اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نوشیدن چایی سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش خواهد داد

نوشیدن چایی سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش خواهد داد

پایگاه خبری احوال نیوز ، چای نوشیدنی مورد علاقه ایی که در ایران طرفداران بسیار دارد که سالها با داغی استکان رنگ تیره آن آشنا هستند در این راستا سعی کردیم نگاهی به این نوشیدنی بکنیم تا ببینیم با خوردن آن چه فوایدی بر خورد خواهیم کرد .

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، چای،بعد از آب  دومین نوشیدنی پرطرفدارکشور است. در این رابطه نگرانی لازم نیست چون نوشیدن چایی به ویژه چای سبز فوائد زیاد برای سلامت ما دارد.

چای از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود و در سه نوع رنگ :  سبز، اولانگ و سیاه  وجود دارد .

چائی سبز به خاطر خواص درمانی اش در جهان شناخته شده تر است. چای سبز حداقل ۴ هزار سال است که در چین بعنوان  گیاهی  دارویی شناخته شده و،چینی های قدیم با خواص  چای سبز آشنا بودند و  در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کردند.

دانشمندان آسیایی، اروپایی،  آمریکائی در مطالعات  خود به شواهد علمی درباره فوائددرمانی  چای سبز دست یافتند در سال ۱۹۹۴ نشریه ی  ملی سرطان آمریکا نتایج مطالعه ایی را منتشر کرد که  نوشیدن چایی  سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش خواهد داد.

محققان دانشگاه پوردو نیز دریافتند ترکیبات موجود در چای سبز مانع رشد سلول های سرطانی خواهدشد . همچنین نتایج مطالعه ها نشان داد نوشیدن چای سبز سطح کلسترول تام خون را پایین می آورد و نسبت کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) را افزایش می دهد.نوشیدن چای سبز در پیشگیری و بهبود بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت روماتویید، بالا بودن میزان کلسترول خون، موثر خواهد بود .

در نوامبر ۱۹۹۹ مجله آمریکایی تغذیه چینی نتایج مطالعه محققان دانشگاه گنوا در سویتزرلند را منتشر کرد. این محققان دریافتند مردانی که ترکیبی از چای سبز و کافئین دریافت می کنند در مقایسه با آنهایی که فقط کافئین دریافت می کنند کالری بیشتری میسوزانندخاصیت میکروب زدایی دارند و از مسمومیت غذایی جلو گیری می کنند .

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x