اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه غرب فرهنگ و هنر فیلم کرمانشاه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تفاهم نامه همکاری «نشر دیباچه» استان کرمانشاه با دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور

تفاهم نامه همکاری «نشر دیباچه» استان کرمانشاه با دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، روز سه شنبه نهم مهرماه دکترمهرناز آزاد  و سعید شرافتی زنگنه مدیر مسئول «نشر دیباچه »در دفتر دکتر پریسا محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه حضور یافتند.
در ابتدا جلسه پیمان جسری رئیس اداره فرهنگی ارشاد اسلامی استان کرمانشاه توضیحات کاملی را درخصوص هدف از تشکیل مجمع انجمن های ادبی کشور دادند و یاد آوری نمودند که پشتکار مهرناز آزاد قابل تقدیر بوده و تلاش ایشان برای تسهیل پروسه چاپ آثار مولفان این حوزه در طول دوماه گذشته چشمگیر بوده است.

دکترپریسا محمدی نیز با تأیید صحبت های پیمان جسری به سر انجام رساندن این تفاهم نامه را در استان کرمانشاه یک رویداد ادبی بزرگ نامید و ابراز امیدواری کردکه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این ناشر توانا بخصوص در حوزه ادبیات بومی در آینده مجامع ادبی استان آثار ارزشمندی را توسط این ناشر به چاپ خواهند رساند.

دکتر مهرناز آزاد جزئیات و کلیات این تفاهم نامه ر اعنوان نمود و افزود تلاش این است که هم ناشر به حق خود برسد وهم مولف حقوق خود را کامل دریافت کند؛ ضمن اینکه این پروژه اگرچه بر دوش دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور و ناشران طرف تفاهم نامه بار سنگینی است اما ثمرات معنوی آن تا همیشه برای افرادی که از این طرح حمایت کرده اند مایه برکت و سربلندی و افتخار خواهد بود.
سعید شرافتی زنگنه نیز با ابراز خوشحالی از تشکیل این جلسه و انتخاب ایشان به عنوان ناشر مجامع کشور دراستان کرمانشاه گفت ، تمام تلاش خود را دراین مسیر بکار خواهد بست همچنان که درگذشته نیز تا آنجا که توانسته دست شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات داستانی را گرفته و آثار فاخری را به چاپ رسانده است.
مدیر مسئول نشریه دیباچه تنها دغدغه خود را انتخاب داوران عنوان نمود و گفت: نگران است داورانی که انتخاب می شوند تخصص کامل بخصوص در حوزه زبان های بومی این منطقه را نداشته باشند.
دکتر مهرناز آزاد درپاسخ به این مسأله گفت با توجه با سابقه طولانی دکتر پریسا محمدی در حوزه های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، همچنین مهارت و سوابق خوب شما در امر نشر کتاب های فاخر نگرانی برای او باقی نمی گذارد و معتقدند است، با همفکری و مشارکت شما بهترین داوران برای ادبیات بومی انتخاب می شوند و ادبیات فارسی نیز از طرف مجامع انتخاب و لیست آنها حضورتان تقدیم می گردد.
البته برای همه استان هایی که چند زبانه  و با ادبیات بومی متفاوت هستند این روش بصورت مشابه باداوران شناخته شده و مورد تایید انتشارات وکارشناسان پرسابقه و با تجربه ادارات کل هر استان تکرار خواهد شد.

در پایان سعید شرافتی زنگنه مدیر مسئول نشر دیباچه باپذیرفتن کلیه شرایط ، تفاهم نامه پیشنهادی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور را امضا نمود.
لازم به توضیح است تا کنون ده تفاهم نامه با ناشران کشور به امضا رسیده که به زودی آثار بسیاری از نویسندگان و شاعران و ادبا در مجامع ادبی سراسر کشور بوسیله این انتشارات وارد بازار کتاب خواهد شد.

ضمن اینکه حضور داوران وکارشناسان باتجربه در غربالگری و تشخیص کیفیت آثار رسیده و پیشنهادی می تواند باعث چاپ آثار فاخر و درخور تحسین به عنوان رزومه ای قابل ارائه از مجامع ادبی کشور لحاظ گردد.

.الهه کمالی

انتهای خبر/*

 

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x