اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

خلیل بقولی زاده رئیس هیئت مدیره شرکت آذران : امسال سی و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت را جشن گرفتیم شرکتی که با تلاش دوستان و برادر مرحومم ایجاد شد

خلیل بقولی زاده رئیس هیئت مدیره شرکت آذران : امسال سی و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت را جشن گرفتیم شرکتی که با تلاش دوستان و برادر مرحومم ایجاد شد

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، نگاهی به گوشه‌ایی از ؛ صنعت نوپای شیرگاز صنعت نامی   آشنا با، تلاش و کوشش فراوان که سالها طول می کشد تا آرزویی  رنگ واقعیت به خود بگیرد و ، آب فکر و تلاش چرخ بزرگ صنعت را به چرخش در آورند .  تلاشی که از همان ابتدا نخستین جرقه فکر روشن می کند  تا دستگاهی جان بگیرد و کارگری کمر همت به ببنددتا،  راه وابستگی به  کشورهای دیگر بسته شود پس نیازهای ما ن باید توسط متخصصین کشورمان برطرف گردد.

در آن زمان است که به ایران و غیرت ایرانی چونان  همیشه افتخار خواهیم کرد افتخاری بزرگ برای کشوری به بزرگی ایران و افتخاری بزرگ‌تر برای کارگرانی  غیرتمند که با همت و پشتکار چرخ صنعت را حتی در زمانهای سختی و تحریم به حرکت در می آورند تا در کنار چرخ صنعت شاهد آبادانی کشورمان باشیم .

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، خلیل بقولی زاده رئیس هیئت مدیره شرکت آذران گفت :امسال سی و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت را جشن گرفتیم شرکتی که با تلاش دوستان و برادر مرحومم ایجاد شد در زمینه های  صنعت ودر  اسرع وقت به سراغ ساخت شیر های گازی رفتیم چون نیاز کشور بود.

در اوایل انقلاب و شروع جنگ تحمیلی با توجه به مشکلات زیاد نیاز به این صنعت بیشتر شد البته در آن زمان

صنعت گاز توسعه چندانی نکرده بودولی با تلاش موسسان کشورمان گاز کشی به وسعت بالایی در شهرها و روستاها انجام گردید .

بقولی زاده  مهمترین مورد در شرکتشان را اینگونه بیان کرد :مهمترین مورد در بخش ما کیفیت بود که یکی از عوامل موفقیتمان شد.  تا جایی که هیچگاه از لحاظ رعایت کیفیت عقب نشینی نخواهیم کرد .در حال حاضر ۱۳ _ ۱۲ مدل از شیرهای گاز ی را در قطعه ها و سایزهای مختلف تهیه و تولید می کنیم .

 

و وارد بخش تهیه شیرهای کالکتوری برای صنعت لوله کشی ۵ لایه ، اتصالات و موارد آن بکار می رودو ۱۵۰ مدل شیرهای آبی و گازی اتصالات مربوطه به صنعت لوله کشی را که نتیجه همت ، گذشت و ایثار دوستانم در مجموعه شرکت آذران بوده است .

 

وی در مورد صنعت کشورمان عنوان کرد : ۴۰ سال است ادعای صنعت داریم آن هم با صنعتی که جدید و نو پااست در حالیکه در سخت ترین شرایط تحریم قرار داریم .

صنعت گران ما تلاشها ی زیادی کردند و این دلیلی شدکه بعد از ورود ماشینهای خارجی به فکر بومی سازی ماشین آلات داخلی باشیم. هم تهیه و ساخت دستگاههایش را انجام دهیم  . به این معنا دو صنعت   را با هم اداره کردیم .  رئیس هیئت مدیره اضافه کرد : افراد زیادی در رشته های مختلف وارد صنعت شدند که این موفقیت کشور ما خواهد بود مانند صنعتگران ایرانی و شرکتهایی  چون ماشین‌سازی اراک و ذوب آهن و شرکتهای دولتی یا غیردولتی اجبارا به خاطر وابستگی به یک سری از وسایل مورد نیاز ما باعث شد خودمان تهیه کنیم این رشد صنعت باعث خواهد شد رقابت بین سازنده ایرانی و کشور خارجی که تهیه کننده محصول بوده است به وجود بیاید . یکی از ماشینهای شیرگاز سازی ۳۰۰۰ قطعه دارد و هر بخشی از قسمتهای این دستگاه در  ایران تولید می‌شود و ۱۰۰% داخلی است .

 

 

ریئس در مورد پیشرفت صنعت و ؛  معایب ،مشکلات آن اضافه کرد :صنعت ما پیشرفت خوبی کرده و این به خاطر  وجود تحریم هایی که ما  مجبوربه  خودکفا یی باشیم.

در کنار پیشرفت صنعت معایب و مشکلات زیادی وجود دارد متاسفانه بعضی از مدیران تلاش نمیکند و برنامه ریزی کاری ندارند و همتی در مقابل کارها انجام نمی‌دهند و کارشان نیمه کاره خواهد ماند.

او افزود :

 

‌ متاسفانه تعدادی از مدیران برای درآمدهای  بیشتر داشته باشند به کارگر ظلم می‌کند وحق صنعت را ضایع خواهند کرد اگر آدم بخواهد کاری انجام دهد حالا چه به ثمر رسیدن صنعت باشد یا نتیجه ای از رشته ائی خاص باید از جان خویش بگذرد و با عشق تولید و صنعت را دنبال کند که این بیان نهایت موثر خواهد بود در کنار همت و تلاش و پشتکار را امید توان نیرو خواهد آمد .

 

وابستگی به مسائل بیرونی بعضی افراد مثل  وابستگی به نفت و جریانات همراه آن . ولی در صنعت صنعتگر تلاش می‌کند با هیچ ابدا می  کند به نتیجه میرساند و مسئولین وارد قضیه شوندکه   میتوانند کمک کننده به مهندسین و  کارگران زحمتکش که حاصل آن  فکر و طرح روی کاغذ ونتیجه  ساخت دستگاهی است پس باید دست به دست هم دهیم .

رعایت حال کارگر و کارمند را نکردند به گونه‌ای که با حق زحمتی که خواهند گرفت و توان پرداخت مخارج منزل ثبت نام فرزندان یا جوابگوی درمان آنها نمی باشد.  نیروی کار از لحاظ ذهنی مشکلی پیدا خواهد کردبرای پیشرفت صنعت.

قادر نخواهیم بود از تمام توانایی ها استفاده کنیم پس مشکلات را باید جدی گرفت .

ادامه داد: کار کردن کارگران خلاقیت ذاتی ایرانی و توان فکری آنهااست و از سویی عشق به کار که خلق می‌کند به بهترین نحوو در کشورهای دیگر کمتر است.

یکی  از ابزارهای گمشده در صنعت:  این است که جزء مشترکین نمونه شرکت گاز در سال ۹۷ باشیم و سوال شود چگونه با مصرف بهینه و کنترل که از شاخصه های  مشخصی هستند استفاده می کنید.

وجدان کاری و تامین نیازهای  کارگر آنچه در توان  داریم به صورت رفاهی در اختیار کارگر بگذاریم که کار بسیار موثری است و ،  مهمترین قضیه در این مسئله رسیدگی به نیروی کار و دست اندرکاران تولیدی است که  بخش کوچک ما ۳۰۰ کارگر داردو  در تمام مراکز دیگر استخدام نداریم،  تعدیل نیرو عدم پرداخت حقوق وجود دارد ولی شرکت ما در نیمه دوم آذرماه ۲۵ نیروی نیمه ماهر و کارگر استخدام کرده در این موقعیت کاری ادعای این کار را داریم و این یعنی امیدواری به آینده یعنی حضور داشتند انجام  دادن و پذیرفتند.

مدیر شرکت آذران  در پایان  گفت :

صنعت اکنون در تنگنا قرار دارد در تحریم هستیم از این مشکلات عبور خواهیم کرد و بر اثر نیاز و موقعیت جامعه به مسائل مرتبط خواهیم شدو  برای رفع نیازمان.

باید گفته شود در جنگ صنعتی زیر فشار تحریم ها هستیم  یکی دیگر از موارد صنعت  برخوردمسئولینی  که اصلاً صنعت را نمی شناسند نمی گوییم حداقل ۱۰۰ درصد بلکه ۳۰ درصد صنعت  را بشناسند و تصمیم های به جا بگیرند گلایه از بانکها که تهسیلات میدهند یک تولید کننده با چه میزان سودی باید کالای خود را بفروشد بین ۵ تا ۱۲ درصد حال تهسیلات دولتی و بانکی و مسائل جانبی آن حدود  ۲۴ تا ۲۵ درصد است پس چگونه می توانیم با این مقدار سود با تحصیلات ۲۵ درصدی بانک ها و دولت را پرداخت کنیم .

رویا مردانی

انتهایی پیام /*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد داروغه

به نام خالق صنعت
سلام خدمت حاج خلیل بقولی زاده شما فرمودید ما فرزندان شما هستیم و ماهم می گوییم شما پدر دلسوز ما هستید باشد که سایه مهر و برکت شما از سر ما کم نشود یاعلی مدد

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x