اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

کلاهبرداری با عنوان فروش جواهر در سایت های واسطه گر / آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید جواهر می کرده

کلاهبرداری با عنوان فروش جواهر در سایت های واسطه گر / آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید جواهر می کرده

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  رئیس پلیس فتا استان اصفهان  گفت: کلاهبرداری که با درج آگهی فروش “جواهر”در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: یکی از شهروندان با مراجعه حضوری به این پلیس مدعی شد، از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید جواهر کرده و پس از واریز پول به حساب فرد کلاهبردار، وی گوشی خود را خاموش و پاسخگو نبوده است که با بررسی پرونده، متهم شناسایی شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت:  افراد سودجو با درج آگهی دروغین در سایت و اپلیکیشن‌های موبایل مانند دیوار اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه جهت رزرو کالا کرده و با توجه به اینکه هیچگونه کالایی رد و بدل نمی‌شود فرد کلاهبردار نیز پاسخگو تماس‌ها نمی باشد.

وی افزود: هنگام مراجعه به سایت دیوار و سایت‌های مشابه به راحتی به تبلیغات فریبانه اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنید و معامله را حتما حضوری انجام داده زیرا ممکن است کالای خریداری شده دزدی باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تاثیر قرار گرفتن تبلیغات اغوا‌کننده آنها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و عدم شناخت راه‌های تشخیص کالای مسروقه از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد یا برخورد با این گونه افراد سودجو مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x