اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تحقق توسعه گردشگری با تمرکز بر امنیت گردشگران / نظارت بر تورهای گردشگری افزایش خواهد یافت

تحقق توسعه گردشگری با تمرکز بر امنیت گردشگران / نظارت بر تورهای گردشگری افزایش خواهد یافت

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه توجّه به توسعه پایدار در رشد گردشگری مؤثر است، اظهار کرد: به این مسئله تا به امروز توجّه جدی نشده است؛ توسعه اقتصادی در گردشگری موجب حفظ محیط زیست و توسعه فرهنگی می شود.

دکتر محمدرضا قنبری با اشاره به اینکه هر گردشگر ایرانی یا خارجی نقش یک سفیر را دارد، افزود: هر گردشگر پس از بازگشت به شهر و دیار خود، آداب، سنن، تاریخ و فرهنگ استان اصفهان را با خود به تحفه می برد به همین دلیل تمرکز بر موضوع گردشگری باعث افزایش گردشگران، ورود سرمایه گذاران و امنیت شغلی در این حرفه می شود.

این مقام مسئول درباره صنعت توریسم و تلاش برای رشد آن در کشور خاطرنشان ساخت: چهارفصل سال در کشور ایران وجود دارد همچنین تاریخ غنی، پشتوانه فرهنگی، جنگلزارهای وسیع، کویرهای پر جاذبه و آثار باستانی از تمامی دوران ها این سرزمین را از کشورهای دیگر متمایز ساخته است.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: برخی کشورهای جهان علی الرغم نبود یا کمبود جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، رشد قابل توجهی در صنعت گردشگری داشته اند به همین دلیل لازم است که کشور ایران  نسبت به استفاده و معرفی جاذبه های خود به جهانیان و استفاده از این سرمایه عظیم بیش از گذشته تلاش و برنامه ریزی داشته باشد.

محمدرضا قنبری با اشاره به برگزاری تورهای غیرمجاز توسط برخی افراد غیرحرفه ای و بدون مجوز و تأثیرات مخرب این اجتماع ها در میان گردشگران، خاطرنشان کرد: گزارش هایی از اسکان های غیرمجاز مسافران در خانه های بدون مجوز در سطح استان بیان شده که آسیب هائی اجتماعی فراوانی با خود به همراه دارد و سوء استفاده از اعتماد مردم در فضای مجازی مهم ترین آن می باشد.

به گفته وی، برخی افراد بدون فراگیری تخصص های لازم در حوزه گردشگری از فضای بی انتهای اینترنت سوء استفاده کرده، دست به اقدامات خلافکارانه می زنند. از سوی دیگر عده ای، اقدام به اشتراک کاناپه خود می کنند که از نظر قانونی غیر قانونی و نا امن است؛ تا زمانی که ارائه مجوز در هتل ها محدودیتی ندارد، دلیل برای اسکان در مکان های غیر مجاز وجود ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از همکاری پلیس اماکن و فتا برای رسیدگی به تورگردانیههای غیر مجاز و نا ایمن برای مردم خبر داد و اذعان کرد: اداره کل های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان استان اصفهان وظایفی را در این زمینه بر عهده دارند که باید نسبت به آن دقّت نظر بیشتری داشته و دستورالعمل های لازم را در این زمینه صادر کنند.

محمدرضا قنبری از تخلفات گزارش شده از برخی مراکز اقامتی سخن گفت: خانه مسافرهای غیر مجاز، بستر بسیاری از جرائم را فراهم می کنند که در صورت وقوع جرم، اقدام خاصی را نمی توان انجام داد البته این پدیده در ایام نوروز بیش از هر زمان دیگری اتفاق می افتد.

وی از تخصیص نیروهای مسلط به زبان های خارجی جهت ارتباط با مسافران خارجی به منظور بیان مشکلات آن ها در هنگام اقامت به استان اصفهان خبر داد و خاطر نشان کرد: ایجاد کابین ها ویژه گردشگران خارجی در سطح شهر، تهّیه و ارائه بروشورهای آموزشی به گردشگران، بازدیدهای دوره ای از مراکز فعال در حوزه گردشگری، تربیت نیروی متخصص، تعامل  و هماهنگی بیشتر با دفاتر گردشگری و راهنمایان تورها و نیروی انتظامی از دیگر اقدامات پیش رو با هدف حفظ امنیت گردشگران با رویکرد توسعه گردشگری است.

این مقام مسئول به اجرای شعائر دینی و اسلامی در تورها، تمرکز بیش از پیش پلیس فتا در فضای مجازی، راه اندازی پلیس متخصص در حوزه گردشگری را باعث توسعه گردشگری در کشور و به ویژه استان اصفهان عنوان نمود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x