اجتماعی اصفهان بین الملل چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فارس فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

دکتر مهرناز آزاد شنبه سی ام آذرماه نود و هشت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با معاونت فرهنگی و جمعی از دبیران انجمن های ادبی استان فارس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،در این نشست ابتدا کبری عریانی دبیر مجامع ادبی استان فارس با اشاره به مشکلات انجمن های ادبی استان گفت: حال مجامع ادبی استان فارس خوب نیست و لازم است مسئولان بیشتر به این مهم بپردازند.

وی اضافه نمود پیشنهاد می گردد؛ شورای سیاست گذاری برای مجامع ادبی در استان فارس ایجاد گردد تا برنامه های که از سوی انجمن های مختلف ادبی ارائه می گردد در این شورا بررسی و سپس جهت اجرایی شدن به اداره کل هر استان جهت سرمایه گذاری اعلام گردد.

دبیر مجامع ادبی کشور نیز با اشاره به فعالیت های مختلفی که در چند ماه گذشته برای ساماندهی و بهبود شرایط فعالیت انجمن های ادبی کشور نموده و پیگیری مشکلات آنها با حضور در بیش از بیست استان و طرح های مختلفی که در هر استان اجرا گردیده گفت: با همه توان تلاش کرده است باحضور در استان ها و دیدار با مسئولان استانی و همچنین دیدار با مقامات کشوری راههای مختلفی را برای بهبود وضعیت موجود امتحان کند.

وی با اشاره به اینکه طرح شناسایی انجمن هایی که فعالیت های قابل قبول و تاثیر گذار دارند می تواند کمک موثری باشد تا در آینده انجمن های که در حوزه های مختلف بخصوص آموزش، پژوهش و کتابخوانی زحمت می کشند در الویت حمایت های مالی و معنوی قرارگیرند، گفت: در هر استان نیاز به یک شورای سیاستگذاری است که این شورا می تواند به دقیق تر بودن نتایج این طرح کمک های زیادی بنماید و در چند استان نیز این شورا فعال شده است.

دکتر مهرناز آزاد همچنین با اشاره به اینکه از شروع سال نود و هشت سیل و زلزله و چند برابر شدن تحراد یم ها از سوی کشورهای غربی و اروپایی بودجه ها را بیشتر به سمت رفع الویت های موجود که غذا و دارو و ملزومات جاری مردم می باشد کشانده است گفت: امیدوار است با رفع این مشکلات دولت به  مجموعه های انجمن های ادبی نیز توجه نموده و تلاش کند تا مشکلات آنها نیز به مرور حل شود و به زودی حال جامعه ادبی نیز بهتر شود.

امید امیدبخش نیز گفت: با همه کاستی ها همواره تلاش نموده است تا آنجا که در توان این اداره است به رفع مشکلات انجمن های ادبی بپردازد‌.

معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس افزود: برای رفع مشکل مکان انجمن های ادبی تمام فضاهای فرهنگی که دراختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است را در صورت نیاز با زمانبندی می توانیم در اختیار جلسات انجمن های ادبی قراردهیم، همچنین جهت تجهیز کتابخانه های انجمن های ادبی شناسه دار، به هر انجمنی حدود دویست تا سیصد جلد کتاب هدیه می دهیم.

امید امیدبخش همچنین اضافه نمود: چنانچه انجمنی برنامه خوبی به اداره کل ارائه نماید و یا انجمن ها با همکاری هم جشنواره یا بزرگداشت و یا گردهمایی را برگزارکنند این اداره کل با تمام توان از این طرح ها حمایت مادی و معنوی خواهد نمود.

.وی در پایان از طرح ایجاد شورای سیاست گذاری دبیر مجامع ادبی کشور نیز استقبال نمود

 لازم به توضیح است که در حاضر سی و پنج انجمن ادبی شناسه دار در استان فارس در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x