اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رونمایی از جایزه ادبی فرزانه قائم شهر استان مازندران باحضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور

رونمایی از جایزه ادبی فرزانه قائم شهر استان مازندران باحضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، جایزه ادبی فرزانه پنج شنبه بیست و چهارم آبان ماه نود و هشت به همت دکتر حسن خانی دبیر انجمن ادبی ونداد با حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور رونمایی شد.

دکتر حسن خانی ضمن ابراز سپاسگزاری از حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در رونمایی از جایزه ادبی فرزانه گفت: قائمشهر دارای چهره های سرشناس و تاریخ ادبیاتی پر از بالندگی است و برگزاری جایزه ادبی در این شهر باعث می شود تا ویژگی های ادبی این شهر از استان مازندران به شایستگی معرفی گردد.

دبیر اجرایی جشنواره ادبی فرزانه درادامه افزود، بسیار تلاش شد تا در مدت زمان کوتاهی چهره های ارزشمند ادبی قائمشهر که شایسته بودند شناسایی گردد تا در رونمایی از جایزه ادبی فرزانه مورد تقدیر قرارگیرند.
ایشان همچنین افزود امیدوار است با حمایت جدی مسئولان شهر و استان از این طرح و اضافه شدن متخصصان به ترکیب داوری این جایزه در سال های آینده به سرعت این جایزه ادبی در سال های آینده به یک جایزه ملی تبدیل شود.
دکتر مهرناز آزاد با ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت: جوایز ادبی در سراسر جهان به این هدف شکل می گیرند که با داوری تخصصی آثار، نویسندگان و ناشران خوب به جامعه کتابخوان معرفی شوند تا این گروه ساده تر بتوانند به آثار خوب دسترسی پیدا کنند.
ایشان دربخش دیگری از سخنانش اضافه نمود: حمایت تمام عیار رسانه ها وحمایت نهادهای دولتی از جوایز ادبی که توسط نهادهای خصوصی وسازمان های مردم نهاد برگزار می گردد می توان به تداوم آنها کمک نماید.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با اشاره به اینکه کمیته تخصصی پژوهشی در بخش داوری این نوع جوایز می تواند نتایج حاصل از این جوایز را بررسی نماید و با نگاه به نوع سلیقه مردم که شرایط اجتماعی و سیاسی در آن بسیار موثر است علت دور ماندن بخش بزرگی از جامعه که آمار آنها کم هم نیست رصد و آنها را از جامعه دور از کتاب به جامعه کتابخوان تبدیل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر یک جایزه ادبی نتواند داوری متخصص، گروه پژوهش قابل قبول و نتایج ارزشمندی داشته باشد و تاثیراتش در بالا بردن میزان سواد جامعه که مستقیما به بالا رفتن سطح کتابخوان ها مربوط می شود نداشته باشد کاری انجام نداده است.
مهرناز آزاد با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که تلاش های حمید حمزه نژاد دبیر محترم انجمن های ادبی استان مازندران دراین اتفاق بی تاثیر نبوده است، گفت : تلاش های بی وقفه ایشان توانسته است مجامع ادبی استان مازندران را مدیریت و درمسیر های پویایی و رشد هدایت نماید.
مهرناز آزاد در ادامه ضمن تشکر از دیگر حامیان معنوی و مادی این رویداد ادبی در شهرستان قائمشهر و قدردانی از دکتر حسن خانی دبیر انجمن ادبی ونداد بخاطر برگزاری جایزه ادبی فرزانه در این شهر ادامه داد:
اولین دبیری انجمن ادبی رسمی قائمشهر دکتر فردوس حاجیان است که از شخصیت های برجسته ادبی جهان محسوب می گردد و برنده جایزه یونسکو است،
همچنین سال نود و سه نیز در همین شهر جایزه شعر سپید الهام توسط انجمن ادبی قلم شمال و انجمن شعر و ادب قائمشهر برگزارشده است.
و امروز در رونمایی از جایزه ادبی فرزانه حضور چهره های بسیار سرآمد و سرشناس نشان می دهد قائم شهر ظرفیت های بالایی برای گسترش ادبیات در استان مازنداران و ارتقا ادبیات کشور دارد به همین دلیل وظیفه همه ادیبان این شهر تلاش برای بالا بردن سطح سواد جامعه است.
مهرناز آزاد در ادامه گفت: جامعه باسواد صرفاً نباید خودش را باسواد کند بلکه وظیفه سنگین تر آن باسواد نمودن سایر اقشار جامعه و بالا بردن درصد جامعه کتابخوان است.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در پایان با آرزوی موفقیت برای انجمن ادبی ونداد گفت: امیدوار است انجمن ادبی ونداد با استفاده از ظرفیت های ویژه استان مازندران در حوزه ادبیات و با تشکیل یک تیم پژوهشی قوی و هیئت داورانی از بین این فرهیختگان و حمایت موسسات خصوصی و نهاد های دولتی ازاین جایزه، در آینده ای نزدیک جایزه ادبی فرزانه تبدیل به یک جایزه ادبی ملی گردد.


لازم به ذکر است ۱۵ نفر از چهره های برجسته قائمشهر به صورت نمادین دررونمایی و آغاز به کار جایزه ادبی فرزانه تندیس جشنواره را دریافت کردند که اسامی آنها به شرح زیر است.
🔹محمود احمدی کم پشتی – شعر کلاسیک فارسی
🔹ناصر رنجبر- شعر سپید فارسی
🔹فریده عزیزی – ترانه سرا
🔹رضا کولایی- شعر زبان تبری
🔹بهروز رستگار- ترانه زبان تبری
🔹ابراهیم باقری حمید آبادی – داستان کوتاه
🔹اسدالله عمادی- رمان
🔹کیومرث باغستانی- نویسنده کودک و نوجوان
🔹طیار یزدانپناه- پژوهشگر زبان تبری
🔹علی اعظم حیدری آلاشتی – زبانشناس تبری
🔸بخش ویژه:
🔹دکتر فردوس حاجیان- فعال فرهنگی – برنده جایزه ادبی یونسکو وبرگزیده عرصه ملی و بین المللی
🔹رویا اسدالهی – شاعر برگزیده
🔹انجمن ادبی فرهنگی قلم شمال – انجمن برگزیده
🔹مهتاب مظفری- روزنامه نگار برگزیده
🔹محمود جوادیان- پژوهشگر برگزیده

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x