اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

برگزاری کنگره باز خوانی ابعاد شخصیتی امیر المومنین با حضور وزیر ارشاد در اصفهان

برگزاری کنگره باز خوانی ابعاد شخصیتی امیر المومنین با حضور وزیر ارشاد در اصفهان

 

در مکتب مولا امیر المومنین (ع)  نشستن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، زمانی که دستهای پیامبرو علی (ع ) در هم گره خوردند تا بماندو بدانند که علی مسند نشین خلافت است  واز سکوتش دین و ایمان زندگی و رسم زیستن را آموختیم.  نام علی که می درخشد این دنیای علی است و زمانی رسمش اعتقاد دارد که او بهترین خلقت نام گرفته است نام امام علی (ع ) شخصیت و محوریت بزرگی دارد به همین مناسبت کنگره باز خوانی ابعاد شخصیتی امیر المومنین در روز شنبه ۲۱ دیماه در محل سالن کنفرانس مجتمع  مطبوعات با حضور خبر نگاران برگزار شد .

 

 

 

این کنگره با حضور وزیر ارشاد حجت الاسلام انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام انصاری گفت:

هدف از برگزاری این کنگره، آشنا کردن مردم جهان و‌ ملتها با معارف اهل بیت به ویژه حضرت علی(ع) است .اگر تمامی ابعاد شخصیتی مولای متقیان  که،  آن سخنان گهربار در قالب کلمات و ، خطبه‌ها در نهج البلاغه است.

اختتامیه این کنگره با حضور شخصیتهای علمی، فرهنگی و دینی معارف اهل بیت و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد .

سید رضا حسین زاده،بیان کرد :

جزییات کنگره بررسی ابعاد شخصیتی امیر المومنین امام علی  (ع )و چاپ ۱۴جلد از مقالات فارسی و ۳۲ مقاله به زبان انگلیسی و فرانسه است .

حسین زاده عنوان کرد :

فراخوان کنگره در ۳۴ محور برای گروههای مخاطبان حوزوی، شعرا، هنرمندان(هنرهای تجسمی) نگارگری است و ،  حدود ۱۰۸۲ اثر در بخش مقاله،کتاب، پایان نامه،شعر و آثار هنرمندان به دستمان رسید .

ارزیابی آثار ارسالی توسط ‌ هیات داوری در هر بخش حدود یک ماه به طول انجامید۱۴ جلد از مقالاتی که از ۱۰۰ نمره ۷۰ به بالا گرفته اند پس از ویراستاری و صفحه آرایی با همکاری دانشگاه آزاد واحد فرهنگی‌ ، ‌ قرآن و‌ عترت در دست چاپ قرار گرفته است .

از جمله کار ارزشمندی که  با کمک واحد دانشگاه آزاد واحد خوراسگان انجام شد. به این مناسبت ۳۲ مقاله در زبان انگلیسی و فرانسه در دو مجلد چاپ ودر اختیار  وزارت امور خارجه قرار می گیرد تا  برای مشتاقان ارسال گردد.

محمد اصغر  بیگی ، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد :

از  اقدامات ارزشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و ‌انجمن ناشران این بود که فرصت کتاب خوانی دردوره ابتدایی  فراهم‌  شود تا دانش آموزان با اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند .

همچنین مسابقه‌ایی در دهه فجر همراه با جوایز نفیس در این راستا برگزار خواهد شدو از ۱۴ نفر از کسانی که در زمینه فرهنگ‌ و سیره، ‌ شرح‌ نهج البلاغه کار کردند، تجلیل به عمل خواهد آمد به ، مناسبت شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و به پاس خدمات این سردار عظیم الشان در اختتامیه کنگره، نشان ولایت به خانوادهایشان تقدیم می‌شود که هماهنگی های آن با سپاه قدس و نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس و با  دستان آیت الله العظمی مظاهری و وزیر ارشاد تقدیم می گردد.

 

مسعود نیک آیین:مدیر کل تشریفات استانداری اصفهان اظهار داشت :

کمیته سه نفره‌ای متشکل از مدیرکل روابط عمومی و‌ مدیرکل تشریفات و مدیرکل دفتر استانداری اصفهان برای برگزاری وبرنامه ریزی کنگره امام علی (ع) تشکیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد:

وظیفه کمیته استانداری در زمینه رسانه‌ها و‌ روابط عمومی بر طبق دستوراستاندار وحمایت ویژه از برگزاری شایسته و‌ آبرومند انه کنگره  در حال اجرا است.

اگر از ابعاد شخصیتی امام علی (ع) استفاده کیم بسیاری از مشکلات امروز جامعه و‌ بین‌الملل برطرف می‌شود. حلقه مفقوده دنیای امروز توسل به جملات و‌عبارات مباحث  ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت علی (ع) است

 

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x