اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

گفتگو با تنها شهردار منطقه شهر اصفهان / فکر کردم منطقه یک به خاطر مرکزشهر و مناطق قدیمی که وجود دارد مسئله حل نشده نداشته باشد

گفتگو با تنها شهردار منطقه شهر اصفهان / فکر کردم منطقه یک به خاطر مرکزشهر و مناطق قدیمی ،مسئله حل نشده نداشته باشد

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، گفتگو با مهین شکرانی  ، شهردار منطقه ۱اصفهان که حدودا یک سال و ۹ ماه شهردار این منطقه می باشد .

ضمن تشکر از سکار حانم مهین شکرانی شهردار محترم منطقه ۱ شهرداری اصفهان که وقت خود را در اختیار پایگاه خبری احوال نیوز قرار دادید، لطفا در مورد خودتان و تحصیلات توضیح بفرمایید.

مهین شکرانی شهردار منطقه یک

تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت نموده و بعد از فارغ تحصیلی در بخشهای مختلف شهرداری چون معاونت عمران شهری ، اداره ساختمان مشغول کار بوده و در حوزه هایی چون فن آوری اطلاعات ، معاونت اداری مالی حوزه معاونت بر عهده داشته است .

شکرانی در رابطه با اجرایی پروژه های عمرانی شهر اصفهان گفت :

تنظیم قرارداد های غیر تیتر که خاص شهرداری است و ایجاد وحدت رویه بین مناطق و معاونت ها و همچنین تنظیم ضوابط مقررات و همکاری بین آیین نامه  ها ی تطبیقی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تنظیم مبادله قرار دادهااست  .

 

شکرانی شهردارمنطقه  ۱ ادامه داد:

حیطه متنوع این بخش از شهرداری شامل  عمران، فرهنگ ، ترافیک شهری سازی ،

در حیطه شهری مسائلی هستند که با آن درگیر هستیم . اقتصاد خاص محدودیت‌های بسیار که سعی کردیم با صرفه جویی مواردی  به عمران بپردازیم .شخصا فکر کردم منطقه یک به خاطر مرکزشهر و مناطق قدیمی که وجود دارد مسئله حل نشده نداشته باشد در حالیکه خیلی جای کار دارد .

وی ضمن اشاره با مشکلات اصلی شهرداری افزود :

آزاد سازی گذرها و سرانه کم فضای سبز از مشکلات عمده این شهرداری است به خاطر گرانی  بودن زمینهای این منطقه می باشد و ترافیک شهری زیاد که سعی شده با پر رنگ شدن خطوط اتوبوس رانی سعی در کاهش بار ترافیکی این منطقه شده است وافزایش حمل و نقل شهری را در دستور کار داریم .

مهین شکرانی در مورد پروژهای نیمه تمام شهرداری بیان کرد :

از مسجد سید تا چهار راه تختی (سه راه صمدیه ) امسال تکمیل خواهد شد که خط شرقی به غربی است .

مترو خط ۲ از دروازه دولت تا شهید خرازی در ۳ سال آینده تکمیل می شود .

پروژه های نیمه تمام پارکینگ های عمومی ، فضای سبز محلی هم جز نیازهای منطقه ۱ می باشد .

پروژهایی مانند ادامه اردیبهشت حد فاصل طالقانی تا میر دامادو پارکینگ زیر سطحی آن ، سامان دهی نیاسر (مادی )و خط  VRT مسجد سید که در دستور کار است .

کف سازی محله علی قلی آقا تکمیل شده و مسجد رحیم خان کف سازی شده است .

چهار راه عباسی در دستور کار است و آزاد سازی شهید بهشتی برای سال آینده .

شهردار در تکمیل خانه های قدیمی افزود : تکمیل و مرمت خانه تاریخی روغنی ، مرمت منزل امیر قلی امینی ، پیاده سازی چهار باغ پایین شروع می شود . مناسب سازی خیابان شمس آبادی ، احداث ایستگاه اتوبوس های فاقد سر پناه ، در حال انجام است و تکمیل پارک الزهرا در فروغی .

مهین شکرانی شهردار منطقه ۱  شهر اصفهان  ادامه داد:

از جمله مسائل ویژه این منطقه وجود ۸ بیمارستان تخصصی با مخاطبین بسیار در سطح استان وحتی  کشور که ۴ بیمارستان  دولتی و ۴ بیمارستان دیگر خصوصی هستند و نداشتن پارکینگ و رفت و آمد بسیار دارد  که همکاری وزارت بهداشت را می طلبد که با جا به جایی این بیمارستانها از پارک خودرو در حاشیه خیابانها و کوچه های اطراف جلو گیری کند که سبب اعتراض و نارضایتی مردم شده است تعداد بسیاری هتل دراین منطقه و  درخواست کنندگان بیشتر آن باعث بروز مشکلاتی شده است .

حدود ۷۶- ۷۷ مسجد و هیئت فعال مذهبی  در این منطقه وجود دارد .

 

شکرانی ضمن اشاره به خدمات شهرداری  اظهار داشت :

مساحت این  منطقه از شهرداری  ۸۰۱ هکتار و جمعیت آن بالغ بر ۸۰هزا رهستند.

شکرانی در پایان عنوان کرد :

در طول سال برنامه فرهنگی کوچک و بزرگ شامل بخشهای  ورزشی ، نشاط ، سلامتی انجام گرفته است و کتابخانه کودک باز سازی و باز گشایی شده است .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x