اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

دکتر قدرت الله نوروزی : سنگ بنایی برای تداوم برنامه ریزی های دقیق مبتنی بر عملکردهای درست درشهرداری در خدمت رسانی به مردم

دکتر قدرت الله نوروزی : سنگ بنایی  برای تداوم برنامه ریزی های دقیق مبتنی بر عملکردهای  درست درشهرداری در خدمت رسانی به مردم

رو نمایی از آمارشهر اصفهان ؛ امضاء تفاهم نامه

حضرت آیت الله خامنه ایی فرمودند:

آمار ستون فقرات برنامه ریزی است . منظورنظم حاکم بر جامعه ایی است که به واسطه بهبودی و بهتر شدن در حال ساخت چهار چوب برنامه ریزی می باشد .

پس جای بررسی است که مشخص کنیم عنوانها و مقررات برنامه ریزی را،  که نشان دهنده ی زندگی بهتر است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، مراسم رونمایی از آمار شهر اصفهان و امضاء تفاهم نامه بین دکتر جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران و قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان برگزار گردید.

 

در این مراسم دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان درباره برنامه ریزی گفت :

برنامه ریزی در زندگی شخصی ، اقتصادی ، اجتماعی و کار نوعی فرآیند است . و فقدان بی نظمی و، فاصله گرفتن از اهداف تعیین شده با هر سازمانی  به گونه ایی است که با عنوانهای اصلی سرو کار دارند .برنامه ریزی ، رهبری سازمانها ، کنترل منتهای اساس کار همه ی برنامه ریزیهااست که می تواند در فرایند مدیریتی به اهداف شایسته برساند .  برنامه هااز مبنا، اصلی ترین پایه آمارهستند، آماری که از ریاضی فاصله می گیردو با احتمالات به مسیری  درستی  هدایت می شود و نفش کلیدی دارد . امسال در طرح برنامه ها گامهای موثری برداشته شده است .

 

نوروزی  برنامه ریزها را نوعی حمایت دانست و  اظهار کرد :

نمی توانیم بدون برنامه کیفیت و ،خدمات شهری را افزایش داده و ،شفاف سازی را عملی کنیم .

شهردار برنامه ریزی را در شهرداری اصفهان این گونه بیان کرد :

حوزه برنامه ریزی شهرداری اصفهان با توجه به گستردگی مدیریت شهری همگرایی خوبی ایجاد کرده است و اولین برنامه های شهری در اصفهان شامل طرح اصفهان ۲۲+ ۷۵ساله در شهرداری اصفهان انجام شده و، برنامه های دیگر  در سالهای ۸۵، سال۹۰، ۹۵سال ،  ۹۸سال،  هم اکنون در اجرایی طرح  اصفهان ۱۴۰۰و تدوین برنامه اصفهان۱۴۰۵ هدف ریزیها با رویکرد سنجش پذیر بودن عجین گشته . به گونه ایی که فاز اول یعنی شناخت وتجزیه ،  تحلیل شهر از نگاه متخصصان ، مشاوران ، نخبگان  دانشگاهی و ،  عموم مردم که هنوز هم در حال بررسی هستند . آمار نامه ی  خوبی تدوین شده و ۱۱سال است این کار انجام می شود با همکاری ۶۰ارگان و ۴۲۰۰عنوان اطلاعاتی که در ادامه این مسیر نقش مهمی دارند و، اینگونه  خواهیم توانست سنگ بنایی  برای تداوم برنامه ریزهای دقیق مبتنی بر عملکردهای  درست درشهرداری که  قادر باشیم  در راستای خدمت رسانی به مردم گامهایی موثری بر داریم .سپس دکتر جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران افزود :

 

ضمن اشاره به شعارشهر بهتر، زندگی بهترو شعار آمار که آمار بهتر،  زندگی بهتر،تقارن این دو روز راجالب دانست و رمز موفقیت سازمانها در برنامه ریزهایشان دانست.

حسین زاده در بحث ریشه های آمار توضیح داد:

ریشه آمار ( استیک STAE) به معنایی حکومت و حکومت کردن است . برنامه ریزی فضایی یا شهری نوعی آمار است که بسیار پر اهمیت می باشد این آمار باید با کیفیت ، جامع ، یکپارچگی و، در دسترس همه قرار گیرد .

به نظر رئیس آمار ایران وضعیت آمار؟

وضعیت آمار بد نیست

۵۵% آمار نیازهای آماری  خود را در سطح  سطح ملی ، ۳۵%سطح استانی،  ۱۵% سطح شهری را تامین می کند.

وی درباره دادهای  با کیفیت خاطر نشان کرد :

برنامه ریزی،  پایه اصلی بحث آماراست که باید توجه ویژه ایی به آن داشته باشیم .

وی  ادامه داد:

آمار اصلی رابعنوان کالای عمومی بیان می کنیم  آمار رسمی اگر  باور پذیر کمی داشته باشد کیفیت هم کم خواهد شد .

تکلیف دستگاههای اجرای این است که  لیستی مشخص داشته  باشند ، ولی این لیست وجود ندارد .

درمورد توسعه پایدار تاکید کرد و ارتباطش با موضوع برنامه ریزی حسین زاده بیان کرد :

 

توسعه پایدارشامل  ۳ گروه محیط زیست ، اقتصاد، اجتماع است که نادیده گرفتن هر کدامشان به معنای رو یا رویی با مشکلات است .

گروه اجتماعی شامل انسان و فضا که با انجام دادنش اشتراک بحث ها پیش خواهد آمد و شعار همگرایی ایران استارت به معنای این است که در جامعه به دنبال چه کسی کجاو،  چه کاری انجام می دهد.

جواد حسین زاده در مورد اهداف این نشست  درپایان بیان کرد :

برنامه ریزی شهری با منطقه ایی باعث رفاه عامه مردم ، یکپارچه سازی خواهد شد طبق آمار ۹ کلان شهر داریم که کرمانشاه هم به آن اضافه شده است یعنی شهرهایی که بالایی یک میلیون نفرجمعیت دارد.

از جمله تولید ناخالص شهری بحث مهاجرت در حوزه کلان شهرهااست که  بسیار مهم می باشد . در این رابطه  کمیته ایی ایجاد شدو ،  به دلیل اهمیت آماری که هدفش سامان بخشی ویکپارچگی کلان شهرها بوده است .

در ادامه:

سند جامع تبادل اطلاعات و خدمات مکانی شهر اصفهان با همکاری استانداری اصفهان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر دستگاههای اجرایی به امضاء رسید .

همچنین راه اندازی دبیر خانه زیر ساخت اطلاعات مکانی درشهر اصفهان ، سامانه رصد اطلاعات رسا و تعامل کلان شهرها مشهد و تهران ارائه شد .

همچنین از تفاهم نامه همکاری در راستای تبادل آمار اطلاعات بین مراکز آمار کلانشرهای ایران به امضاء رئیس مرکز آمار ایران و نمایندگان کلان شهرها رسید .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x