اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شمال فرهنگ و هنر گلستان مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

استان گلستان میزبان دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور

استان گلستان میزبان دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، بعد از ظهر روز سه شنبه بیست و سوم مهرماه دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در مجتمع فرهنگی هنری بهارستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با دبیران انجمن های ادبی استان دیدار و گفتگو کرد.

درابتدای جلسه محبوبه طاری دشتی ،کارشناس امور انجمن های ادبی گزارشی از فعالیت های انجام شده در این حوزه ارائه نمود و گفت: با توجه به اینکه انجمن های ادبی استان گلستان از پویاترین انجمن ها در سطح کشور هستند این اداره کل نیز نگاهی ویژه به آنها دارد و جهت متمرکزتر و موثرتر بودن فعالیت های آنها  چند ماهی است که دفتری برای فعالیت مجمع انجمن های ادبی استان در اختیار دبیر استانی و دبیران شهرستان ها قرار داده است.

سپس احمد گلچین ، معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل با ابراز خوشحالی از حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در استان گلستان گفت: تاکنون همه تلاش خود را برای رفع مشکلات انجمن های ادبی نموده‌اند و امیدوار است تلاش‌های دبیر مجامع ادبی کشور بتواند این مشکلات را در انجمن‌های ادبی سراسر کشور به کلی حل نماید.

فرزاد خدنگ، دبیر مجامع ادبی استان گلستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های ادبی استان به نمایندگی از طرف انجمن‌ها مشکلات کلی آنها را بیان نمود، از جمله این مشکلات، وضعیت مبهم  بودجه ادبیات، اشکالات اساسی انتخاب طرح های برگزیده سال گذشته، تعیین تکلیف وضعیت خانه انجمن های ادبی کشور، چاپ و نشر ، تقویم ادبی، انجام انتخابات به روش الکترونیک برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه های ادبی، مشکلات آموزش  و کمبود مکان برای فعالیت  انجمن‌ها عنوان نمود.

سپس تعدادی از انجمن‌های استان به نمایندگی از طرف سایر انجمن‌های شهرستان مطالب، مشکلات و راهکارهایی را جهت فعالیت های موثرتر انجمن ها ارائه نمودند.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور نیز با عنوان این مطلب که ایشان نماینده انجمن‌های ادبی کل کشور در وزارت ارشاد است گفت: تمام دغدغه های شما را به عنوان فردی که خود سال‌هاست با آنها دست و پنجه نرم می‌کند درک نموده و آمده است تا تمام توان خود را در مسیر حل این مشکلات سرمایه گذاری کند.

مهرناز آزاد با بیان این مطلب که حضور در استان‌ها بهترین راه برای شنیدن مطالبات شما از زبان خود شماست گفت: یقینا حمایت معنوی شما از تلاش‌های دبیر منتخب خودتان می‌تواند توان مرا برای این ماموریت بزرگ بسیار بیشتر کند.

ایشان با ابراز اینکه خدمت به جامعه ادبیات کشور افتخاری بزرگ است گفت: ما نه در مقابل هم بلکه در کنار هم ایستاده ایم تا با تمام توان از جایگاه صنفی خود دفاع نموده و با صبر و بردباری خانه انجمن های ادبی کشور را به ثبت برسانیم. وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای ایجاد اداره کل شعر و ادب در وزارت ارشاد همچنین تشکیل شورای نظارت بر شعر و داستان در ادارات کل ارشاد هر استان صحبت نمود.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در بخشی از سخنان خود از تلاش برای پیوند زدن  آموزش و پژوهش مجامع ادبی به ادارات کل آموزش و پرورش و دانشکده های ادبیات هر استان صحبت نمود و گفت تاکنون بیش از ۱۵۰ کارشناس در ادارات آموزش و پرورش و دهها مدرس دانشگاه جهت کمک به امر آموزش و پژوهش در مجامع ادبی اعلام همکاری نموده اند.

وی همچنین از اعلام همکاری و تفاهم نامه با بیش از سیزده ناشر خبر داد و گفت امیدواراست تا چند ماه آینده مجمع انجمن های ادبی در هر استان حداقل یک ناشر برای چاپ و نشر تالیفات خود داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ،فرشته آل نبی نیز با اشاره به اینکه بودجه ای که امسال به این بخش تعلق گرفته بسیار کمتر از رقم سال گذشته است گفت: اما این مسأله باعث نشده ما حمایت خود را از انجمن ها کمترنمائیم و همچنان مثل سال های قبل هرنوع فعالیت چشمگیری یا طرحی از طرف انجمن ها یا با مشارکت آنها صورت گیرد همچنان مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت..

در این دیدار دکتر عادله کشمیری  مدبر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه هنرمندان دارای روحی لطیف و دلی پاک هستند گفت: امیدوار است مشکلات ادبیات و ادیبان فرهیخته کشور به زودی برطرف شود و اظهارامیدواری کرد که با وجود شخصیتی قوی و با اراده مانند دکتر مهرناز آزاد که بدون چشم داشت در جهت رفع این مشکلات گام بر می دارند و با اراده در این مسیر حرکتی جدی و درخور تحسینی را آغاز کرده اند به روزهای خوش آینده ادبیات این کشور امیدوار هستیم.

در پایان این دیدار تعدادی از دبیران آموزش و پرورش که در انجمن های ادبی فعالیت دارند آمادگی خود را جهت پیوستن به بخش آموزش تحت تفاهم‌نامه مجامع ادبی کشور با ادارات کل آموزش و پرورش اعلام نمودند.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x