اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

توسعه مناطق کمتر برخوردار با ساماندهی گردشگری / امنیت گردشگران با ورود دستگاه قضاء افزایش می یابد

توسعه مناطق کمتر برخوردار با ساماندهی گردشگری / امنیت گردشگران با ورود دستگاه قضاء افزایش می یابد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری عامل مؤثری برای تفاهم میان ملتها است و به ایجاد و پایداری صلح جهانی کمک می‌کند، اظهار کرد: این صنعت را در جهان با عنوان صادرات نامرئی می‌شناسند چرا که ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.
دکتر محمدرضا قنبری، گردشگری را بزرگترین صنعت درآمدزای جهان نامید و افزود: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری بودجه‌ای که مردم دنیا برای مسافرت و تفریح اختصاص داده‌اند تقریباَ سه برابر بودجه دولت‌ها برای امور دفاعی و امنیتی می‌باشد.

به گفته وی، براساس آمارهای موجود، کشور ایران دهمین کشور برتر دنیا در  حوزه آثار تاریخی و فرهنگی است اما نقشه‌ای اصولی برای استفاده از این ظرفیت در توسعه گردشگری، اشتغالزایی و تولید ثروت وجود ندارد و همین بی‌توجهی به فرصت‌ها و عدم پیشگیری به موقع آسیب‌ها، سبب ساز وقوع جرائمی در این صنعت گردیده است. تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری می‌تواند باعث افزایش سهم گردشگری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اقتصاد ایران شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درباره برخورداری کشور ایران از جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی خاطر نشان کرد: متأسفانه بسیاری از هموطنان به دلیل نبود دانش و آگاهی کافی برای گردشگری به کشورهای دیگر سفر می‌کنند که همین مسئله به کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی لازم در این بخش اشاره دارد؛ هرچند امید است با ورود دستگاه قضائی در این حوزه باعث رشد صنعت گردشگری و ایجاد اعتماد و اطمینان آنها گردد.

دکتر قنبری، احساس امنیت اجتماعی گردشگران را عاملی برای پایداری و تداوم این صنعت دانست و  افزود: صنعت سودآور گردشگری در سطوح مختلف ملی و منطقه ای با امنیت ارتباط مستقیمی دارد و هر گونه خدشه در این رابطه باعث خسارت جبران ناپذیری به این صنعت می شود. وی ادامه داد: یافته ها نشان از پیوستگی آماری معنا داری میان دو متغیر حضور و عملکرد نیروی انتظامی و تبلیغات ارائه شده در رسانه های جمعی درباره مسائل امنیتی و احساس امنیت گردشگران خارجی در اصفهان دارد.

دکتر قنبری، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی نیز همواره به استفاده از ظرفیت های اقتصادی گردشگری، اولویت بخشی گردشگری برای پیشرفت استانی و توسعه مناطق کمتر برخوردار و بهره گیری از آن به عنوان ابزاری برای معرفی فرهنگ غنی کشور، اهمیت به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و معرفی جاذبه های گردشگری برای مسافران خارجی و داخلی جهت تدوین استراتژی صنعت گردشگری تأکید داشته اند.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تبلیغات منفی بر علیه کشورمان در صحنه بین المللی و احساس عدم امنیت گردشگران خارجی سبب توقف یا رکود صنعت گردشگری در کشور می شود که ورود قوه قضائیه در کنار سایر نهادهای متولی نقش موثری در ترمیم این احساس ناخوشایند خواهد داشت.

وی ارتباط موثر میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین افراد، فعالان، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه گردشگری و هتلداران را راهکار مفیدی برای بهبود وضعیت حاضر خواند که اجرای آن باعث افزایش گردشگر، فضای سالم و بدون تنش و افزایش امنیت جانی و روانی گردشگران ایرانی و خارجی خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x