اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر خراسان رضوی دسته‌بندی نشده شرق فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دیدار صمیمانه دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با مدیر قطب علمی فردوسی شناسی و ادبیات خراسان رضوی

دیدار صمیمانه دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با مدیر قطب علمی فردوسی شناسی و ادبیات خراسان رضوی  

به گزارش گزارشگر پایگاه خبری احوال نیوز،دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور روز سه شنبه ۱۲ آذرماه  ۹۸ به همراه حمید عشقی دبیر منتخب استان خراسان رضوی با دکتر محمد جعفر یاحقی مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد در محل خردسرای فردوسی دیدار و گفتگو نمود.

دکتر یاحقی ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در استان خراسان رضوی گفت: از سال ۸۴ تاکنون با جدیت تمام تلاش نموده است تا با انتشار فصلنامه پاژ ( زادگاه فردوسی) مشاوره های فرهنگی و ادبی به نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی، برگزاری نشان فردوسی در روز ۲۵ اردیبهشت، بزرگداشت شاعران پیشین و پیشکسوتان ادبی عصر حاضر و حمایت از انتشار و چاپ تالیفات نویسندگان حوزه ادبیات از جمله فعالیت هایی است که به کمک دکتر علیرضا قیامتی در خردسرای فردوسی انجام می گیرد.

وی همچنین افزود: پیگیری خانه انجمن های ادبی استان خراسان رضوی و حمایت جدی از مجامع ادبی استان و حمایت از طرح ها و فعالیت های حمید عشقی دبیر مجمع انجمن های ادبی استان خراسان رضوی از جمله دغدغه های اینجانب می باشد.

دکتر مهرناز آزاد ضمن سپاسگزاری از تلاش های دکتر محمدجعفر یاحقی و دکتر علیرضا قیامتی اظهار امیدواری کرد که مجامع ادبی استان خراسان رضوی و حتی خراسان بزرگ با یاری انسان هایی همچون شما که دغدغه ادبیات دارند می توانند پویاتر و امیدوارانه تر در مسیر ارتقاء و توسعه پیش بروند.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور از رئیس خردسرای فردوسی خواست تا تعیین تکلیف وضعیت خانه انجمن های ادبی خراسان رضوی جلسات فصلی با هماهنگی دبیر استانی برای نشست های صمیمی دبیران انجمن های استان در خردسرای فردوسی برگزار تا دبیران بتوانند از تجارب و راهنمایی های مسئولین خردسرا استفاده نموده، همچنین از مزایای انتشار آثارشان در فصلنامه پاژ و چاپ و نشر تالیفاتشان با حمایت خردسرا بهره مند شوند و حتی در صورت مهیا شدن مکانی برای انجمن های ادبی استان این حمایت ها از سوی خردسرای فردوسی در مورد مجامع ادبی استان ادامه پیدا نماید که مورد موافقت دکتر محمدجعفر یاحقی قرار گرفت.

پس از آن دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور از جلسه انجمن  ادبی استاد قهرمان با مسئولیت استاد عرفانیان که حدود پنجاه سال قدمت دارد بازدید و در آن شرکت نمودند.

مهرناز آزاد سپس در بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) ، جلسه انجمن ادبی ارادت با مدیریت حجت الاسلام سیدی ، از انجمن های پویای مشهد مقدس حضور یافت و از نحوه برگزاری جلسه بازدید نمود.

انتهای خبر/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x