اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

لیلی محمدی روان شناس: باید گفت تغییر در زندگی تدارک امروز موفقیت برای فردای زندگی است

لیلی محمدی روان شناس: باید گفت تغییر در زندگی تدارک امروز موفقیت برای فردای زندگی است .

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز، تعقییر لحظه های زندگی ، تعقییر در امروز ، فردای زندگیمان

تغییر کلمه ایی آشنا که ناگهان در دوره جوانی آشکار می شود و آنچنان با زندگی فرد عجین خواهدشد که گویی در تمام مدت همراه و ،  یارقدیمی او بوده است .

تغییر یعنی بلند شدن دست بر زانو گرفتن تا دوباره بمانی وبفهمی که باید آینده را امروز بسازی و زندگی کنی . اکنون زمان تغییراست تغییر اساسی با تمام خوبیها و شاد یها،  محبتهای بزرگ و گسترده . به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز ،   

لیلی محمدی روان شناس بالینی گفت :تغییر در زندگی یعنی تدارک دیدن   برای زنده بودن و زندگی کردن. زندگی امروزتان شما را برای زندگی فرداهایتان آماده می سازد.

 

سوالی  که مطرح می شود این است که شما   برای چه کاری آماده می شوید؟

یا خودتان  را برای موفقیت آماده می کنید یا شکست؟

می توانید امروز بازی کنید اگر این کار را بکنید آینده دشوار تری در انتظارتان خواهد بود. و،  بالعکس آن در صورتی که  امروز پر تلاش ظاهر شوید و اهتمام کنید، می توانید فردای امید بخش تری در پیش رو داشته باشید .

ماجرای مورچه و ملخ را خوانده اید . مورچه در تابستان و پاییز پیوسته تلاش می کند تا آذوقه تهیه و انبار کند. اما ملخ تمام تابستان را به تفریح می گذراند. وقتی سرمای زمستان از راه می رسد، مورچه به خانه اش می رود تا از زندگی لذت ببردو ملخ در سرمایی زمستان می مانداو قبلا بهای لذت فعلی اش را پرداخت کرده است. حالا نوبت ملخ است، که بازی هایش را کرده و باید بهای آن را بپردازد. او درسرماو،  گرسنگی خواهد ماند. زیرا خودش را نه برای موفقیت، که برای شکست برنامه ریزی کرده است. او نمی داند که کار امروز است که فردا را رقم خواهد زد.

 

محمدی ادامه داد: یکی از راههای پرداخت امروز، برای بهره برداری بهتر از فردا این است که گفتگوها  و اندیشه ها را در جایی یادداشت و نگهداری کنیم. تدارک امروزمان ، اعتماد به نفس فردا را سبب خواهد شد .من همیشه امروز را روز تدارک برای فرداها در نظرمی گیرم و ، در نتیجه با امروزم  راه فردای  خود را هموار می سازم.

روان شناس بالینی ادامه داد: یکی از امتیازات این ذهنیت، وتدارک امروزم رسیدن به اعتماد به نفس خواهد بود. یادتان هست وقتی به مدرسه می رفتید، روزهای امتحان چنان درس می خواندید و چه اعتماد به نفس داشتید؟

شما قادر هستید این اعتماد به نفس را به زندگی روزانه خود برگردانید فقط کافی است به این نکته توجه کنید که امروز مهمترین روز  است.

پس باید گفت تغییر در زندگی ، تدارک امروز، موفقیت برای فردای بهتر را سبب خواهد شد.

وی در مورد سبک زندگی متفاوت مردم افزود :متاسفانه بسیاری از مردم به گونه ایی  زندگی می کنند که به جای اینکه با پویایی و حرکت زندگی برخورد کنند، به شکل انفعالی و واکنشی زندگی می کنند. انگار انتظار چیزی را می کشند. و ، فرصتهای زندگی را از دست می دهند. که باید به آنهاگفت  فرصتهایی دیگر برای زندگی کردن مثل امروز پیدا نخواهید کرد .

من معتقدم هر انسانی انتخاب کننده است و تصمیم گیرنده که با زندگی خود چگونه برخورد کنند. اگر در زندگی عامل باشید، به تدارک دیدن توجه می کنید. اگر انفعالی باشید، کارتان به مرمت و باز سازی زندگی خواهد کشید.

استاد دانشگاهی بیان کرد : تعقییر به معنای عوض شدن و وارد شدن به دنیای متفاوت است . دنیای که همیشه فرصتی برای وارد شدن و تجربه کردنش بارها نیست بلکه فقط برای یک بارخواهد بود . خیلی از آدمها در زندگی دچار تغییراساسی می شوند.  ولی ما تغییر را از شخصیت خودمان آغاز می کنیم و بعد کم کم با تغییرات به جلو خواهیم رفت . تعقییرات اساس زندگی هستند اساسی که پایه هایمان را محکم تر از قبل می کند به گونه ایی که حس ماندن را تداعی می کند حس دوست داشتن زندگی را این مهم است مهم تر از هر چه که شما میدانید چون این مشق زندگی است .

 دانشجوی سال دوم دانشگاه اصفهان گفت: تغییرات در زندگی یعنی فرصتهای جرقه ایی فرصتهای آنی که لحظه  ایی است و لحظه ایی دیگری نیست.یعنی استفاده از تمام فرصتهای زندگی ، باید گفت همراهی با تمام لحظات را می توان تغییرات زندگی  دانست که نقشه امروز را برای فردای زندگی آماده می کند.

تغییرات یعنی سعی و تلاش امروز و راحتی آسایش فردا زندگی سرتاسرتغییرات است و مهم این است که برای فرداهایمان ، امروز راازدست ندهیم .امروز را بسازیم و این تنها راه رسیدن به تمام آرزوها است .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

تغییرات ، اعتمادنفس ، دنیای متفاوت ، مشق زندگی ،

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x