اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

خانواده، ارزشمندترین بنیان جامعه است / بنیاد صیانت از نهاد خانواده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

 

خانواده، ارزشمندترین بنیان جامعه است / کارگروه علمی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، خانواده،اولین خاستگاه درونی شدن اخلاق، ارزش ها، ابراز محبت، برقراری روابط اجتماعی و هویت است که اعضاء آن برای پذیرش نقش و مسئولیت در آینده اجتماع آماده می شوند. نهاد خانواده نقش مهمی در آموزش، تربیت، شخصیت، جامعه پذیری و یادگیری کودکان دارد. فرزندان در خانواده توسط والدین با نیازهای مادی، حیاتی، عاطفی، روحی و روانی خود آشنا و آن ها را برطرف می سازند به همین دلیل سرمایه گذاری در آن نقش مهمی در حفظ کیان خانواده خواهد داشت.

بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان دارای شخصیت حقوقی و وابسته به بنیاد صیانت از نهاد خانواده کشور می باشد. این بنیاد دارای ماهیت غیر سیاسی و غیر انتفاعی می باشد و در چهارچوب اساسنامه بنیاد صیانت از نهاد خانواده انجام وظیفه می نماید. جلسه بنیاد صیانت از نهاد خانواده پس از تشکیل هیئت مدیره و ایجاد کارگروه های علمی، با دعوت از اساتید حوزه خانواده و فعالین حوزه های مشاوره و روانشناسی سازمان های مردم نهاد، خیران و دانشجوئی در راستای اهداف این بنیاد در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان  برگزار شد.

 

دکتر محمدرضا قنبری ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه تلاش و پژوهش در حوزه آسیب های خانواده و ایجاد راهکارهای کارگشا نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی و فعالان عرصه خانوده با عنوان مشاور و روانشناس و شخصیت های علمی و آشنا با مسائل خانواده که تحقیقات و برنامه هایی را در این حوزه راهبری کرده اند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امید و دوام خانواده ها دارند.

دکتر محمد رضا قنبری، خانواده را ارزشمندترین بنیان در جامعه دانست و افزود: این بنیان مقدس باید حفظ، پاسداری و پاسبانی شود تا تحت تأثیر آسیب ها قرار نگیرد و این مسئله با ارائه راه و مسیر حرکت به ویژه برای زوج های جوان در بنیاد صیانت از نهاد خانواده محقق می شود.

وی تشکیل بنیاد صیانت از خانواده را با هدف کاهش آسیب ها عنوان کرد و ادامه داد: معاونت اجتماع و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در برنامه مداخلاتی طلاق به دنبال کاهش آسیب ها می باشد زیرا آسیب های پس از طلاق نه فقط از هم پاشیدگی خانواده را به همراه دارد بلکه گسترش آسیب های اجتماعی، روانی و اقتصادی افراد و جامعه را به همراه دارد.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ترویج فرهنگ ازدواج و صیانت از این بنیان وظیفه ای است که نه تنها به عهده زوجین بلکه تمامی دستگاه ها، خانواده ها، محققان و اندیشمندان این حوزه را مقید به ارائه راهکارهای افزایش صلح، سازش، کاهش آسیب های خانواده با شناخت و آموزش شیوه های سبک زندگی نموده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x