اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رئیس کل دادگستری اصفهان : دستگاه های ارائه دهنده خدمات شهری از دادن خدمات به بناهای غیر مجاز خودداری نمایند

حبیبی رئیس کل دادگستری اصفهان : دستگاه های ارائه دهنده خدمات شهری از دادن خدمات به بناهای غیر مجاز خودداری نمایند

 

دادگستری مدافع حقوق مردم برخورد قاطع با متخلفان حقوق مردم

به گزارش خبرنکار پایگاه خبری احوال نیوز ، اولین جلسه شورای پیشگیری استان در سال جاری با حضور رئیس کل  و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، مدیران و مسئولان استان با موضوعات بررسی نحوه همکاری دستگاه های اجرائی استان در اجرای برنامه های مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، گزارش روند اجرای برنامه پروژه ملّی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در سال ۱۳۹۷و ارائه آن توسط آموزش و پرورش و اخذ مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم جهت جلب مشارکت دستگاه های مرتبط استان به منظور ایجاد و تجهیز مرکز جدید ملاقات فرزندان طلاق برگزار شد.

در این جلسه به موضوعاتی چون اتخاذ تصمیم در خصوص نظارت و پایش همه جانبه بر تولید و ذخیره سازی محصولات کشاورزی به ویژه گندم در راستای جلوگیری از قاچاق این محصول از طریق اعمال شیوه های قانونی، اقدامات امنیتی و انتظامی و ایجاد هماهنگی های بین بخشی در راستای پیشگیری از تغییرات غیرقانونی اراضی و باغ ها مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ملّی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان یا نماد با همکاری ۱۴ دستگاه از جمله آموزش و پرورش طی سال های پیشین اجرا شده است همچنین این طرح سال گذشته در بیشتر مدارس شهرستان فلاورجان و مناطق سه و شش شهر اصفهان برگزار شد.

دکتر محمدرضا قنبری با اشاره به اجرای طرح نماد در ۲۰۷ مدرسه شهرستان برای ۳۶ هزار دانش آموز فلاورجان مطابق این طرح خاطر نشان کرد: این کارگاه های آموزشی با هدف تسهیل گری بوده که مشابه آن نیز برای والدین هم برگزار می شود البته طرح نماد در سال جاری هم به قوت برگزار خواهد شد و مدارس و دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی از پیش بینی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان برای یک هزار و ۴۵۷ مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد و اذعان کرد: مدارس انتخابی برای اجرای طرح نماد نیازمند حمایت ارگان ها و دستگاه های مختلف است تا در کنار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان به فعالیت بپردازند.

پیش بینی مراکز جدید ملاقات فرزندان طلاق در استان اصفهان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، از افتتاح دو مرکز ملاقات فرزندان طلاق درشهر اصفهان خبر داد و اذعان کرد: فرزندان طلاق، برای دیدن پدر یا مادر خود پیش از این به کلانتری ها می رفتند که این مکان ها برای این منظور مناسب نبود به همین دلیل مراکز دیگری با همین هدف برنامه ریزی شده است.

به گفته قنبری، مراکز جدیدی برای دیدار فرزندان طلاق با والدین در نظر گرفته شده که آغاز به کار آن ها به زودی صورت خواهد پذیرفت البته در شهرستان های خمینی شهر و فلاورجان نیز مراکزی مشخص گردیده که آن ها نیز در حال تکمیل جهت بهره برداری هستند.

توقف قاچاق محصولات کشاورزی با نظارت شرکت غله . معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بااشاره به افزایش قیمت گندم و اتخاذ تصمیم در خصوص نظارت و پایش همه جانبه بر تولید و ذخیره سازی محصولات کشاورزی برای جلوگیری از قاچاق این محصول از طریق اعمال شیوه های قانونی افزود: این افزایش قیمت معمولا به دلیل وجود واسطه ها یا دلالان و پرداخت سریع هزینه محصول به حساب کشاورزان رخ می دهد. فاجعه بازار، زمانی است که این محصولات خریداری، در انبارها روی هم انباشته و کمبود محصول باعث افزایش قیمت می شود.

وی، ادامه داد: کشاورزان تمایل به دریافت هزینه فروش محصول خود در کمترین زمان ممکن را دارند؛ اگر این اتفاق به وسیله خریدار قانون و دولتی اتفاق نیفتد، افزایش گرانی، کمبود نیاز بازار و رشد دلالان بازار رخ می دهد.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، افزایش هزینه حمل و نقل عامل دیگری برای نارضایتی کشاورزان است که برای این مسئله هم باید راهکار قانونی پیدا کرد.

قنبری در همین رابطه ادامه داد: استان اصفهان طبق اظهارات مسئولان حوزه جهاد کشاورزی ۶۰۰ هزار تن گندم نیازدارد که البته تولیدی خالص کمتر از این مقدار است. به نظر می رسد؛ خروجی گندم از استان باید متوقف و کنترل شود و هرگونه جابه جائی گندم با نظارت شرکت غله باشد. همچنین کشاورزان برای فروش و جا به جائی محصول از شرکت غله مجوز دریافت کنند.

ورود دستگاه قضا به نفع مردم

محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری اصفهان در اولین جلسه شورای پیشگیری استان با بیان اینکه مقابله، نظارت و پایش در راستای توقف و کنترل قاچاق محصولات کشاورزی به ویژه گندم تنها با اعمال شیوه های قانونی جوابگو نیست، اظهار کرد: بایدکارشناسی های لازم در این زمینه صورت پذیرد، مصوبات لازم توسط شورای تأمین مشخص سپس مجرمان و افراد سودجو توسط نیروهای امنیتی، انتظامی و قضائی در سطح استان شناسائی و محاکمه شوند.

به گفته محمدرضا حبیبی، مجرمان ساخت و سازهای غیرمجاز باید شناسائی و درباره آن ها اعمال قانون شود. همچنین هماهنگی های بین بخشی برای پیشگیری از تغییرات غیرقانونی و تغییر کاربری اراضی و باغ ها از طریق ظرفیت های قانونی و نظارت دستگاه های ذیربط صورت پذیرد تا از ساخت و سازهای غیر اصولی جلوگیری شود.

این مقام مسئول از تصویب، ایجاد دو مرکز ملاقات جدید در شهر اصفهان با همکاری شهرداری و بخش خصوصی، افزایش مددکار در این مراکز توسط بهزیستی همچنین هماهنگی میان دادگستری، استانداری و فرمانداری های شهرستان ها برای تأسیس مراکز ملاقات جدید خبر داد.

رئیس کل دادگستری، درباره نظارت بر تولید و ذخیره سازی محصولات کشاورزی به ویژه گندم مصوباتی را صادر کرد: ارائه موضوع در شورای تأمین استانداری جهت ارائه مصوبات و تصمیمات شورای تأمین جهت امکان دخالت دستگاه های مقابله ای جهت کنترل بیشتر فراهم شود.

این مقام مسئول در همین رابطه تصریح کرد: جلسه ای تخصصی و کارشناسی برگزار خواهد شد که درباره اقدامات تشویقی و مقابله ای از قبیل اصلاح قیمت تضمینی، کم شدن فاصله قیمت خرید آزاد و دولتی همچنین نظارت نیروی انتظامی بر حمل و نقل گندم، برخورد با متخلفان و مجوز جابه جایی آن از طریق اداره غله تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری اصفهان درباره تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به تغییرات غیر مجاز کاربری اراضی استان خبر داد: این کارگروه، ویژه حفاظت از اراضی در کلیه شهرستان ها تشکیل گردیده است و تصمیمات اتخاذی آن جنبه کاربردی دارد.

به گفته حبیبی مصوب گردید، دستگاه های ارائه دهنده خدمات شهری از دادن خدمات به بناهای غیر مجاز خودداری نمایند.

انتهای پیام/*

 

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x