اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

آذر می دوخت اعلاء مدیر انجمن معلولان : قراردادن کارت تردد برای معلولین در بخش اتوبوسرانی ، مترو و BRT

آذر می دوخت اعلاء مدیر انجمن معلولان : قراردادن کارت تردد برای معلولین در بخش اتوبوسرانی ، مترو و BRT

 

روز جهانی معلولین ؛ و بررسی معضلات بخشهای وابسته ، عصای سفید .طرح جامع معولان ، ناشنوایان ،مرکز فرهنگی

از خلقت کودکی تا به ثمره رسیدنش تمام آرزوهای لحظه به لحظه پدرو مادری است که باغبانان ، این گلهای  خدایی هستند. ازابتدا تا لحظه آخراین پرستاری ادامه خواهد داشت .

ولی ….

گاهی تند باد ثمره ی عمر  والدین را می شکند و آن زمان، مراقبت بیشترو  کمک مناسب تربهترین مرحم است به شرط آن که جامعه هم کمک دیگری باشد ومردم هم   مراقبشان باشند.

امیداست آرامش و نگهداری از معلولان بعد ازخانواده ، جامعه و، کشور بهترین محل برای معلولانمان  باشد .

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز ، روز یکشنبه ۱۰آذرماه ۹۸ درسالن اجتماعات بهزیستی نشست خبری با حضور مرضیه فرشاد: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان. سید مسعود حسینی نصب: معاون امور توانبخشی بهزیستی استان سید محمد نیک زاد: مدیر انجمن جامع نابینایان استان . سید مرتضی نیک زاد : مدیرعامل انجمن روشندلان اصفهان .

آذر می دوخت اعلاء : مدیر انجمن معلولان ذهنی وبخش غیردولتی . حسین روستا : ریئس کانون ناشنوایان استان ، تشکیل گردید.در این جلسه ابتدا ، مرضیه فرشاد گفت : آمار کلی انجمنها در ۶ ماه امسال ۱۲۵مرکز روزانه توانبخشی و،  ۴۴۳۱نفرروزانه خدمات می گیرند . تمام این مراکز به صورت خصوصی و توسط خیرین اداره می شود.

۱۰۹مرکز شبانه روزی توانبخشی و ۴۳ نفر خدمات درمنزل را انجام می دهند که هفته ایی ۳ بار رسیدگی به امور شخصی معلول است .

و تعداد ۳۷۷۹نفر در بخشهای سالمندان ، اعصاب روان ، بیماران ذهنی خدمات می دهند.

سپس ، سید مسعود حسینی نصب  ، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد : آمارعجیب و غریب داریم و این باعث نگرانی هایی شده است .

حسینی نصب ضمن اعلام نرخ سالمندان استان اظهار کرد: ۷/۹۰/ سالمند هستند .یعنی افراد بالایی ۶۵سال داریم و ۱۱% هم تعداد سالمندان اصفهان که بیشتراز میانگین کشورهستند .

بعد از آن حسین روستا ، که به دلیل بیماری مننژیت ناشنوا شده است اول صحبتشان را با مرکز فرهنگی ناشنوایان که در کشور اولین بار است چنین مرکزی در ۶ طبقه احداث شد ه کرد .که،  هنوز کمکی از سمت  خیرین و دولت بعد ازگود برداری این مرکز صورت نگرفته است. فراغت و کار را مشگل عمده ناشنوایان بیان کرد .

تشویق خبرنگاران برای پشتکار مدیری موفق که با شرایطی که دارد نگران شاگردان ناشنوایش بود.

سپس ، سید مرتضی نیک زاد :ضمن اعلام عصای سفید که به منزله چراغ قرمز است و توجه رانندگان و کلا جامعه را به قشر آسیب پذیر نابینایان متوجه می کند .

وی گلایه داشت :که فاصله رکاب اتوبوس تا  سکوی سوار شدن بسیار است وازصداو سیما که برای انعکاس  مشکلات معلولان ضعیف عمل می کنند و عدم آگاهی جامعه نسبت به مشکلات و توانمندی معلولان  .

سید محمد نیک زاد: ضمن اشاره به  چاپ قرآن ،  نهج البلاغه و دعاها به خط بریل حتی برای خارج از مرزهای ایران و این را نتیجه اعتقاد دینی بچه هایش  دانست.

آذر می دوخت اعلاء: با بیان طرح جامع  حمایت ازمعلولان در سال ۹۷ افزود : آنچه در رابطه با معلولان تحقق می یابد ولی عملی نخواهد شد.

وی به نگرش مردم و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: نگرش غلطی که ، جامعه نسبت به بچه های معلول ذهنی ، اوتیسم ، اعصاب و روان که قربانی سوء استفادها قرار می گیرندداردعنوان کرد : تقدیر از نیروهای ایمانی دلسوز که با تکیه بر ایمانشان کارهای بزرگی انجام می دهند .

در آخر سخنش افزود : جایی پدرو مادر اینگونه بچه ها شوخی نیست، بلکه انتظاری شیرین که ممکن است آخرخوش آیندی  نداشته باشد .

خبرهای خوش برای هفته معولان :

کارت سوخت که درحال پیگیری هستند.

پرداخت حق آبانماه پرستاران که ۳% اعلام شده است.

افزایش رایانه مراکز خدمات شبانه روزی که ۵/۲ برابر شده است.

قراردادن کارت تردد برای معلولین در بخش اتوبوسرانی ، مترو و BRT .

ماهم آرزو مند لبخند شادی برای معلولان و خانواده تلاشگرشان هستیم . منتظر نگاه مهربانانه خیرین استان که گرمی دستهایشان راحس کنیم .

رویامردانی

انتهای خبر /*


نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x