اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

شیرزنانی که پایه های محکم زندگی هستند / مشارکت بانوان ابتدا از خانواده آغاز می شود وسپس جامعه

شیرزنانی که پایه های محکم زندگی هستند / مشارکت بانوان ابتدا از خانواده آغاز می شود وسپس جامعه

اشاره به زنان فداکار جامعه دارد

زیر آسمان بزرگ شهر

شیرزنانی که  پایه های محکم زندگی هستند

پس اینگونه می گوییم  زنان دستهایی پرتوان و،  قلبی سرشارازلطف

خدا دارند و، عاشقانه سر به طاعت بندگی خدایی  خواهند داد که ، تمام محبتشان را از او دارند.

الهی ؛آسمان زندگیهایتان  صاف،آبی و ،  دور از سختیها بماند.

 

به گزارش پایگاه خبرنگاری احوال نیوز، فاطمه زارع چاوشی مشاور شهردار اصفهان درامور زنان است وصحبت هایشان رازهای ساده ایی را مشخص می کند که   زمان زیادی است که ،  فراموش شده  .

فاطمه زارع چاوشی  گفت :کارخود را از خانواده ها شروع کردم و،جزء اولین زنانی هستم که این کار را آغاز کردم  شروع کارمن از  فلاورجان بود وسپس در فرمانداری اصفهان زمان مهندس ملاوردی و، اکنون دراصفهان مشاور شهردار نوروزی درامور زنان هستم .

زارع چاوشی افزود:  کارخود را به دید رفع تکلیف نگاه نکردم بلکه، نگاهم به خانواده های  بود که ، درجامعه هستندونیمی ازجمعیتش را تشکیل می دهند تاراه گشایی آنان باشم .

مشاور شهردار اصفهان ضمن گلایه همسر زنان  اینگونه ادامه داد: متاسفانه گروهی از همسران که ،  دست پرورده بانوان هستند در،  سنی خاص همسر خود را کنارگذاشته و ، به او بی توجهی می کنند حتی  حضورش را در معاملات ومدیریت خانه وازهمه مهمترمدیریت جامعه به دلیل زن بودنش لغو می کنند. پس اعضاء خانواده و فرزندان چگونه نگرشی نسبت به این دید گاه(بی توجهی به مادر) خواهند داشت هرخانواده اززن و مرد تشکیل شده است که ، دو بال پرنده درجامعه هستند واضح تر بگوییم زن ومرد دو بال توسعه در جامعه هستند. زنان مدیریت خوبی دارند و  این رابارهاثابت کردند . درحالیکه که نگرش جامعه ما متفاوت است و ،  نیازبه برنامه ریزهای بیشتری داردجامعه ایی  توسعه یافته نه درحال توسعه ،عادت کردیم که یک بال را پرورش دهیم و، بال دیگر رامرتب کوتاه کنیم پس چگونه انتظار داریم که بال  ضعیف و ناتوان بتواند حرکت یکسان با بال قوی   دیگری داشته باشد .

 

مشاور شهرداری در گذاشتن نامه های اضافی  زنان بیان کرد: گذاشتن نامهایی که شان زن یا مادر را نشان می دهندو  بالعکس نامهایی چون   ضعیفه آن هم به دلیل زن بودنش این نام را می گذرندو ،  او را از حق داشته اش جدا می کند.

وی در مورد تلاشهای زنان عنوان می کند: در زمانهای مختلف تلاشهایمان را نشان داده ایم و،حالا گروه متولین بانوان را ایجاد کرده ایم چون اعتقاد براین داریم  که، زنان جزء جدایی ناپذیر جامعه هستند وباورداریم زنان  ومردان  درکنارهم یک صدا هستندو باهم رشد می کنند نه بالی  قوی ونه بالی   ضعیف.

زنان جزیی نگرند ومردان کلی نگر هستند. با این دلیل قادر نخواهیم بود که رشد  ۵% زنان را متوقف کنیم و اگر متوقف شوند بااین کاربر سر  فرزندانمان و نسلهای باقی مانده چه خواهد آمد؟  واگرحق مادری نادیده گرفته شودو زنی از مدیریت خانه حذف گردد؟ نتیجه آن رفتن فرزندان به سوی دزدی ، اعتیاد و کارهایی خلاف جامعه خواهد بود .

 

او در مورد مشارکت زنان اظهار کرد: مشارکت بانوان ابتدا از خانواده آغاز می شود وسپس جامعه و،  زمانی که انتظار داریم جامعه به سمت مشارکت حرکت کند منظور ما بکارگرفتن تمام امکانات و به هر وسیله یی است و ،دلیل این سخن،  معیارههای انسانی درچهارچوب موازین دینی است که  باید حفظ شودو سپس ارزشهای یک زن معیارهاو ،هدفهایش .

شرکت درنشستها ی زنان محله های مختلف بیان مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری گروهی  خواهد بود . این کار از انجمن محلی زنان آغازمی شود تابه بالاترین مکان برسد    یعنی دادن پیش آگاهی از طریق سازمانهای فرهنگی اجتماعی و،  معاونتهای فرهنگی مناطق ۱۵گانه شهرداریها .

وهمچنین ازطریق کانونها که یاد بگیرند تشکیل  تشکلهای غیر دولتی را که ، بایدمسیرقانونی خود را طی کند تا به شکل تشکل های رسمی غیردولتی درآیند بدون این که به هیچ نهاد یا ارگان دولتی وابسته باشند. موفقیتی بزرگ برای زنان دلاورمان

 استاد دانشگاهی در مورد کار و کسب زنان بیان کرد: درموردکارو  کسب  اشتغال زنان با توجه به مسئولیتهایی که بر دوش دارند مادری ، زن بودن ، همسر داری  ، توجه به تحکیم خانواده و طرح یک  سوال دراینجالازم می شود چرا زنان ما باید دست روی دست بگذارند تا با کنار رفتن مردی یا گرفتن مسئولیتی ازهمسرشان  بخواهند کاری را انجام دهند؟

ازهمان ابتدادرباره  زمینه اشتغال بانوان صحبت بر روی پایه های اولیه بوداحیاء کار در خانه،  که ، باید مطابق پیشرفت جامعه صورت بگیرد به این معنا که آماده کردن  خانه ها و تبدیل آنها به کارهای  فرهنگی که آغازش از پژوهش است تا آموزش و سپس همکاری و،مشارکت در چرخاندن چرخ زندگی پا به پای مردان .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x