اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

قربانیان / صداقت و احساس امنیت با همان قصه های کودکانه آغاز شده و حالا به پایان رسیده است

قربانیان / صداقت و احساس امنیت با همان قصه های کودکانه آغاز شده و حالا به پایان رسیده است

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، زمان قصه های کودکانه ،و بازیها ،  سر گرمی با پسرها گذشته است گویا صداقت و احساس امنیت با همان قصه های کودکانه آغاز شده و حالا به پایان رسیده است بزرگ شدیم از حس امنیت در گذشتن از کنارشان بیم داریم و با خودمان همیشه درگیر هستیم که چرا امنیت کم شده ؟

و برای دفاع از خودمان با ید چون شیر بجنگیم ؟

آیا زمان آن نشده تا این اعتماد دوباره باز گرددبه زمان کودکی که خوراکی هایمان را با هم نصف می کردیم ؟

تا زمین می خوردیم دستهایمان را می گرفتند تا گریه نکنیم .

حالا از دستهای بزرگ می ترسیم و فرار می کنیم گویی صداقت و اعتمادمان سلب شده است .

کاش آسمان دلهایمان دوباره آبی می شدو گلهای لبخند باز هم می شکفت … ای کاش!!

در این رابطه پای صحبت های مهرداد دشتی استاد علوم تربیتی و مدیریت خواهیم نشست تا بدانیم در مواجه با این بلای خانمان سوز چه پیشگیرهایی ما و خانواده یمان انجام بدهند تا در امان باشند .

مهرداد دشتی بیان کرد :

رابطه ها به ۳ صورت رابطه اجتماعی ، عاطفی ، جنسی تقسیم می شوند . ویژگی های هر کدام آنها شامل این بخش ها است که ،

ویژگی اجتماعی = رابطه کاملا اجتماعی و در حد درس ، کار ، فعالیت های سیاسی ، خیریه و وجودش باعث ایجاد علاقه اجتماعی در حد کسب منافع است ، علایق مشترک و ، کلیه همکاری حول محور کار می چرخد و فراتر از آن در بسته های عاطفی نمی رود این رابطه یی سالم است .

 

رابطه عاطفی = به شرط این که با وارد شدن به آن به سوی یک رابطه پایداری چون ازدواج کشیده شود وگرنه یک رابطه شکست خورده ایی خواهد بود . لازمه این رابطه عاطفی این است که هر دو طرف بدانند که زمانی آسیب به نهایت خود خواهد رسید که یکی از  طرفین  بگوید ( ببین وارد این رابطه خواهم شد ولی من قصد ازدواج ندارم ) طرف مقابل این حرف را درست نمی شنود و یا جدی نمی گیرد و به رابطه ادامه می دهد تا زمان جدایی می رسد و، اینجا به مشکل بر می خورند که  یک  نفرشان دچار فشار خواهد شد به گونه ایی  که تسلیم شده و بدون میل ازدواج می کند و این زمان شروع آسیب رابطه عاطفی خواهد شدرابطه یی  بی سرانجام و نامطلوب که منجر به شکست خواهد شد .

روابط جنسی =

وقتی این رابطه به صورت موقت باشدو هر دو طرف آن را برای،  ارضاء  نیازهایشان بخواهند بعد از پایان این رابطه از هم دور شوند و، بدون مشکلی همه چیز حل می شود این رابطه زمانی خطر ساز خواهد شد که از لحاظ بحث روانی ، سلامتی ، بهداشت ، مورد بررسی قرار بگیرد  در رابطه با بخش بهداشت باید گفته شود  بیشتر تهدیدات جسمانی را باعث خواهد شد و این آلودگیها و خطراتی  که هر دونفر  به خاطرملاحظه نکردن یه سری اصول به وجود می آید که نتیجه آن عوارض شدید روحی را  به همراه خواهد داشت که بیشتر مراجعان  به بخشهای کلینیک روانشناسی همین گروه است .

حال نوع دیگری از روابط جنسی رامرور خواهیم کرد که دو طرف قصد وارد شدن به آن را ندارند و حاضر به در گیر شدنش نمی باشند .در ایجاد این رابطه دچاراحساس هایی مانند : گناه ، ترس ، نگرانی ، اضطراب ، می شوند کاملا پشیمان خواهند شد و  زمان دیگر این رابطه یک طرفه و به اصرار یکی از  طرفین  که عمدتا آقایان هستند اتفاق خواهد افتاد در این موقع طرف مقابل احساس سوء استفاده شدن خواهد کرد که عاقبتش ضربه شدیدعاطفی خواهد بودو برگشت این مسئله همان جراتی است که  دفاع از حریم شخصی خود رااز دست می دهد ومجبور به دادن باج می شود .

او ادامه داد:

هر کس با عقیده شخصی خود به سوی این راه می رود گاهی دوست ندارد دردسرهای آن را داشته باشد پس به سراغش نخواهد رفت .

گاهی دلیل آن ترس است که معمولا نتیجه خوبی در دراز مدت نخواهد داشت.  چون دوطرف را  درگیر می کند هم خواستن و هم ترسیدن که  پی آمدهای روانی خوبی نخواهد داشت .

او افزود :

پیشگیری از این دسته از آسیب ها ی اجتماعی در زمان کوتاه با  بازده بالا ، آموزش است که به فرزندانمان خواهیم دادبه دلیل که قادر نخواهیم بود علت وجود کششهای  طبیعی را در این سن وارتباط با دنیا را از او بگیریم .

والدین نقش آگاهی دهنده ، آموزش دهنده را با هم باید داشته باشند . رابطه هیچگاه نباید بر اساس فریب آغاز شود (فریب دادن ) و با فریب به جلو برود ( فریب خوردن ) رابطه ایجاد شده و محبتی به وجود آمده با ید با احترام و حفظ حریم های شخصی هر دو نفر،و  ایجاد اعتماد سازی ، باعث رابطه دوستی بین والدین و فرزندان خواهد شدو در زمان ایجاد مشکل خانواده نقش مشاور رابازی می کنند و وجود یک کارشناس روان شناسی بسیارلازم است.

دشتی درپایان اشاره کرد :

کارهایی انجام شده برای این موارد و موارد مشابه از پایین به بالا است به این معنا که آگاهی  مردم هر چه قدر بیشتر شود کمک هم بیشتر خواهد شد حتی اگر یک نفر باشد او هم باید سهم خود را انجام دهد و قسمت بالا سیاستمداران هستند که با وظایفشان جلوی این کارها را سد خواهند کرد .

لیلی محمدی کارشناس روان شناسی بالینی در مورد دوستی دختر و پسر گفت:

منظور ازاین رابطه رابطه یی صمیمانه و گرم ، عمدتا پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه رد و بدل کردن نامه و برقرار کردن ارتباط بین دختر و پسر می باشد . هنگامی که این رابطه  بعنوان یکی از معضلات  جامعه محسوب شود از آن بعنوان  آسیب زای اجتماعی  یاد خواهد شد که  منظور, روابط پنهانی ونا پخته ،  دور از شناخت کافی بوده که  به صورتهای هیجانی و تخیلات و رویاهای غیر واقعی صورت خواهد گرفت .

رویامردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x