اقتصادی

رشد ۵۰ درصدی حضور شرکت‌های صنعتی در نمایشگاه نانو/ تولیدات علمی نانویی ایران از مرز ۱۰ هزار مقاله گذشت

به گزارش پایگاه خبری احوال و به نقل از خبرگزاری دانشجو، صبح امروز دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور اردکانیان وزیر نیرو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی افتتاح شد.

در افتتاحیه نمایشگاه سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در اولین دوره برگزاری نمایشگاه غرفه داران و ارائه کنندگان محصولات بیشتر از

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بودند و ترویج اهمیت نانو و تاثیرگذاری آن برای سیاست گذاران کشور هدف بود، اما خوشبختانه با رشد روزافزون حوزه نانو امروز ایران دارای بیش از ۳۰ هزار متخصص نانو است و آنچه که امروز شاهد هستیم حاصل تلاش و بنیه علمی خوبی است که در ایران شکل گرفته است.

سرکار ادامه داد: سال ۲۰۰۱ میلادی با انتشار تنها ۱۰ مقاله در علم نانو کشور ما رتبه ۵۷ دنیا را کسب کرد، اما سال گذشته تولیدات علمی ایران در این حوزه از مرز ۱۰ هزار مقاله گذشت و در واقع حدود ۲۵ درصد تولیدات علمی ایران در حوزه فناوری نانو است.

رشد ۵۰ درصدی حضور شرکت‌های صنعتی در نمایشگاه نانو/ تولیدات علمی نانویی ایران از مرز ۱۰ هزار مقاله گذشت

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه برای سومین سال متوالی ایران توانسته رتبه چهارم خود را در دنیا از لحاظ تولیدات علم نانو تثبیت کند، اظهار داشت: این مسئله نشان می‌دهد که در بحث علم نانو جا نمانده ایم و توانسته ایم علم را به فناوری تبدیل کنیم فناوری که در صنعت ما رسوخ کرده است.

وی با بیان اینکه فناوری نانو می‌تواند منجر به ارتقای کیفی محصولات شود، گفت: امروز شاهد هستیم که بیش از ۲۲۰ شرکت تولیدی نانو و بیش از ۶۱۰ محصول مورد تایید در بازار داریم و نانو در ۱۵ حوزه صنعتی به کار گرفته شده است.

به گفته سرکار امروزه تمرکز ستاد نانو بر صنعتی سازی و توسعه بازار و صادرات محصولات نانویی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو عنوان کرد: هر ساله شاهد رشد ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی بازار محصولات نانو هستیم سال ۹۶ بازار این محصولات در ایران حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان و سال ۹۷ بازار محصولات مبتنی بر فناوری نانو حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که بخشی از این بازار کشور‌های خارجی هستند.

وی با اشاره به صادر کردن محصولات نانویی ایران به بیش از ۴۵ کشور دنیا افزود: در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو شاهد رشد ۵۰ درصدی حضور شرکت‌ها هستیم در نمایشگاه سال گذشته تنها ۸۵ شرکت حضور داشتند، اما امسال تعداد این شرکت‌ها به ۱۲۵ مورد رسیده است از این رو در کنار سالن خلیج فارس سالن ملل را نیز برای حضور شرکت‌های صنعتی تدارک دیدیم.

سرکار بیان کرد: امیدواریم رشد حضور شرکت‌های تولیدی و صنعتی به صورت فزاینده ادامه پیدا کند چرا که قطعا به جایگاه فعلی خود قانع نیستیم و توان ما بسیار فراتر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: هدف گذاری کرده ایم تا با حمایت‌های لازم سال ۱۴۰۴ بتوانیم شاهد صادرات یک میلیارد دلاری محصولات نانویی به کشور‌های مختلف دنیا باشیم.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x