اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محبوبه زارع : در حاشیه فعالیت فولاد ۲۴؛ دستهای مشتاق صنعتگر برای جستجوی بازارهای پر رونق

در حاشیه فعالیت فولاد ۲۴؛ دستهای مشتاق صنعتگر برای جستجوی بازارهای پر رونق

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، سالهای ،بسیار است که چرخ صنعت با عرق جبین و دستهای زمخت و غیرت مردانه کارگرانی سخت گوش چرخوانده می شود یا علی گفتن و ،  دل به همت مردانیشان دادن آغاز می شود .

 

 

گاه زنانی سر بر می آورند که شیر زنان تاریخ کشوری چون ایران خواهند شد . شیر زنانی پر غرور که غیرتشان را به کمر همت بستند و دراین وانفسای صنعت هنوزهم دلاورانه به جلومی روند و ،  از دست پنجه نرم کردن،  کارهای بزرگ نهراسیدند  دست جلو بردند تا ، دست افتاده شده را بگیرند.  سالها تلاش را در غیرت بانوی فولاد ۲۴دید که ،  دستهایش امیدوارو، دلش محکم و ،  آرزوهایش صنعت گر اصفهانی

، ایرانی در صحنه های جهانی و بازارهای کشورهای خارجی بدرخشد.

 

 

پس زمانی دل به سخنان بانوی فولاد محبوبه زارعی می دهیم تا فکرش و امیدهایش راههای بیشتری برای صنعتمان  باز کند .

محبوبه زارع رئیس هئیت مدیره فولاد ۲۴ در این مورد گفت:

از سال ۱۳۹۰ کار در زمینه تجارت الکترونیک و فروشهای تبلیغاتی را آغاز کردیم که ، در این زمان متوجه دو اتفاق مهم در عرصه صنعت شدیم یکی اینکه  صاحبان صنعت در ایران ضرورت حضور در فضای مجازی را قبول ندارند و دسته ایی دیگرکه ، کسب و کارهای مجازی را قبول دارند ولی با زیر ساخت های آن آشنا نیستند و گاه با پرداختهای چندین باره دچار حس وفضای کلاه برداری خواهند شد.

در حالیکه کشورهای اروپایی به خوبی ازاین روش موثر ترین استفاده ها را در صنعت می کنند .

 

محبوبه زارع اظهار کرد :

در جلساتی برای مدیران صنایع داشتم سعی کردیم  آنچه فرا گرفته بودیم را با آنها آشنا کنیم .هدف من  این بود مدیران، قادر باشند تا در بستر های آنلاین حضور پیدا کنند .و،  بازار رقابتی ایجادکنند در حالیکه هم کسب و کارهای سابق خود را دارند .

با صحبت هایی که در یکی از جلسات در مورد فضای مجازی عنوان شد ایوب عزتی حضور داشت  و ، د ر پایان جلسه  صحبتهای درباره  دیجیتالی کردن شبکه سنتی باز شد و  در نهایت پیشنهاد  بازاری در زمینه آهن و فولاد به صورت آنلاین مد نظر قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره فولاد ۲۴ادامه داد: پیشنهاد باعث تحقیقات گسترده ایی در زمینه  بازار فولاد شد . و ، یکی از سایت هایی که الهام بخش ما بود سایت علی بابا چینی بود با فرمت  (بی توبی )که  تامین کنندگان را به هم وصل کنیم و ، این ساده ترین روش ارتباطی بین خریدار و فروشنده خواهد بود. تحقیقاتی که در این زمینه کردیم  تا بازارهای  آنلاین ایجاد کنیم و  ، خریدار و فروشنده همدیگرراساده تر پیدا کنند.

صنایع  بزرگی  مانند صنایع خوزستان ، فولاد مبارکه ، فولاد ذوب آهن ، و کارخانه های بزرگ  تولید کننده هستند که دارای انبارهای بزرگ ،  و از لحاظ مالی ،  تمکن بالایی دارند . یعنی کارخانه های بزرگ که محصولاتشان را برای مصرف کنندگان ارسال می کنند  تا  محصول به دست مصرف کننده  برسد مدام در بین واسطه گرها دست به دست می شود تا مبلغش  به بالا ترین قیمت خواهد رسید .

محصول به شهرهایی دیگر ارسال شود  اصفهان ، بجنورد ، کرمان ، شیراز ، و بعد به دست مصرف کننده نهایی با بالا ترین قیمت می رسددر اینجا شفافیت نیست که ، چگونه خریدار محصول خود را تامین کند .

پس راه حل کدام است ؟

زارع ضمن اشاره به فواید فضای مجازی افزود : وجود  سایت های فضای مجازی که رابطه بین خریدار و فروشنده را در بهترین و  نزدیک ترین محل ایجاد می کنند یکی از مزایای سایت فولاد۲۴ است که  هر فعال صنعت آهن و فولاد قادر خواهد بود حساب کاربری خود را  داشته باشد و محصولاتش  را به صورت رایگان معرفی کند  و، حجم زیادی از تلفن ها یش حذف خواهد شد.

کاربران به خاطر نوسانات شدید بازار ارز درکشورمحصولاتشان را    قیمت گذاری نمی کنند یا مرتب  قیمت ها را تعقییر می دهند استفاده از این فضا نیروی انسانی کمتر و، استفاده از تکنولژی نو چند برابر دنیای سنتی سابق کار ایجاد می کند.

وجود  تاجرانی چون افغانی ، عراقی ، کشورهای دیگر در نمایشگاههای فولاد ایران که به دنبال تولید کننده می گردند تا  معاملات  خود را انجام دهند یا برای رد و بدل کردن پول و، مشخص نبودن تولید کنندگان ایرانی از لحاظ اعتماد سازی . در کشورهای اروپایی با ایجاد وب سایت هایی  مشخصات خریدار وارد می شودو این حس اعتماد سازی را با تجار کشورهای دیگر برقرار خواهند کرد .

وی بابیان اینکه :حضور نداشتن  شرکتها ی آهن و فولاد ایرانی در اینترنت (فضای مجازی )  صحنه هایی بین اللمللی و ، گاه  حضور شان به صورت تک به تک می باشد این نوعی بی اعتمادی را ایجاد می کند.

در سایت فولاد ۲۴ صنعتگر به صورت کامل  معرفی خواهد شد  و قادر خواهد بودبا تاجران صحنه های بین اللمللی ارتباط و اعتمادسازی ایجاد کند که این به واسطه ای بر نامه ریزیهای خواهد بودکه در سایت ۲۴ لحاظ شده است.

 

محبوبه زارع ضمن گفتن مشکلات امروز صنعت فولاد و آهن در پایان اشاره کرد :از جمله مشکلات امروزه صادرات  و واردات در حالیکه رابطه با کشورهای همسایه داریم هنوز هم وجود دارد.

صنعت گران  با وارد کردن آگهی می تواند هزاران خریدار را پیدا کندو ، با جستجوی از استعلام  قیمتها ی دیگران  آگاه شوند .

مسیری که طی کردیم  بی نهایت سخت بود . چون از سویی نوسانات قیمت دلار دردسرهای ما را زیاد کرد .تا سایت را  وارد ایران کردیم و از متخصصان بومی استفاده کردیم .

این سایت تعداد ۲۴۰۰کاربردارد  که همه تولید کنندگان آهن و فولاد هستند . واین خریداران مصرف کنندگان آهن و فولاد سایت ۲۴ را سودآور محض می دانند چون قادرهستند محصولات را از کجا باید خریداری کنند .

ما تولید کننده گان  آهن و فولاد خوبی داریم در حالیکه محصولات را از کشورها یی چون چین ، و کشورهای دیگر وارد می کنند این هم دلیلش حضورنداشتن ایرانی در فضای مجازی است . باید همیاری کنیم قبل از اینکه در مقابلمان جبهه مقاومتی بسازند .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x