اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی

ماجراجویی جدید آنکارا در «عین عیسی» برای قطع ارتباط نیروهای ارتش سوریه در محور شمال + نقشه میدانی و عکس

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ ماجراجویی جدید آنکارا در «عین عیسی» برای قطع ارتباط نیروهای ارتش سوریه در محور شمال + نقشه میدانی و عکس

سوریه (3).jpg

نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها پس از این که نتوانستند منطقه «تل تمر» را به اشغال دربیاورند، حملاتی دیگر را برای قطع ارتباط نیروهای سوری در محور شمال انجام دادند که بازهم ناکام ماندند.

سرویس پایگاه خبری احوال نیوز ،  آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، درگیری های پراکنده در حومه شمالی منطقه مهم و راهبردی «تل تمر» در شمال غرب استان حسکه همچنان جریان دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا در روزهای اخیر حملات سنگینی را علیه رزمندگان سوری و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه انجام دادند و چند منطقه را به اشغال درآورده اند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در جریان درگیری ها مناطق «عبدالسلام غربی، خربه جمو، خربه خلج، فیصلیه و تل منخ» را در حومه منطقه «تل تمر» به تصرف درآوردند و همچنین نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) را از شهرک «داودیه» عقب راندند و این شهرک را دوباره اشغال کردند.

با عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان کُرد از این چند منطقه، جاده مهم «تل تمر – درباسیه» دوباره زیر آتش توپخانه ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی قرار گرفت و همین مسئله کار را در این محور پیچیده تر می کند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از مشرق، اگرچه حملات نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها برای اشغال منطقه «تل تمر» نتیجه نداده و ناکام مانده است اما آنان عملیات گسترده ای را در شمال استان رقه برای اشغال مناطق شمالی شهرک «عین عیسی» انجام دادند.

برخی رسانه های طرفدار گروهک های تروریستی و ترکیه از اشغال مناطق شمالی شهرک «عین عیسی» خبر دادند و حتی اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه شهرک «عین عیسی» را هم تخلیه کردند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این اخبار را تکذیب کرد.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تلاش می کنند با اشغال مناطق مهم از جمله «تل تمر و عین عیسی»، ارتباط نیروهای سوری را از شمال به شمال شرق سوریه (شمال شرق استان حلب و مرکز استان رقه به شمال شرق استان حسکه) قطع کنند.

اگر منطقه «تل التمر» به اشغال در آید، نفوذ نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در شمال سوریه افزایش می یابد و جاده های «تل التمر – حسکه – قامشلی، تل التمر – تل بیدر – قامشلی، تل التمر – الدرباسیه – عامودا» هم مسدود می شوند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، آنکارا همزمان در حال تثبیت مواضع در مناطق تازه اشغال شده در شمال غرب استان حسکه و شمال استان رقه است و تلاش می کند پایگاه های نظامی بیشتر را در این مناطق احداث کند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه تاکنون ۴ پایگاه نظامی در شمال غرب استان حسکه ایجاد کرده و یکی پایگاه نظامی دیگر نیز در حومه شرقی شهرک «سلوک» در شمال استان رقه احداث کرده است.

پایگاه نظامی ارتش ترکیه در شمال غرب استان حسکه در حومه جنوب غربی و جنوب شهر «راس العین» واقع شده اند؛ دو پایگاه نظامی دیگر آنکارا در حومه جنوبی منطقه «المبروکه» احداث شده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در جریان تجاوز نظامی به مناطق تحت تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) در شمال سوریه، مساحتی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع را در شمال غرب استان حسکه و شمال استان رقه به اشغال درآورده اند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x