اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر مریم طباطبائیان : سلامت زنان در حال حاضر از طریق مصرف الکل و دخانیات به خطر افتاده است

دکتر مریم طباطبائیان : سلامت زنان در حال حاضر از طریق مصرف الکل و دخانیات به خطر افتاده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، نشست خبری به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان با خضور دکتر پوریا عادلی ، دبیر انجمن سرطان شاخه اصفهان و مریم طباطبائیان و دکتردانشمند و دکتر احمدی در محل مجتمع مطبوعاتی شهر اصفهان ، به همراه اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست خبری دکتر مریم طباطبائیان متخصص سینه و پستان گفت : زنی که سالم نباشد می تواند همه ی خانواده را افسرده کند.سلامت زنان که که در واقع ستون خانواده است ، بسیار با اهمیت است.زنان باید فعالیت فیزیکی مناسب خود داشته باشند ، که برای سلامتی او در بیماریهای غیر واگیر بسیار موثر است. مانند بیماری نازایی ، همچنین ورزش در نوع خود برای سلامتی موثر است و می تواند چاقی را مداوا کند، ورزش سلولهای بدنی را فعال می کند و سلولهای سرطانی را از بدن خارج می کند ، و جریان خون را زیاد می کند.برای جلوگیری از سرطان بانوان ۲۰ دقیقه ورزش در روز کفایت می کند. نوع ورزش هم بسیار مهم است.مثلا کسی که بیماری آرتوروز دارد ، نمی تواند ایروبیک کار کند ، و او باید ورزش شنا را انجام دهد. باید بدانیم از وزرش برای بانوان چه انتظاری داریم ، که این ورزش برای یکی تعادل در زندگی است و دیگری برای نازایی است ، که هرکدام از ورزشها با هم فرق می کنند.

سلامت زنان ما در حال حاضر از طریق مصرف الکل و دخانیات به خطر افتاده است. این دو خطر زنان ما را تهدید می کند ، و این یعنی خطر برای زنان . نقش رسانه در سلامت بسیار مهم است ، در رسانه ها بیشتر تبلیغات است ، و بیشتر به دنبال کمپانی هایی هستیم که بو تاکس و یا ……وارد می کنند، که در واقع سود بیشتر آنها به کمپانی ها و شرکتها می رسد، که این موادها را به فروش می رسانند.

آمار دادن به مردم کمک نمی کند ، مانند اینکه در یک منطقه شایعه می کنیم ، ، که برنج این منطقه برنج ام اس است . و با این شایعه کشاورزی در آن منطقه را نابود کرده ایم. اطلاعات آماری در بیشتر موارد جز بی انگیزگی رسالتی ندارد.رسانه در کمک به اصحاب علم آنچه هست به مردم بگوید ، و بگوید چه زنی چه ورزشی را باید انجام دهد.معنا و هویت زن می تواند به چامعه کمک کند.

سپس دکتر احمدی ادامه داد : سرطان ترسی ندارد، مثلا سرطان دهانه رحم اگر در مرحله اولیه تشخیص دهیم ، قابل ذرمان است، و ما وسیله غربال گری آن را داریم.

تبلیغات نمایندگان مجلس و رئیس جمهور آینده باید در حوزه سلامت باشد و این سلامت را مد نظر قرار دهد.

بعد از آن دکتر دانشمند گفت : بحث ورزش بانوان را  کم داریم ، و همراه با فعالیتهای علمی دنیا موظفند که قسمتی از زندگی آنها را ورزش تشکیل دهد، و خوشبختانه وزارت بهداشت هم به این سو رفته است، که روزهای هفته را به روزهای وزرشی برنامه های مختلف نام گزاری شده است.

چاقی در آینده باعث نازایی و فشار خون می شود.ورزش برای زایمان طبیعی بسیار موثر است ، ولی مشکل ما این است که دختران ما ورزش نمی کنند، و به همین خاطر آنقدر در پشت میزها نشسته اند ، که لکن آنها به مرور تغییر می کند ، و این برای زایمان مشکل دارد. ورزش برای زایمان طبیعی و بارداری ، بسیار اثر گذار است.

با اصلاح وزن هم می توانیم چه در زمان بارداری و چه در زمان قبل از بارداری ، می توانیم بیماریها را کنترل کنیم.

در پایان دکتر طباطبائیان در مورد استفاده ی بانوان از مواد آرایشی که به پوست خود آسیب وارد می کنند گفت : زنان را با ید شخصیت خود را باور کنند ، تا به طرف مواد آرایشی و جراحی های زیبایی نروند، و باید این خود باوری را در دختران ایجاد کنیم که ، با فرهنگ سازی ، می توان به این نتیجه رسید.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x