اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

وسیله نقلیه سالم، جاده ایمن و رانندگی صحیح / سه اصل برای پیشگیری از حوادث رانندگی

وسیله نقلیه سالم، جاده ایمن و رانندگی صحیح / سه اصل برای پیشگیری از حوادث رانندگی

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، حمل و نقل از ابتدای تاریخ بشر، نقشی اساسی در شکل دهی جوامع انسانی و توسعه اقتصادی آن ها ایفا نموده است و در عصر حاضر نیز شریان های ارتباطی، زیربنای اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهد. توسعه پایدار، حمل و نقل سریع و ایمن نیز همانند سایر ابعاد زندگی بشر هنگامی تبلور پیدا می کند که به صورت نظام مند و براساس منطق علمی پایه ریزی شده باشد. امروزه، موضوع تأمین تردد ایمن در سطح شبکه راه های درون شهری و برون شهری یکی از اصول اساسی حاکم بر مهندسی راه، ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است.

دکتررمحمدرضا قنبری ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در نشست تخصصی طرح کاهش و پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر عوامل جاده ای که با حضور مقامات و مسئولان دستگاه های ذیربط استان اصفهان برگزار گردید، اظهار کرد: تصادف، تخلفی است که آسیب های خانوادگی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد به همین دلیل پیشگیری از آن، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دکتر محمدرضا قنبری با اشاره به اینکه مردم خواستار کاهش تصادف ها و عوامل ناشی از آن هستند، خاطر نشان کرد: یک تصادف در هر سطح و ابعاد مالی و جانی ای که اتفاق بیفتد؛ آسیب های جدی روحی، روانی، مادی، اجتماعی و خانوادگی فراوانی را برای افراد به وجود می آورد.

وی درباره ایمن سازی جاده ها و ایجاد بستر بین جاده ای ایمن تأکید نمود: ایجاد جاده های ایمن مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شد چرا که با وقوع هر تصادف شاهد آسیب های غیرقابل جبرانی بر خانواده ها و افراد هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از یافته هایی خبر داد که نشان از خطای ۹۰ درصدی انسان مانند بی احتیاطی و رفتارهای غلط در هنگام رانندگی می باشد.

قنبری افزود: وسیله نقلیه سالم، جاده ایمن و رانندگی صحیح سه عامل اساسی و مهم هستند که باید به هنگام رانندگی به آن توجه ویژه داشت اگرچه تلاش برای ایمن سازی جاده ها سال هاست در حال انجام است اما برخی نقاط حادثه خیز پس از بررسی و تکمیل نقاط مصوب به وجود می آیند که برای از بین بردن آن ها باید تلاش کرد.

به گفته وی، اولویت بندی نقاط پر تصادف با مشارکت دستگاه های ذیربط و پیگیری و هماهنگی های لازم جهت بررسی موانع و نارسائی های مربوطه با رویکرد تمرکز بر نقاط اولویتی جهت رفع و پیگیری کاهش نقاط حادثه خیز در سطح استان در حال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان اذعان کرد: تمامی دستگاه های اجرائی استان باید قبل از اقدام در حریم راه ها از اداره کل راهداری استان استعلام نموده و مجوزهای لازم را دریافت تا از بروز تخلفات در حریم راه ها جلوگیری و کاهش و پیشگیری حوادث این بخش را به همراه داشته باشد.

قنبری در همین رابطه تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان مساعدت های لازم جهت تسریع روند رسیدگی به پرونده هایی با موضوع آزاد سازی جهت احداث راه های مواصلاتی استان نظیر رینگ چهارم اصفهان و ۳۰ کیلومتری شهرستان برخوار را پیگیری و دستور کار قرار خواهد داد.

وی، اذعان کرد: شرکت های بیمه موظف به پرداخت وجوهی در قالب بیمه شخص ثالث به حساب بیمه مرکزی می باشند که پیگیری هایی برای استفاده از بخشی از آن جهت کاهش و پیشگیری حوادث جاده ای و تصادفات صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان ادامه داد: بازدید از سامانه های نظارت تصویری اداره کل راهداری، پلیس راه، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در دستور کار بعدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x