه در ابتدا به حالت پرانتزی  بودن پاهای کودکان اشاره کرد و گفت : در کودکان اشکالات مفاصل در سن رشد ایجاد خواهد شد و نتیجه  درد دراندام تحتانی مشاهده خواهد شد که بیشتر انحرافات را  در،  زانو ، کل اندامها و،  پوکی استخوان ها می باشدو این انحراف وقتی قابل معالجه است که، تنها شرط آن در گیر نشدن سطح رشداست.

قبل از راه رفتن کودک والدین متوجه این مشکل در فرزندان خود خواهند شد. این انحراف قابل پیشگیری است به شرط اینکه قبل از سن ۳ سالگی باشدو عواملی مانند :

-کمبود ویتامین .

-پهن شدن استخوان .

-سختی و از بین رفتن سفیدی استخوان .

که در اینگونه  کودکان بادادن ویتامینهایی  حل خواهد شد.

 این مشکل بعد از ۳ سالگی : قابل پیشگیری نخواهد بود به واسطه ی ضربه هایی که  به  کودک وارد می شود مانند :

-زمین خوردن

-تصادفات .

-سقوط از بلندی .

که در اینگونه موارد پای سالم رشد می کند و پای آسیب دیده رشدی نخواهد کرد ونتیجه بلندو کوتاه شدن پاها خواهد شد.  درمان اندام طولی برای استخوانها قابل بازگشت است به شرط شکستن و جراحی درچند مرحله

حق پناه ضمن اشاره به طالب بودن برای  قدهای بلند  افزود : دادن هورمون رشدباعث بروز مشکلاتی خواهد شد  که اصلی ترین آن، دیسک کمر برای جوانان است که ازعوامل آن میتوان اشاره به مواردی کرد که در شدت آن نقش زیادی دارند .

-نشستن بد .

– تصادفات .

-کارهای سنگین .

– وزن زیاد فرد .

که باعث  بد کار کردن اندامها خواهد شد.

دکتر حق پناه با بیان دوران بارداری اینگونه اضافه کرد  : بارداری حالت افزایش وزن تا۱۳ کیلو گرم یا بیشتر می شود و فشارزیادی  به  کمر خواهد آورد بهتر است حداقل جلوی این افزایش وزن گرفته شود یا مادران از ایستادن زیاد خوداری کنند.

دیسک گردن : امروزه از سنین  ۳ – ۴ سالگی بازی با  موبایل و تبلت باعث خم شدن  گردن خواهد شد .در سنین  جوانی به دلایل کار با اینترنت و مطالعه تمام فشار بر گردن می باشد که با فشار آوردن دست بر سر و بردن گردن به چهار جهت میتوان از فشاربه گردن کم کنید.

دکتر بهنام حق پناه توصیه هایی هم داشت : نشستن صاف باعث کشیدگی عضلات می شود و قوز کردن باعث کوتاه شدن عضلات می شود که عمل قوز کردن برای کمر ومهرهای ستون فقرات اصلا خوب نخواهد بود . بالا رفتن از پله ها ۵ برابر وزن فرد فشار به زانوها ایجاد خواهد کرد . و دستشویی رفتن ۸ برابر فشاررا  به زانوها واردمی کند. بهتر است با انتخاب نوع دستشویی فرنگی از فشار به زانوها

کم کنیم و کمتر از پله ها برویم تا این فشارهم  کمتر شود .پر توان و دست مریزاد شهردار شهبازی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان .

 انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x