اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حسین توکل : در ارتباط با دلایل آلودگی هوای استان اصفهان نظرات به صورت غیر مسئولانه و غیر حرفه ای بیان می شود

حسین توکل : در ارتباط با دلایل آلودگی هوای استان اصفهان نظرات به صورت غیر مسئولانه و غیر حرفه ای  بیان می شود

 

نظرات غیر حرفه ایی آلودگی هوای اصفهان/ نظرات ناآگاهانه را برای خودتان  نگهدارید

پایگاه خبری احوال نیوز ،  همیشه نظریات مختلف جای عمل در موقعیتهای خاص را  خواهد گرفت. نظریاتی که ، همیشه مثبت یا منفی نیست بلکه گاهی نا آگاهانه خواهد بود و این جالب است که بدانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، حسین توکل ، مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز گفت : در ارتباط با دلایل آلودگی هوای استان اصفهان نظرات به صورت غیر مسئولانه و غیر حرفه ای  بیان می شود.

در خصوص سهم دستگاههای اجرایی در آلایندگی های اخیر هواهنوز،  نتیجه ی  مطالعه‌ایی که قرار بود توسط دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شود و سهم هر دستگاه اجرایی  در میزان آلایندگی هوا و محیط زیست مشخص شود، هنوز اعلام نشده است.

 

حسین توکل ، مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  با بیان اینکه :با شدت گرفتن آلودگی هوای اصفهان برخی اشخاص و مسئولان در خصوص سهم آلایندگی گازی وصنایع ،  نظریات زود هنگام و غیر مسئولانه داده اند و در ارتباط با دلایل آلودگی هوا و تولید آلایندههای زیست محیطی دراستان اصفهان که  نتیجه مطالعه‌ای آن توسط دانشگاه صنعتی اصفهان وارتباط با سهم هر مجموعه‌ در میزان تولید آلودگی هوای استان اصفهان در حال اجرا است منتشر شود تا بتواند نسبت به سهم و میزان تولید آلاینده ها توسط کارخانجات، صنایع و سازمانهای که در آلودگی هوای اصفهان نقش دارند به صورت قطعی اظهار نظر کنیم .

وی با اشاره به برگزاری جلسه اخیر مدیریت بحران استان و تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در استانداری بیان کرد: در این جلسه که به منظورهماهنگی مدیریت بحران استان در ۲۸ آذر ماه و در محل استانداری اصفهان برگزار شد، مسئولیت و وظایف هر یک از دستگاههای اجرایی در کنترل آلاینده های زیست محیطی مشخص شده است که انتظار می رود سازمان محیط زیست استان بعنوان متولی امر با همکاری سایر دستگاههای اجرایی استان بتواند مشکل آلودگی هوا را مدیریت و کاهش دهد.

توکل با  بیان اینکه برخی سهم نیروگاه ها وصنایع در میزان تولید آلاینده ها و آلودگی هوا بسیار زیاد اعلام شده  یادآوری کرد : نیروگاه ها تحت مدیریت و نظارت وزارت نیرو هستند و طبیعی است این وزارتخانه و سازمان محیط زیست بعنوان متولی حفاظت از محیط زیست باید در خصوص نیروگاه ها و مسائل احتمالی زیست محیطی،  توسط  نیروگاهها اظهار نظر و نظارت کنند و این موضوع ارتباطی با حوزه صنعت، معدن و تجارت ندارد و باید مسائل زیست محیطی  نیروگاهها جدا از سایر صنایع مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه: اخیرا در شبکه های اجتماعی موضوعاتی در رابطه با آلودگی هوا و سهم هر دستگاه اجرایی در این پدیده مطرح شده که واقعیت ندارد یا هنوز به طور علمی و مطالعاتی مشخص نشده و به تایید سازمان محیط زیست نرسیده است .

وی  خاطر نشان کرد: بهتر است منتظر انتشار گزارش پژوهشی مورد نظر توسط دانشگاه باشیم و باید برای رفع مشکل آلودگی ادارات، سازمانها و بخش های مختلف مسئولان با یکدیگر تعامل داشته  و با عقل جمعی این معضل را مدیریت کنند  تا از شدت آلایندگی کاسته شود.

توکل درپایان  اضافه کرد: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت براساس وظایف قانونی و مسئولیت اجتماعی که برعهده دارد و اختیارات قانونی که برای صدور مجوز ها مشخص شده،  تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیرد تا به نسبت سهم و جایگاهی که از آن برخوردار است ، نسبت به کاهش آلاینده های زیست محیطی و همچنین آلودگی هوا نقش خودرا همچون گذشته ایفا نماید.

رویا مردانی

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x